Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Meningen over Cannondale SIX13

rupke
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2009 22:48

rupke 26 okt 2009 23:52

Hallo fietsliefhebbers!!

Heb een vraagje voor al de kenners hier op dit forum... Nu mijn oude verkocht is ben ik van een plan dit najaar een nieuw "projectje" op te starten om tegen het volgend seizoen en ons tripje naar de DOLOMIETEN met klaar te staan met iets nieuws.. Heb momenteel al een nieuw SRAM RIVAL 2010 groepje op de kop kunnen tikken. Ben nu ook in de mogelijkheid om "via via" een volgens mij mooi kadertje inclusief originele zadelpen, stuurpen en stuur aan te kopen. Het betreft hier een model 2008, Cannondale SIX13, juist dezelfde als in de link hieronder :

http://video.cannondale.com/images/08/b ... 3D_wht.jpg

Zijn er mensen die ervaring hebben met deze fiets? Wat vinden jullie overigens van het model.. Volgens mijn broer... een "niet kenner"... ziet hij er wat gewoontjes uit.. Ikzelf ben echter niet voor futuristische toestanden. En volgens de dingen die ik al gelezen heb doet hij het niet slecht in de testen.

elboutero
Forum-lid
Berichten: 843
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:49

elboutero 27 okt 2009 00:06

Lijkt me een prima frame.
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

dj
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 14 jan 2008 23:33

dj 27 okt 2009 00:12

heb er serieus over gedacht er één te kopen voordat ik mijn Scott CR1 tegenkwam. Iemand in mijn fietsgroepje reed ermee en die reed iedereen uit het wiel. Dat was een zwarte, en ik vond hem mooi, met name gebogen seatstays. Als het de juiste maat is en je hem voor een vriendenprijs kunt krijgen lijkt het mij geen slechte keus. Combi met rival is ook mooi.

vip32
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 03 jan 2007 10:30

vip32 27 okt 2009 00:17

six13? is dat carbon en alu gecombineerd en ook nog wit gelakt? dan zou ik het niet doen. de witte lak kan makkelijk scheuren (crack) gaan vertonen op de verbindingen (iets wat vaak voorkomt bij de cannondales van die periode) check hier goed op! en besef dat je als 2e eigenaar geen garantie hierop hebt.

(heb het zelf meegemaakt met mijn huidige systemsix 2008)

rupke
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2009 22:48

rupke 27 okt 2009 00:29

Betreft inderdaad een model 2008... Op het eerste zicht is er niets aan de hand op desbetreffende verbindingen.. Lees hier regelmatig dat de 2° eigenaar geen garantie geniet... Hoe kan men bewijzen dat men de eerste is? Als de eerste zijn aankoopfactuur meelevert, zou dit niet voldoende zijn voor die kerels?

elboutero
Forum-lid
Berichten: 843
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:49

elboutero 27 okt 2009 00:49

rupke schreef:Lees hier regelmatig dat de 2° eigenaar geen garantie geniet... Hoe kan men bewijzen dat men de eerste is? Als de eerste zijn aankoopfactuur meelevert, zou dit niet voldoende zijn voor die kerels?


Dan heb je dacht ik in ieder geval de originele bon nodig. Als je die niet hebt kun je het wel vergeten, althans dat gold voor mij toen er ineens een scheur in het frame van mijn Cannondale zat.
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

morel
Forum-lid
Berichten: 801
Lid geworden op: 21 jan 2007 00:23

morel 27 okt 2009 01:03

Hoi Rupke,

Als de persoon van wie je hem koopt bereid is om mee te werken als er onverhoopt gebeurd met dat frame is het toch geen enkel probleem !?

Indien er iet mee is en je kan rekenen op deze persoon (die hem dan ingeeft voor garantie) hoeft verder niemand daar iets van te weten en is derhalve ook nooit controleerbaar lijkt me.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat hij de aankoopbon nog heeft en tot voornoemde bereid is.
Dan zou ik zeggen gaan voor dit mooie frame. ;)

Succes met je nieuwe project !

Grtz,
Morel.

sk
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 feb 2009 09:04

sk 27 okt 2009 09:05

ik heb een six13 vind het echt een superfiets!
Mbt garantie heb je inderdaad de orignele bon nodig en hopelijk (indien nodig) een meewerkende vorige eigenaar.

Voor de rest... wat ik zeg superfiets!

stynomite
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 09 jan 2009 21:38

stynomite 30 okt 2009 10:37

Ik rij een zwarte six13, ook uit 2008.

nadelen;
de transparante lak heeft een scheurtje op de overgang carbon aluminium (lijkt wel doorgesneden).
ziet er idd wat gewoontjes uit, op het spuitwerk na (bij mij liggen de letters en graphics op het frame).

voordelen;
comfortabel,
strak,
licht,


Ik ben er erg blij mee en dat zalnog wel even zo blijven.
Big... yeah, big bada boom.

rupke
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 okt 2009 22:48

rupke 31 okt 2009 21:51

Ben eergisteren nog eens gaan zien en heb het niet kunnen laten... Vind het een zeer mooi no nonsens fiets .. Heb de kader, vork + zadelpen C3 gekocht voor een volgens mij spotprijs van 400 euro...Is als nieuw... en heb de naden eens goed gecontroleerd... Is eigenlijk niets aan te zien momenteel.. Zal eens een foto posten als hij in elkaar steekt!!

Plaats reactie