Easton EC90 aero
Iemand ervaringen met deze mooie wielen? Kan namelijk een prachtig setje tweedehands aanschaffen. Op het net circuleert niet zo veel over deze wielen, behalve dat enkelingen klagen dat er water zou binnenkomen via de spaakgaten in de regen. Iemand?
Thanx!
Thanx!
jona91 schreef:bij pws-eijssen waren ze laatst te koop voor 600 euro, spijtig dat ze nog voor de verkoopdagen al weg waren. Ik denk niet dat je er veel problemen mee zal hebben.
Klopt! Had er ook voor geïnformeerd, maar alles verkocht. Volgens inside info alles al gereserveerd nog voor het te koop aanbieden. En 't zal eigenlijk wel zijn: 2500 voor een R3 met nieuwe dura-ace en 600 voor EC 90 aero of slx. Da zijn koopjes!
-
- Forum-lid
Heb een setje liggen thuis, en wat een paar wielen zeg. Bollen als gek!
Zeker niet twijfelen om een paar te kopen man!
Zeker niet twijfelen om een paar te kopen man!
bij pws kostten ze vorig jaar 800 euro en toen stonden er, toen ik er was, nog een twintigtal setjes. Nu ze hun prijs verlaagd hebben (mss wielen die een tweede jaar gebruikt zijn?) vlogen ze blijkbaar de deur uit... ik vind de wielen veel te duur elders en zou zelf voor dura ace 7850 CL gaan voor rond de 950 euro.
Hieromtrent nog een vraagje voor de kenners, of toch degene die slimmer zijn op wielenvlak dan mijzelve. 'k Heb me inmiddels een setje aangeschaft, weliswaar tweedehands, doch zijn in prima staat.
Welnu, aan de r4 naven kan je aan de buitenkant van de naaf wat draaien, daar waar de inkepingen zitten. Wat voor functie heeft dat? En hoe kan ik weten of dat goed "aangedraaid/ingesteld? is?
Welnu, aan de r4 naven kan je aan de buitenkant van de naaf wat draaien, daar waar de inkepingen zitten. Wat voor functie heeft dat? En hoe kan ik weten of dat goed "aangedraaid/ingesteld? is?
-
- Forum-lid
Heb zelf de ea 90 aero met r4 naaf maar welke inkeping bedoel je? Voorwiel of achterwiel?
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
-
- Forum-lid
Idd, leek mij de achterkant ook niet te zijn. Ik denk dat die inkepingen er vooor zijn om meer grip te hebben zodat je de as eruit kunt halen; lijkt me niet dat ze een andere functie hebben.
Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod
Cervélo R3SL
BMC CX02
Cervélo R3SL
BMC CX02
Inmiddels ben ik voorzien van een setje. Weliswaar tweedehands. Wat me opvalt, ik weet niet of het zo mag zijn maar ik denk het toch niet, vind ik ze zeker minder stijf dan de Kuipers! De eastons hebben wel vooraan 2 en achteraan 4 spaken minder. Ligt het daaraan? Ik voel bij het aanzetten dat zowel het voor-als achterwiel tegen de remblokken aangeduwd worden. Dat had ik met de Kuipers niet. Er zit geen slag in de wielen en ze zijn in prima staat, allé, op zicht toch. wat kan de oorzaak zijn? verminderde spaakspaaning met tijd? Wie o wie kan me helpen? Je zou toch verwachten van een setje dat meer dan het dubbele kost dan de Kuipers, in nieuwstaat weliswaar, in stijfheid toch zeker niet mag onder doen.
helaas wordt stijfheid niet bepaald door de prijs, maar door de constructie. met minder spaken bouw je inderdaad intrinsiek een minder stijf wiel. het kan ook zijn dat de flenzen van de eastons dichter bij elkaar staan, dat levert in principe ook een slapper wiel op.