Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Dubio, welke tube?

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 07 apr 2011 00:46

Hallo,

Ik zit een beetje in dubio.
Om mijn lichte wielset wil ik een paar allround wedstrijdtubes.
Ik rijd hiermee voornamelijk criteriums rondes en omlopen.
Nu heb ik 3 tubes op het oog die me alle 3 stuk voor stuk aanspreken.

FMB, de Criterium.

Dugast (nederlandse tube) de strada katoen.

OF

Vittoria Corsa Evo SC (lijkt moet ik zeggen op een veloflex?)

Nog 1 puntje waar de tube aan moet voldoen: Hij moet 23mm zijn, 22mm doet het dan imho ook wel maar ik weet dat een 23mm tube mooi in de velg valt, een mm zal het hem niet doen dus een 22 zal ook wel goed komen.
De enige van de 3 die 23c is is de vittoria, hier heb ik echter wel weer het minste "gevoel" bij, of is dit geheel onterecht? (Oké, de rabo ploeg koerst ermee...)

Qua loopvlak heb ik het meeste "gevoel" bij het diamant loopvlak van de FMB Tubes, daarna Vittoria en dan de Dugast, die lijkt me wat grof.

FMB is natuurlijk bewezen goed....



HELP?!
Greets ;)
mijn Flickr

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 07 apr 2011 14:26

FMB kun je op verzoek ook in 23 mm laten maken.
Francois weeft de karkassen zelf.
Ook leuk om eens te gaan kijken.
De Franse taal is echter wel de voertaal.
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 07 apr 2011 15:25

Zeker leuk om een keer te gaan doen!
Echter zoek ik wel een tube die ik voor mijn zomervakantie al om mijn wielen kan lijmen ;) Eigenlijk meer op korte termijn!
mijn Flickr

dmmdzm
Forum-lid
Berichten: 240
Lid geworden op: 08 okt 2010 09:48

dmmdzm 07 apr 2011 15:39

Zelf heb ik altijd met de cx gereden en vond dat deze altijd begonnen te glijden op nat wegdek. Nu heb ik mij laten vertellen dat je de Vittoria's beter een jaar kan laten liggen (rusten) voordat je ermee gaat rijden (dan is de kans op glijden minder).
Vermoed dat het met de sc niet anders is.

Zelf heb ik de Continental Sprinter op het oog. Schijnt een goede criterium band te zijn en loopt soepeler dan de Competition (echter kan ik dit niet persoonlijk bevestigen).

Dugast heeft het nadeel dat je deze moet behandelen met Aquasure om de levensduur te verlengen. Maar dit geeft geen garanties...

FMB's zijn al voorbehandeld en ken ik alleen uit de cross. Lijken me verder goede banden alleen weet ik niet hoe ze rollen.

Een andere optie zijn nog Challenge tubes.

Succes iig en geef je nog een update als je beslist en getest hebt?
race | Kuota Kom - Dura Ace 7900 | FFWD F5R DT240 | Easton Orion II
2 crossers | Ridley X-Night custom - Dura Ace 7900 | 4x 38mm full carbon tubes - Moyon | 2x Ambrosio F20 - Dura Ace 7800
mtb | Giant XTC 29er Comp 1 | NoTubes custom wielset

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 07 apr 2011 19:55

Dat een tube moet rusten (rijpen noem je dat) Is nij mij wel bekend.

Continental sprinter tubes zou ik zelf niet aan beginnen, die hebben een gevulkaniseerde binnenband en zijn niet dicht genaait wat reparatie onmogelijk maakt.
Pure geldklopperij zeg maar ;)

Aquasure gebruik je sowieso op een goede tube, puur om vuil en vocht buiten te houden. Dit heb ik overigens wel liggen.

Challenge is niet mijn tube, daar heb ik er nog wel een paar van liggen.


Uiteraard houd ik jullie op de hoogte.




Greets.
mijn Flickr

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 07 apr 2011 23:06

Als je echt met 23 mm FMB's wil rijden, stuur even een PM.
Ik heb er vier hangen ( om een velg ).
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 08 apr 2011 00:09

Toch maar even een PM gestuurd ;)
mijn Flickr

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 10 apr 2011 09:03

Ik denk dat er al een paar afgevallen zijn ... ;)
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

ludo
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 08 nov 2005 20:20

ludo 10 apr 2011 10:37

jaapieo schreef:Dat een tube moet rusten (rijpen noem je dat) Is nij mij wel bekend.

Continental sprinter tubes zou ik zelf niet aan beginnen, die hebben een gevulkaniseerde binnenband en zijn niet dicht genaait wat reparatie onmogelijk maakt.
Pure geldklopperij zeg maar ;)

Aquasure gebruik je sowieso op een goede tube, puur om vuil en vocht buiten te houden. Dit heb ik overigens wel liggen.

Challenge is niet mijn tube, daar heb ik er nog wel een paar van liggen.


Uiteraard houd ik jullie op de hoogte.

Victoria pits stop en het is zo gefikst, doe ik jaren met conti ,hoef ze zelfs niet meer bij te pompen de rest van de resterendetijd


Greets.

turbo66
Forum-lid
Berichten: 254
Lid geworden op: 06 jul 2006 11:46

turbo66 10 apr 2011 13:13

Hoi Jaapieo,

ik heb alleen ervaring met de Vittoria Corsa evo sc. Deze zijn 23 mm.
Rijden zeer goed en geven echt het tube gevoel.
Ik kan alleen vergelijken met waar ik tot nu toe mee heb gereden en dat is tov. Conti competition en Tufo S3 een wereld van verschil!
Lekbestendigheid (conti =Top) en grip in de bochten (koersen op klinkers) kan ik nog niets over zeggen.
[img=http://img863.imageshack.us/img863/91/viwqp21.jpg]

marchisiocorsa
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 15 feb 2009 12:51

marchisiocorsa 10 apr 2011 19:15

Ik gebruik Veloflex Carbon en Vredestein Fortezza tubebanden. Beide zijn aan te raden. Redelijk slijtvast en een goede weglgging (zowel bij droog als nat weer).
Veloflexen zjn wat moeilijker te verkrijgen dan de Fortezza's. En ook een stukje duurder.

Succes met de zoektocht.

(p.s. vandaag 100k wegegetrapt op de veloflexen)
Gazelle SPR Gazelle FCC pro Gazelle R531 Team Gazelle Silhouet Marchisio Campagnolo Look

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3139
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 10 apr 2011 23:18

+1 Veloflex Carbon!
YFood !!!

Plaats reactie