Lopende terugroep / recall acties
Ik zal ook zelf eens een inspectie doen en daarna naar de fietsenmaker. Misschien de fm een brief laten ondertekenen dat de crank zonder problemen te gebruiken is? Dit is een beetje een rare actie. Laat ze dan goed inspecteren met X-ray ofzo. Maar dit lijkt me ook een beetje de verantwoordelijkheid afschuiven. Als er wat gebeurd had je het zelf moeten laten checken of had de fm het beter moeten controleren.
Trek Domane 4.3 2013
Trek Domane SL 6 pro 2017
Trek Domane SL 6 pro 2017
Is al iets wat jaren een issue is/shimano altijd ontkent heeft etc.
Kijk hier maar eens :
https://www.instagram.com/thanksshimano/
En uitleg :
https://www.hambini.com/shimano-crankse ... -analysis/
Nu nogsteeds niet echt een recall, halve oplossing nosteeds.
En gek dat niet alle types eronder vallen.
https://escapecollective.com/shimano-ro ... et-recall/Ik lees dat je bij issues een 12 speed crank krijgt. Er zijn wel wat draadjes op het forum waarbij een 12 speed cranck gebruikt wordt met een 11 speed groep. Maar ik vind weinig info. Zijn er wellicht al wat meer ervaringen? Wel goed om dat hier nu te delen denk ik.
Now, about that new crankset: Shimano says it’s already discontinued production of those 11-speed cranks, and restarting those production lines just isn’t feasible. As a result, Shimano will replace those Ultegra and Dura-Ace cranks with a, “special version, which may feature a different cosmetic appearance while maintaining the same level of performance.” Those cranks are supposedly based on current 12-speed cranks, but with chainring spacing that has been adjusted for use with 11-speed drivetrains.
“Any cranksets that have been inspected and need replacement will be replaced with the corresponding model of crank,” Shimano stated. “For example, Dura-Ace cranks will be replaced with 12-speed Dura-Ace cranks that have been adjusted for 11-speed chainrings and to better match the corresponding 11-speed aesthetic.”
Chainring spacing is one issue; other specs such as crankarm length and chainring sizes are another.
Wherever possible, Shimano says it will replace affected cranks like-for-like, but the reality is there are fewer configurations manufactured now than there were before. In those cases, Shimano will replace those cranks as follows:
Op de Europe site lees ik touwens niets hierover :
Terwijl op de EU site staat :Some affected cranks will also have had third-party power meters installed, but Shimano says it has a plan for that.
“Any items that are found to fail during inspection and that are sent back to Shimano will be replaced free of charge without the third-party power meter attached. Shimano will be providing a rebate in the form of a check to the consumer where the consumer can use that towards the replacement of the third-party power meter.”
Those rebates will range from US$300-325 / CA$400-430 for single-sided power meters, and US$500 / CA$650 for dual-sided ones: perhaps not enough to have new third-party power meters installed on the replacement cranks, but better than nothing.
Terwijl op de US site dus dit zinnetje erbij staat :What if I have a third-party power meter installed on my crankset?
Cranks and or any Shimano products that are modified by 3rd parties are not covered by warranty, but as an exception they will be subject to this inspection. Any items that are found to fail during inspection and that are sent back to Shimano will be replaced free of charge without the 3rd Party Power Meter attached.
Shimano will be providing a rebate in the form of a check to the consumer where the consumer can use that towards the replacement of the 3rd party power meter.
Het is al een aantal jaren geleden bekend gemaakt op diverse fora.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Moderator
- Berichten: 3087
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Hou er rekening mee dat het alleen geldt voor Hollowspeed cranks .
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
-
- Forum-lid
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 15 mei 2021 22:42
-
- Forum-lid
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 15 mei 2021 22:42
Eerste snelle inspectie laat gelukkig niks geks zien. Maar ja, moet je dat dan voor en na elke rit gaan doen?!
Eigenlijk wel. En ook even naar de FM voor een controle en dan daarna een certificaat dat je geweest bent. En een handtekening onder een document dat je cranks professioneel onderzocht zijn, in orde zijn bevonden en jij hen daarmee vrijwaart van alle aansprakeloosheden en zaak- en letselschade.
hun fietsen.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5399
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Euhm zo makkelijk gaat dat toch niet? Een inspectie gaat shimano toch niet kunnen vrijwaren van eventueel ontstane letsels als die cranks alsnog kapot gaan.
Of gaan ze hiermee dan wegkomen?
Of gaan ze hiermee dan wegkomen?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!