Giant TCR Advanced 2 vs Cannondale Six/Synapse/Supersix Ultgra
Aangezien ik een aanrijding met mijn Isaac Kelvin heb gehad, waarbij er scheurtjes in de achtervork zijn ontstaan, ben ik op zoek naar een nieuwe fiets.
(helaas kan men mij namelijk niet garanderen dat het alleen de lak is!)
Bij een bezoekje aan mijn FM kwamen de volgende fietsen ter sprake:
- Giant TCRAdvanced 2 2010- volledig Ultegra afmontage en ksyrium elite wielset.
prijs € 2999,-
-Cannondale SIX carbon 2010 Ultegra met FSA SL-K light Carbon crank en ksyrium equipe wielset. Prijs € 2599,-
-Cannondale Synapse Carbon 2010 Ultegra met FSA SL-K light Carbon crank en DT Swiss r1900 wielset. Prijs € 2599,-
of
Cannondale Supersix Ultegra 2010, Ultegra afmontage met FSA SL-K light Carbon crank en ksyrium elite wielset.
Prijs € 3499,-
Ongeacht welke fiets het wordt er zal een triple variant op komen, want mijn rechter knie heeft het niet zo op stoempen , wat bij de giant nog wel voor een meerprijs zal zorgen.
Maar wat ik me nou afvraag is, zijn de six of synapse gelijkwaardig of beter dan mijn huidige Isaac. of lever ik dan toch wat in?
En voor de supersix is deze de meerprijs van bijna 500 euries tov de giant waard? of is de giant de beter keus?
Overigens iemand een idee hoe zwaar de cannondales eigenlijk zijn? want daar kan ik niet veel over vinden, behalve dat de six 300 gram lichter is dan vorig jaar, maar hoe zwaar was die dan;-)
Wielen worden evt nog ingeruild aangezien ik mijn oude wielen (cpx 33 met dura ace 7850 naven) ,na wat richt werk, weer zal kunnen hergebruiken.
Alvast bedankt voor jullie input,
Groet,
Cliors
(helaas kan men mij namelijk niet garanderen dat het alleen de lak is!)
Bij een bezoekje aan mijn FM kwamen de volgende fietsen ter sprake:
- Giant TCRAdvanced 2 2010- volledig Ultegra afmontage en ksyrium elite wielset.
prijs € 2999,-
-Cannondale SIX carbon 2010 Ultegra met FSA SL-K light Carbon crank en ksyrium equipe wielset. Prijs € 2599,-
-Cannondale Synapse Carbon 2010 Ultegra met FSA SL-K light Carbon crank en DT Swiss r1900 wielset. Prijs € 2599,-
of
Cannondale Supersix Ultegra 2010, Ultegra afmontage met FSA SL-K light Carbon crank en ksyrium elite wielset.
Prijs € 3499,-
Ongeacht welke fiets het wordt er zal een triple variant op komen, want mijn rechter knie heeft het niet zo op stoempen , wat bij de giant nog wel voor een meerprijs zal zorgen.
Maar wat ik me nou afvraag is, zijn de six of synapse gelijkwaardig of beter dan mijn huidige Isaac. of lever ik dan toch wat in?
En voor de supersix is deze de meerprijs van bijna 500 euries tov de giant waard? of is de giant de beter keus?
Overigens iemand een idee hoe zwaar de cannondales eigenlijk zijn? want daar kan ik niet veel over vinden, behalve dat de six 300 gram lichter is dan vorig jaar, maar hoe zwaar was die dan;-)
Wielen worden evt nog ingeruild aangezien ik mijn oude wielen (cpx 33 met dura ace 7850 naven) ,na wat richt werk, weer zal kunnen hergebruiken.
Alvast bedankt voor jullie input,
Groet,
Cliors
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
een six uit 2009, maatje 56, met 105 afmontage weeg ruim 8.5 kg, volgens;
http://outside.away.com/outside/gear/ge ... n=showgear
Verder ik ben een redelijke Cannondale fan, ik zou gaan voor een Six, of de super versie. Uit bovenstaande lijst.
en om maar eens een forum cliche aan te halen; wel eens aan een Kuota KOM gedacht?:-)
veel plezier met uitzoeken.
http://outside.away.com/outside/gear/ge ... n=showgear
Verder ik ben een redelijke Cannondale fan, ik zou gaan voor een Six, of de super versie. Uit bovenstaande lijst.
en om maar eens een forum cliche aan te halen; wel eens aan een Kuota KOM gedacht?:-)
veel plezier met uitzoeken.
Big... yeah, big bada boom.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2828
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
Waarom is de supersix met Sram rival geen optie? Deze is naar mijn inzien net zo goed als de ultegra maar wel €500,- goedkoper.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2828
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
-Robin- schreef:Omdat de rival er niet in triple variant is gok ik zo
De rival word ook met FSA crank geleverd en voor 500,- koop je een mooie crank .
-
- Forum-lid
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 09 jul 2008 23:45
- Locatie: Assen
Ik kan je uit ervaring zeggen dat de TCR iig een zeer goede keus is!
-
- Forum-lid
- Berichten: 2828
- Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05
-Robin- schreef:Ja, dan koop je je een triple cranck. En hoe ga je dat wijsmaken aan je shifter.
Of kan je tegenwoordig met een dubbel shifter een triple aansturen ?
Je hebt gelijk. Toch vind ik 500,- een groot verschil. Misschien dat de TS nog een compact kan overwegen (wat hij waarschijnlijk niet doet ).
Nee nog geen keus gemaakt, als eerst doordat de verzekering nog altijd op zich laat wachten. Waardoor ik nog niet weet wat ik terug krijg!
Maar de keus is al wel wat kleiner geworden, de Synapse en Six zijn afgevallen, maar daarentegen is de Scott CR1 erbij gekomen (om het voor mezelf makkelijker te maken:d )
De sram versie is financieel zeker interessant, maar zoals opgemerkt door andere
geen triple mogelijk. En aangezien ik volgend jaar 6x alpe d'huez op wil, heb ik het liefst een zo klein mogelijk verzet (en 30x28 is toch een nog stukje kleiner dan 34*29 )
Maar de keus is al wel wat kleiner geworden, de Synapse en Six zijn afgevallen, maar daarentegen is de Scott CR1 erbij gekomen (om het voor mezelf makkelijker te maken:d )
De sram versie is financieel zeker interessant, maar zoals opgemerkt door andere
geen triple mogelijk. En aangezien ik volgend jaar 6x alpe d'huez op wil, heb ik het liefst een zo klein mogelijk verzet (en 30x28 is toch een nog stukje kleiner dan 34*29 )
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010
-Cervelo RS 2010
cliors schreef:Overigens iemand een idee hoe zwaar de cannondales eigenlijk zijn? want daar kan ik niet veel over vinden, behalve dat de six 300 gram lichter is dan vorig jaar, maar hoe zwaar was die dan;-)
Mijn supersix weegt 7,5 kg in maatje 60 en met record remmen + schakelspul.
A bad day on the bike is better than a good day at work.
Realiseer je wel dat de Cannondale Synapse in de markt gezet is als 'comfortfiets' en de six en supersix als 'Wedstrijdfiets'. Misschien een overweging als je meer wedstrijdgericht of juist meer toergericht fietst.