Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Ladies Fun Ride

globeskater
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 01 sep 2009 16:07

globeskater 12 mei 2010 18:45

Even vraagje, schrijven jullie je ter plekke in? Ik had een mail gestuurd omdat internationaal bankverkeer geld kost alleen krijg geen antwoord..
http://globeskater.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 12 mei 2010 23:03

[quote="bibske"]Ja, lijkt me prima! Ik ben trouwens ook echt geen klimmer. Gisteren tijdens de Boretti kwam er een oudere (gezette) man naast me fietsen net nadat ik door een stuk of 100 man was voorbijgestoken op een viaduct: "jij bent ook niet echt een klimmer hé? Dat ligt vast aan ons gewicht!"
En bedankt!
[/quote]
Wat een charmeur. Heeft vast geen vriendin ;)

PS. Ik vind de bobbeltjes tijdens de Classico eigenlijk geen echt klimwerk. Het is meer een sprintje wat je even op macht doet en waar je tijdens de afdaling van herstelt. Doe je wel eens aan intervaltraining? Daarmee leer je je spieren om korte, krachtige inspanningen te leveren.

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 12 mei 2010 23:26

[quote="spin"]Overigens dacht ik dat ik een waardeloze klimmer was, maar ik heb tijdens de Boretti serieus mensen het kopje van bloemendaal op zien lópen. En zelfs op dat bultje wat eraan voorafging waren er een of twee afgestapt.
Huh!?!?[/quote]
Moeten afstappen hangt ook erg af van het laagste verzet dat je hebt. Als het kleinste verzet 42x21 of 39x21 is en de renner weinig piekvermogen heeft, kan ik begrijpen dat hij/zij ook bij zo'n klein klimmetje in de problemen komt.

Als je op een singlespeed rijdt kom je natuurlijk helemaal in de problemen.

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 16 mei 2010 15:47

@globeskater: Ik heb me nog niet aangemeld maar was het nog wel van plan. Kost naar België overmaken geld? Ik dacht dat dat binnen de EU gewoon gratis kon?

@Aapje: met een singlespeed kan ik me er nog wel iets bij voorstellen maar een beginnende toerfietser rijdt daar toch doorgaans niet op? Met elke andere gangbare casette lijkt het me dat je op de macht makkelijk boven moet kunnen komen, tenzij je niet weet hoe je moet schakelen ofzo... Heb overigens in het voorbijgaan niet gekeken waar ze op reden (of eh, naast liepen).

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 17 mei 2010 12:14

Ik heb ingeschreven via internet en als je het IBAN en BIC nummer hebt dan kan dat gewoon gratis. PM maar even als er iemand de gegevens nog nodig heeft..

@ Aapje: Intervaltraining moet ik inderdaad aan werken, eigenlijk train ik ook niet, ik ga gewoon 2u voluit en dat 2x per week.
Bij de Classico zat ik echter constant zo'n beetje tegen de limiet aan van wat ik langere tijd kan volhouden en dan heb je zelfs voor een klein iniminie klimmetje al niets meer over. Ik heb wel geleerd dat ik dus 4 tot 5u met een gemiddelde hartslag van 168 kan fietsen!

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 18 mei 2010 22:11

bibske schreef:@ Aapje: Intervaltraining moet ik inderdaad aan werken, eigenlijk train ik ook niet, ik ga gewoon 2u voluit en dat 2x per week.
Als je eens een keer een uurtje overhebt in de avond ofzo kun je een half uurtje rustig inrijden en vervolgens een paar minuten volledig in het rood rijden, dan rustig 10 minuten uitrijden en vervolgens weer een keer knallen. Je hoeft dat geen 80 keer te doen zoals echte trainingbeesten doen, want het grootste voordeel heb je bij de eerste twee keer. Zo stimuleer je je lichaam op een andere manier dan alleen maar 1 tempo rijden, wat erg goed is voor je spieren.
Bij de Classico zat ik echter constant zo'n beetje tegen de limiet aan van wat ik langere tijd kan volhouden en dan heb je zelfs voor een klein iniminie klimmetje al niets meer over. Ik heb wel geleerd dat ik dus 4 tot 5u met een gemiddelde hartslag van 168 kan fietsen!

Dat had ik bij mijn eerste toertocht ook. Door onvoldoende duurtraining kwam ik halverwege in het rood te rijden. Toen had ik na 95 km ook geen puf meer over om een (hele) kleine helling op macht te nemen. Dan pak je gewoon het laagste verzet en doe je verder niet moeilijk.

Ik zou je trouwens aanraden om wat meer duurtraining te doen. 2 uur training is eigenlijk te weinig als basis voor een rit van 4-5 uur. Dan kun je beter een keer per week 3 uur trainen. Dan leer je ook beter met je voeding omgaan.

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 20 mei 2010 13:07

Klopt, ik moet ook eigenlijk alleen gaan fietsen en niet met vrienden of collega's als ik echt conditie wil opbouwen. Maar als ik dan moet kiezen tussen twee of drie keer in de week met een groepje 2 u fietsen of 1x 3u alleen dan ga ik voor het eerste. Ik werk elke dag gewoon tot 18u en als ik dan eerst naar huis ga eten dan is het na tienen als ik thuis kom. Voor het eten 3u fietsen is al helemaal niet te doen als je om 12u geluncht hebt, dan kan ik 2u nog wel op een krentenbol maar voor langere tochten wil ik echt wel gegeten hebben!
Weekenden zijn zowiezo geen optie, ik ben al heel blij als ik een paar keer per jaar een dagje kan uittrekken voor een toertocht!

Ik heb er al aan zitten denken om in de zomer voor het werk te gaan fietsen maar ik denk niet dat ik de discipline heb om om 4:30 op te staan, 3u te gaan fietsen en dan naar het werk te gaan...

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 20 mei 2010 16:01

Naar je werk fietsen is geen optie? Of woon je te dichtbij? :) Voor mij is heen en terug naar het werk 3,5 uur fietsen, helaas kom ik er te weinig aan toe omdat ik dan zo kolerevroeg mijn nest uit moet :(

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 21 mei 2010 15:44

Ja, ik fiets ook al naar mijn werk! Ik ben nu druk op zoek naar een huis dat wat verder ligt zodat ik wat meer km maak woon-werk :D

globeskater
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 01 sep 2009 16:07

globeskater 25 mei 2010 16:45

ik kan waarschijnlijk toch komend weekend niet de ladies fun ride fietsen.. ben te lang en te veel in het rood door gegaan met alles dus het lijf is gewoon op, eerst maar eens flink uitrusten en herstellen en dan weer eens fietsen en andere dingen gaan opbouwen :S
http://globeskater.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
spin
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 jul 2007 16:19

Gebruikersavatar spin 26 mei 2010 14:07

Maar je hebt toch nog een paar dagen om te herstellen? Ben je zo diep gegaan dat je daar zondag nog last van gaat hebben? Of meer algemeen oververmoeid, los van het fietsen?

globeskater
Forum-lid
Berichten: 105
Lid geworden op: 01 sep 2009 16:07

globeskater 26 mei 2010 15:27

nou ik ben heel zwaar over mijn grenzen gegaan, zo ver dat ik uitval aan rechterbeen heb gehad, dus is meer algemeen herstellen en zorgen dat ik weer kan functioneren.. dus zondag komt helaas te vroeg. koppie wil wel maar lijf moet eerst weer normaal gaan doen ;)
http://globeskater.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie