Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Blackberry navigatie

stefan
Forum-lid
Berichten: 972
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 12 jan 2010 18:34

Helaas werken Iphone applicaties niet op een Blackberry. Toch zijn er wel andere applicaties. Welke gebruiken jullie als BB gebruikers?
Op dit moment heb ik alleen nog maar Google maps erop staan omdat ik BB maps toch wat minder vind.

Iemand bijvoorbeeld ervaring met sportypal.com?

Is het ook mogelijk om kaarten in het geheugen te zetten? Nu werkt de navigatie via internet omdat de kaarten niet op de telefoon staan. In Nederland is dat natuurlijk geen probleem met een vast abonnement. Maar in het buitenland is dat natuurlijk onbetaalbaar.


sospiro
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 25 mar 2005 22:27

sospiro 12 jan 2010 21:05

Ik heb het programma van nav4all op mijn blackberry staan. Werkt erg goed in de auto, maar heb het op de fiets nog niet getest. Je kunt wel als optie selecteren dat je op de fiets bent, dus ik denk dat het wel zal werken.

Zoals alle andere apps die ik heb gevonden werkt hij wel via het data netwerk. In het buitenland dus inderdaad een duur geintje. Voordeel is dan wel dat je nav4all gratis kan downloaden :)

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 13 jan 2010 08:19

Ik gebruik geen navigatie op de BB. Nav4All is een mogelijkheid maar geen optie omdat de BB niet op een stuur bevestigd kan worden.

Ik gebruik wel GPSLogger zodat ik achteraf kan zien waar ik gefietst heb. Geeft ook snelheden en hoogtemeters aan, maar daar heb ik me niet zo in verdiept omdat ik al een HAC5 heb.

stefan
Forum-lid
Berichten: 972
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 13 jan 2010 13:24

Ik heb Nav4all nu geinstalleerd. Ik heb het alleen nog niet geprobeerd.

Ik heb wel een stuurhouder voor mijn BB. Gekocht op Ebay.
Die gpslogger is voor de blackberry? Welke logger heb je precies?

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 14 jan 2010 12:13

[quote="Stefan"]Die gpslogger is voor de blackberry? Welke logger heb je precies? [/quote]

Hij heet ook GPSlogger en staat op emacbarry

stefan
Forum-lid
Berichten: 972
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 15 jan 2010 20:16

Bedankt werkt heel goed. Vandaag een treinreis van een half uur opgeslagen. Daarna op Google earth bekeken en het klopt precies. Alleen als je stilstaat wil het programma nog wat kuren hebben.

Werkt dit programma puur op de gps of komt er ook internet verbinding bij kijken? Als dat niet het geval is zou ik het nog in het buitenland kunnen gebruiken.

aartb
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 05 feb 2006 17:15

aartb 15 jan 2010 21:23

Zelf gebruik ik Wayfinder op mijn BB voor navigatie in de auto. Afgelopen zomer was ik in Zwitserland om te wandelen en te fietsen en toen heb ik een trialversie van Allsports GPS gedownload.
Met dit programma heeft je BB dezelfde (basis)functies als een echte GPS.
Op zich werkte het programma prima, voor op de fiets had ik zelf een houder gemaakt van een oude hoed van een HTC-pda. Helaas waren er ook een aantal nadelen:
1. Bij wayfinder blijft het scherm altijd aan en bij Allsports werkte dat op de een of andere manier niet.
2. Capaciteit accu; met een uur of 3 is het echt gebeurd. Bij lange tochten had een extra volle accu mee.
3. BB is niet (spat)waterdicht en ik heb ook (nog) geen waterdicht hoes kunnen vinden.

Ik ben benieuwd of er meer forumleden zijn die Allsports GPS gebruikt hebben of nog gebruiken en hoe ze de bovenstaande problemen opgelost hebben.
Klimmen is zwaar!!!

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 15 jan 2010 21:54

[quote="Stefan"]Werkt dit programma puur op de gps of komt er ook internet verbinding bij kijken? Als dat niet het geval is zou ik het nog in het buitenland kunnen gebruiken.[/quote]

Werkt alleen op GPS en heeft geen internet nodig.

stefan
Forum-lid
Berichten: 972
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 29 jan 2010 18:10

Ik krijg zojuist een mailtje dat Nav4All binnen 3 dagen offline gaat vanwege een overname van Navteq door Nokia.
Dus deze kan ik binnenkort helaas verwijderen.

De GPSLogger werkt heel goed. Ik heb er al verschillende trainingen en MTB ritjes mee gemaakt. Het is ook ook allemaal erg nauwkeurig als je het terugkijkt op Google earth.

janjacob
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2010 11:58

janjacob 15 jun 2010 17:25

Ik heb een blackberry 8900 van kpn En ik wilde een tourtocht gaan maken. Ik las dat je op een blackberry het programma gpslogger erop kan zetten zodat ik precies kan zien waar en hoelang ik heb gefietst. Ik heb geprobeerd gpslogger erop te installeren maar dat lukt niet. Maakt het uit welke provider je hebt?

rennsport
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2010 14:38

rennsport 15 jun 2010 19:09

[quote="janjacob"]Ik heb een blackberry 8900 van kpn En ik wilde een tourtocht gaan maken. Ik las dat je op een blackberry het programma gpslogger erop kan zetten zodat ik precies kan zien waar en hoelang ik heb gefietst. Ik heb geprobeerd gpslogger erop te installeren maar dat lukt niet. Maakt het uit welke provider je hebt?[/quote]

"het lukt niet" is nogal vaag, wat lukt er precies niet, geeft hij een foutmelding/ reageert hij niet.

stefan
Forum-lid
Berichten: 972
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 01 jul 2010 09:06

Het is heel toevallig dat ik dit topic zie. Zo vaak kijk ik hier niet. Ik zal morgen (vrijdag) even kijken of ik het kan uitleggen. Normaal moet dit niets met de provider te maken hebben. Ik heb overigens Hi en dat is van KPN.

Afgelopen zondag was ik toeschouwer op het NK maar tussendoor ben ik even naar Schin op Geul gefietst waar ik 18 juli een wedstrijd ga rijden. Telefoon voor op het stuur en vooraf op Google Earth de route getekend. Als KML bestandje op mijn telefoon gezet en de GPS logger deed perfect zijn werk. Toen ik eenmaal op de goede weg zat ging het vrijwel vlekkeloos. (ik zat in het begin op een parallelweg en toen dacht ik even wat een onding :D ) Nadeel was wel dat ik een stuk van de Fromberg moest afdalen terwijl er van die hijgende, naar bevoorrading snakkende mensen omhoog fietste. De Math Salden tocht had namelijk zijn bevoorrading bovenop de Fromberg...

Plaats reactie