Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Giant Defy Alliance - of mooi alternatief

jaapj.
Forum-lid

jaapj. 04 feb 2010 16:00

Beste mensen,

Jaja - ook nieuw hier en gelijk vragen stellen. Laat ik dan even kort mezelf introduceren: Ik ben dus Jaap, net 30 (ik ben er nog van aan het bijkomen) en besloten om mezelf een mooi doel te stellen voor na de zomer: ik ga Alpe d'Huez beklimmen (hoeveel mensen zullen die zelfde zin niet ook gebruikt hebben op dit forum toen ze zichzelf introduceerden?). Ik ga dus een fiets kopen, en ik ben benieuwd naar jullie mening.

Ik heb de FAQ gelezen (nuttig stuk trouwens) en de zoekfunctie gebruikt, maar toch nog even op deze manier een check bij jullie.
Mijn eisen waren vrij simpel: Ik wilde met mijn 185 en ongeveer 85 kg een fiets in maat 56. Dat laatste heb ik laten opmeten overigens. Ik wil ten minste Tiagra afmontage, maar liever 105, en kwam er al snel achter dat het dan goed is om een 2009-model te kiezen, omdat Shimano de prijzen in 2010 heeft verhoogd. Als ik een 2010-fiets wil kopen met 105, is die dus ofwel duurder, of er zitten ergens goedkopere onderdelen in. De rand van mijn budget (voor alleen de fiets) heb ik gesteld op 900 euro - meer wil ik er in dit stadium echt niet aan uitgeven, dat kan later altijd nog.

Ik heb een paar fietsen bekeken, maar kwam uiteindelijk uit bij deze fiets, de Giant Defy Alliance Triple (bovenste van deze pagina, dieplinken kan niet): http://www.morsinkfietsen.nl/. Een fiets die ik elders voor 1500 euro heb zien staan, en nergens op internet goedkoper heb gezien. Lijkt mij een mooie fiets, alleen geen 105 remmen en ik heb slechte verhalen gelezen over de wielen. Nu ben ik nog echt een beginner, dus ik hoop maar even dat de wielen het bij mij wat langer vol zullen houden.
De fiets is overigens een Triple, ik werd in verwarring gebracht door de aanduiding '20 speed STI'.

Wat vinden jullie? Mooi genoeg, of kijk ik over een waan-zin-nig goed alternatief heen? Ik ben eigenlijk van plan deze fiets zaterdag te gaan kopen. Die staat overigens helemaal aan de andere kant van het land, ik kom zelf uit de randstad. Dus voor ik erheen rijd, ben ik benieuwd naar de mening van de experts. Ik hoor het graag!

danny1407
Forum-lid

danny1407 04 feb 2010 16:10

Hoi Jaap,

30, Alpe d'Huez.....bekende zin en welkom in de midlife-crisis club! ;)

Die Giant is een mooie fiets.
Die remklauwtjes zou ik me niet zo heel druk over maken.
Die zie ik vaak genoeg ergens op een uitverkooptafel liggen voor een tientje of 5.

De wielen vervangen zou slimmer zijn.
Maar zo blijft er altijd wel wat te zeuren aan elke fiets en dat hoeft ook niet de hoofdprijs te kosten.
Je hebt een budget gesteld en wil je je daaraan houden, dan zal je ergens wat water bij de wijn moeten doen.

Volgens mij is dit een meer dan prima basis om mee te beginnen en als je de smaak echt te pakken krijgt zal je voor redelijk kleine bedragen je fiets nog wat kunnen upgraden.

Overigens is die Bulls Ultegra bij dezelfde man ook geen onaardige fiets.
FacebookS3RSSite

c.zaballa
Forum-lid

c.zaballa 04 feb 2010 16:21

Als je het toch niet erg vindt om een stukje te moeten rijden. Ga je met een budget van 900 euro bij Hopmans ook wel slagen voor een 105 groep, denk ik.

Aan die Giant kan je jezelf overigens zeker niet miskopen, als hij van maat goed is.

Ik kwam overigens deze fiets ook even snel tegen. Ook een hele mooie aanbieding, maar weet niet of het je maat is.
Op dezelfde site staan nog wel meer leuke aanbiedingen overigens.
Gazelle Team TVM \'99

jaapj.
Forum-lid

jaapj. 04 feb 2010 16:28

danny1407 schreef: Overigens is die Bulls Ultegra bij dezelfde man ook geen onaardige fiets.

Inderdaad, die is alleen niet meer verkrijgbaar in mijn maat bij de beste man.

Dat, in combinatie met een kleine verliefdheid op de Giant, is waarom ik naar die laatste neig.

Ik ben van het weekend even bij 12GO geweest (koud daar trouwens, brrr), en daar een Bulls en een Trek bekeken. Ik was wel gecharmeerd door de Bulls, maar bij thuiskomst bleek die een goedkopere crank te hebben (en dus niet 105), dat gaat m dus niet worden.

Dank in ieder geval voor de snelle antwoorden. Het is nog knap lastig om een goede keuze te maken met al dat moois dat te koop is, maar ik ben een eind op streek.

Overigens: midlife crisis? Poeh, die komt dan toch eerder dan ik had gedacht ;)

danny1407
Forum-lid

danny1407 04 feb 2010 16:31

Keuzes maken is inderdaad heel lastig bij fietsen.
Er is zoveel moois en zoveel is vergelijkbaar.

Fietsen is emotie, zo ook een fiets aanschaffen.
Als je zegt een kleine verliefdheid voor de Giant ontwikkeld te hebben dan lijkt mij dat een prima keuze.
FacebookS3RSSite

jelmerm
Forum-lid

jelmerm 04 feb 2010 16:32

Er zijn op het moment nog wel wat overjarige modellen hier en daar te vinden, bijvoorbeeld de trek 1.7 (105) of 1.9 (ultegra) voor resp. 899 en 999 bij 12gotrading.

jaapj.
Forum-lid

jaapj. 04 feb 2010 16:57

Zijn er overigens mensen bekend met Morsink? Zitten in Goor (Hof van Twente) en ze zijn tot nu toe aan de telefoon erg vriendelijk en hulpvaardig....

Plaats reactie