Voor al je afspraakjes

RidefortheRoses 5 sept 2010

roro27
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 10 jul 2007 18:12

roro27 02 sep 2010 16:05

PM voor Rose

Startbewijs is (nog steeds) beschikbaar
Een dag niet gefietst is als een dag niet gelachen.
Maar ik kan het niet bij het juiste eind hebben.
Blog Cyclingro

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 sep 2010 20:09

Zo, net thuis van een dagje Venlo.
Vanmorgen door prachtige in nevel gehulde velden naar Venlo gereden. Daar aangekomen redelijk rap de auto kunnen parkeren en naar de startvakken. Gelukkig kon ik mee met het bedrijf van mijn vriendin, dus stonden we redelijk vooraan.
In een straf tempo reden we zuidwaarts, heerlijk fietsen. De eerste 50km gingen probleemloos. Even in de remmen bij de dorpen en daarna weer lekker door.
Na 50km begon het allemaal in elkaar te lopen en begonnen de problemen. Kruipen, soms voetje aan de grond en daarna full speed weer naar de volgende fuik. Het zou fijn zijn als het tempo door iedereen wat meer gelijkmatig zou worden gehouden, dan voorkom je dit voor een groot deel IMHO. Met name de stoere hardrijders veroorzaakten veel irritatie (er doorheen wringen, over de stoep, rechts inhalen door gootje, etc).
Wat wel geweldig was, was het onthaal in de dorpen. Elk gehucht zijn eigen blaaskapel en soms letterlijk rijen dik juigend publiek. Een groter contrast tussen het vrolijk katholieke Limburg en de zwaar gereformeerde Veluwe vorig jaar was niet denkbaar.
Alles bij elkaar toch een erg leuke fietsdag met een serieuze missie.

Wel een flinke domper: 5km voor de finish werd net voor ons een man in stabiele zijligging gelegd, zag er niet goed uit. Kwartier later kwam de traumaheli laag over.
Iemand die al ergens iets heeft gelezen?
Less is bore

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 05 sep 2010 22:55

Vandaag ook de RftR gereden en al met al een geslaagde dag. Vanaf de start lekker door kunnen rijden, zeker niet de 25-28 km p/u die vooraf aangegeven was, maar eerder tegen de 33-35. Lekker tempo dus.

Wel regelmatig moeten stoppen, voetje aan de grond, steppen en weer verder.
Het weer was bijzonder mooi en het vele publiek gaf een supersfeer.

Ook veel 'gewonden' gezien en zoals Daniel1975 net al zei de laatste was er erg slecht aan toe. Ik heb geen idee wat er gebeurd is, maar er stonden daar geen obstakels.

Gefinished in 4u 2m, had zonder opstoppingen sneller gekund, maar dat was vandaag niet het doel!
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 06 sep 2010 10:57

"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

smoothz
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 26 jul 2009 14:29

smoothz 06 sep 2010 18:07

[quote="Daniel1975"]Zo, net thuis van een dagje Venlo.
Vanmorgen door prachtige in nevel gehulde velden naar Venlo gereden. Daar aangekomen redelijk rap de auto kunnen parkeren en naar de startvakken. Gelukkig kon ik mee met het bedrijf van mijn vriendin, dus stonden we redelijk vooraan.
In een straf tempo reden we zuidwaarts, heerlijk fietsen. De eerste 50km gingen probleemloos. Even in de remmen bij de dorpen en daarna weer lekker door.
Na 50km begon het allemaal in elkaar te lopen en begonnen de problemen. Kruipen, soms voetje aan de grond en daarna full speed weer naar de volgende fuik. Het zou fijn zijn als het tempo door iedereen wat meer gelijkmatig zou worden gehouden, dan voorkom je dit voor een groot deel IMHO. Met name de stoere hardrijders veroorzaakten veel irritatie (er doorheen wringen, over de stoep, rechts inhalen door gootje, etc).
Wat wel geweldig was, was het onthaal in de dorpen. Elk gehucht zijn eigen blaaskapel en soms letterlijk rijen dik juigend publiek. Een groter contrast tussen het vrolijk katholieke Limburg en de zwaar gereformeerde Veluwe vorig jaar was niet denkbaar.
Alles bij elkaar toch een erg leuke fietsdag met een serieuze missie.

Wel een flinke domper: 5km voor de finish werd net voor ons een man in stabiele zijligging gelegd, zag er niet goed uit. Kwartier later kwam de traumaheli laag over.
Iemand die al ergens iets heeft gelezen?[/quote]

Ik heb hem zien liggen zag er niet goed uit, maar volgens de berichtgeving waren er alleen licht gewonden gevallen.

cornelli
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:13

cornelli 06 sep 2010 18:32

Gisteren ook gereden .
Ging lekker tot dat ik net bij de hamert mij fiets maatjes weer in wilde halen toen werd ik bijna van de weg gedrukt.
En dat terwijl ik echt links inhaalde over de parkeerplaats aldaar dus eigenlijk ruimte genoeg.
Komt een jonge jonge in het oranje langs mij rijden en drukt mij op de betonnen tegels.
Later kwam er nog een oudere jongen in het oranje langs mij rijden en schold mij nog effe de huid vol.
Ze reden namelijk met zijn 6 of 7 langs elkaar en speelden de tirannen als ze ingehaald werden.
Later bij de finish hoorde ik diverse mensen klagen over het gedrag van het oranje Ateam.
Ik wet wel dat je niet hard moet rijden in z'on grote groep maar als je zelfs niet meer als groepje bij elkaar mag fietsen waar blijven we dan..................................
NEOS

lien
Forum-lid
Berichten: 155
Lid geworden op: 10 mei 2010 13:28

lien 06 sep 2010 18:44

[quote="Cornelli"]
Ik wet wel dat je niet hard moet rijden in z'on grote groep maar als je zelfs niet meer als groepje bij elkaar mag fietsen waar blijven we dan..................................[/quote]

Ik heb gisteren ook gereden en heb de hele rit samen met mijn collega's als groep kunnen rijden. Als je gewoon de snelheid van het peloton aanhoudt, is er niets aan de hand. Het gaat mis zodra er groepen zijn die midden door het peloton of zelfs rechts gaan inhalen. Of nog erger: op het moment dat het peloton stapvoets rijdt of zelfs stilstaat geen snelheid minderen en er gewoon proberen langs te gaan. Daar creëer je een hoop ergernis mee.

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 06 sep 2010 18:44

2 x ^^^^^^

Leuk zo'n dag samen fietsen voor een goed doel ( Kankerfonds ) om dan eigenlijk "uitgekankerd" te worden door enkele lieden , die 7 man breed willen fietsen .
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

watikjebrom
Forum-lid
Berichten: 753
Lid geworden op: 11 mar 2008 12:47

watikjebrom 06 sep 2010 18:53

Of de huid volgescholden krijgen omdat je heel voorzichtig op een hele brede weg uiterst links in de berm wilt stoppen voor een sanitaire stop. We hinderden zeker deze snelle mannen in hun asociale poging tot een hoog gemiddelde.
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 sep 2010 19:12

Daar heb ik dan weer geen last van gehad. Had gisteren wel een dagje last van de plasseritus (3x plassen onderweg, zucht....) maar dat ging probleemloos. Ik zocht even een open breed stuk op, snelle plasstop en full speed terug naar ons groepje. Er waren hele stukken waar dat prima kon. 1x zelfs achter de motard teruggebracht!
Less is bore

Plaats reactie