Een hoop mensen hier bouwen hun fiets zelf op, nog meer stellen hun fiets zelf samen en laten hem bouwen. Het valt me echter op dat een hoop mensen toch blind kiezen om het frame af te monteren met de standaard onderdelen die bij het frame 'horen'. Hieronder een paar voorbeelden van wat ik bedoel.
Pinarello - Most
Cervelo - 3T
BMC - Easton
Trek - Bontrager
Canyon - Ritchey
enz.
Ik zou het leuk vinden als in dit topic foto's van niet standaard afgemonteerde fietsen gepost kunnen worden. Misschien kunnen we anderen hiermee inspireren om toch voor wat anders te kiezen dan de standaard onderdelen. Daarnaast is het natuurlijk altijd leuk om eens wat originele fietsen voorbij te zien komen.
Niet standaard afgemonteerde fietsen
+1
Ik kon voor een mooie prijs een reeds afgemonteerde Prince kopen met MOST onderdelen. Hoewel ik ze niet lelijk vind en goed bij mijn fiets vind passen, had ik liever Deda erop gezet. Heb nog wel even overlegd met mijn FM, maar het zal dan relatief een beetje te veel kosten om te wijzigen. Dan maar zo, ben er blij mee.
Ik kon voor een mooie prijs een reeds afgemonteerde Prince kopen met MOST onderdelen. Hoewel ik ze niet lelijk vind en goed bij mijn fiets vind passen, had ik liever Deda erop gezet. Heb nog wel even overlegd met mijn FM, maar het zal dan relatief een beetje te veel kosten om te wijzigen. Dan maar zo, ben er blij mee.
Ik denk dat EM doelt op frames die juist niet met de aanbieding van reeds gemonteerde onderdelen komt.
Iemand die een kaal frame setje koopt.
En ik ben het met hem eens dat veel mensen dan toch naar de "bijbehorende" merken neigen.
Ik overigens ook!
Een Pinarello met 3T zie je niet vaak. (of nooit)
Of een Cervelo met Most.
Wie weet is het wel prachtig......hoewel ik het me niet voor kan stellen
Iemand die een kaal frame setje koopt.
En ik ben het met hem eens dat veel mensen dan toch naar de "bijbehorende" merken neigen.
Ik overigens ook!
Een Pinarello met 3T zie je niet vaak. (of nooit)
Of een Cervelo met Most.
Wie weet is het wel prachtig......hoewel ik het me niet voor kan stellen

Nu ik beter lees, heb je gelijk dat hij dat waarschijnlijk bedoelt. Maar van al die fietsen die je rond ziet rijden met de 'standaard'-afmontage, zitten dus ook een hoop gevallen tussen zoals die van Morpheus of die van mij.
Ik heb binnenkort een Poison met 3T, das pas cool!
Ik heb binnenkort een Poison met 3T, das pas cool!

Even voor de duidelijkheid, het is niet mijn bedoeling om mensen af te kraken die wel voor de standaard afmontage kiezen (om welke reden dan ook). Het leek me juist leuk om eens wat meer fietsen te zien die met net wat originelere onderdelen afgemonteerd zijn. Een Pina die met Deda afgemonteerd is, is een mooi voorbeeld daarvan.
Op dit moment is mijn cervelo afgemonteerd met Oval Concepts, Campagnolo en Mavics.