Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

goed fietszaak gezocht rond Zwolle.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 23 mar 2010 21:28

>Zit ook te denken om een fiets aan te schaffen bij Stappenbelt, volgens een collega van mij is de >service hier ook erg goed.
Dat mag dan ook wel.

Tip: vraag een prijsopgave en ga daarmee dan naar Dickhof.
Velgenfluisteraar

Florezido

wili-ier67
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 okt 2008 01:25

wili-ier67 23 mar 2010 22:16

Zelf al jaren klant bij Stappenbelt. Inmiddels al 4 fietsmaten bij deze zaak na volle tevredenheid een nieuwe fiets aangeschaft. Hij is misschien niet de goedkoopste,maar de service en de tijd die er voor de klant genomen word is gewoon super. Een tip: maak eventueel een afspraak, dat scheelt lang wachten. Maar er valt in de winkel genoeg te bekijken. Zeker een bezoek waard !
Wilier Izoard 2009

jagen als de brandweer !

cube_m
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 aug 2006 19:54

cube_m 23 mar 2010 22:31

Ik ga voor onderdelen regelmatig naar Bikestudio in het FC Zwolle stadion, deze zaak is volgens mij van Bennie Brouwer.

kappa-man
Forum-lid
Berichten: 859
Lid geworden op: 04 dec 2007 23:16

kappa-man 24 mar 2010 09:04

Ik ben dan weer geen fan van Bikestudio.
die zaak is in het verleden te vaak over de kop gegaan om mij te overtuigen van kwaliteit en service
Opgeven is geen optie!

bandiet
Forum-lid
Berichten: 532
Lid geworden op: 17 feb 2010 12:08

bandiet 24 mar 2010 09:17

kappa-man schreef:Ik ben dan weer geen fan van Bikestudio.
die zaak is in het verleden te vaak over de kop gegaan om mij te overtuigen van kwaliteit en service


Klopt, Benny Brouwer zat vroeger in een klein pandje in Zwolle Zuid. Hij is al vaak verhuisd in Zwolle. Nu gaat het al een paar jaar goed onder het concept Bike Studio. Ik heb er vorig jaar een Trek ATB gekocht. Verder kom ik er wel eens voor onderdelen. Voor mijn racefiets kom ik wel eens bij Dickhof en bestel regelmatig wat op internet.

KH bikes in Staphorst hoor ik ook goede verhalen over. Echter is deze zaak vorig jaar afgebrand, weet niet hoe het er nu mee staat.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 24 mar 2010 21:26

Het schijnt, dat Brouwer zelfs ooit in Berkum is begonnen.Dus hij heeft het rondje bijna helemaal gedaan.


Maar even over fietsen: in de nieuwe TOUR staan een heleboel fietsen tot 1500 Euro getest.
Velgenfluisteraar

Florezido

Gebruikersavatar
alpdhuez53:15
Forum-lid
Berichten: 2435
Lid geworden op: 24 feb 2006 12:21
Locatie: Deventer
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 24 mar 2010 22:07

Ook ik heb goede ervaringen met Dickhoff. Doordeweeks open tot 19:30,ideaal! Kan er wel vaak druk zijn. Je zou eigenlijk beter aan het begin van de week gewoon overdag kunnen komen. Dan weet je zeker dar ze genoeg tijd voor je hebben/nemen. Anders kan het weleens rennen en vliegen zijn. Ook fijn dat je niet aan de standaard afmontage vastzit. In overleg kan heel veel (alles?). Bij Xycletracx heb ik geen goede ervaringen met een nieuwe fiets kopen. Toen we met zn vieren kwamen informeren voor een nieuwe mtb kon er geen cent korting vanaf. Ook is het qua merken een beetje beperkt. Op zich krijg je er verder wel goede uitleg en nemen ze de tijd voor je.

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 24 mar 2010 22:37

Bij Dickhof kan het voorkomen dat de verkoper wegvliegt om nog even een plakker van 10 cent aan een ander te verkopen, maar dat is nu eenmaal zo. Ik heb gehoord dat iemand daar zo ziek van werd, dat hij zei dat hij een fiets bij ze zou kopen, op voorwaarde dat hij na sluitingstijd zou kunnen komen en dat kon. Eerlijke zaak, vriendelijk personeel en veel keuze.

Wil je bodemprijzen betalen en heb je geen service en/of advies nodig en geef je weinig om emotie op fietsgebied, dan kan je in Duitsland kopen bij een prijsvechter als H&S of Canyon.
Velgenfluisteraar

Florezido

sirmatthew
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 mei 2009 23:32

sirmatthew 25 mar 2010 09:13

Als je jong bent krijg je bij Dickhof trouwens ook altijd 'extra' korting, helemaal als je nog jong bent (dat is hun klantentoekomst)

Stel nu dat je voor 200 euro spullen koopt hoef je meestal maar 175 euro te betalen ofzo, das mooi meegenomen. Vooral tweedhandsjes zijn goedkoop, daar maakt hij geen winst op. (of zelfs wat verlies) Een maat van me fietst op een full carbon fiets, de groep werd vervangen (muv shifters en remmen) en gewoon volledig ultegra. En voor 700 euro.

zwolsevent
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2010 01:08

zwolsevent 26 mar 2010 01:09

Iedereen heel hartelijk bedankt voor de informatie over de verschillende fietszaken en de voor en tegens.
Vandaag heb ik dan mijn fiets gekocht bij Dickhof.
Inderdaad ze verkopen veel plakkers voor 10 cent.

stinus
Forum-lid
Berichten: 287
Lid geworden op: 24 jul 2007 01:48

stinus 26 mar 2010 09:10

aah nice, wat voor fiets?

Plaats reactie