Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Bericht op Fiets - Gestolen Pinarello

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 01 jun 2011 15:33

Fiets.nl - Gestolen

Goed om te lezen dat het blad Fiets een kopje maakt met de rubriek "gestolen fietsen", dat doet mij deugd.
Echter verbaas en stoor ik mij tegelijkertijd aan deze oproep en teksten "Meestal plaatsen we dit soort oproepen niet op onze site. Maar dit is wel een hele wrange" en "Waarom? A. het is geen gewoon karretje".
Is dat laatste niet ALTIJD het geval wanneer je fiets wordt ontvreemd??? Ik ken niemand die staat te juichen als zijn/haar fiets wordt gestolen.

Wat maakt nu het verschil dat Fiets nu wel deze oproep plaatst? Wat is de ex-eigenaar van Card Sports (importeur van Pinarello) meer als elke andere fietser.
En of het nu een fiets van 300 euro betreft of een limited uitvoering met de duurste componenten dat moet op zich niets uitmogen maken.
Verder nog een vette beloning, dat kan ook niet iedereen zich permitteren. Sterker nog, als eigenaar van een fietsimporteur kun je gemakkelijk(er) aan dure frame's en onderdelen komen zonder daarvoor de hoofd/adviesprijs te behoeven betalen.

Dit vindt ik onbillijk tegenover ALLE lezers van jullie blad en vindt eigenlijk oprecht dat lezers hiervoor hun abonnement zouden mogen opzeggen!
Gewoon simpelweg omdat jullie wanneer er hogere belangen spelen (testen van Pinarello ed. mee gemoeid zijn) er wel een oproep mag worden gedaan! Terwijl er voor de "gewone" man enkel oproepjes en gezocht advertenties overblijven.
Schande en schadelijk voor ons als fietsers.

Het zou jullie/FIETS sieren om juist nu een aparte rubriek te maken waar je dmv. een lichtkrant ge-attendeerd wordt op gestolen fietsen (met fotovermelding) om alle fietsers te helpen om hun geliefde ros op 2 wielen terug te vinden!!!

Met sportieve groet,

MiketheBike


PS Helaas kan ik deze reactie niet plaatsen bij het artikel.... :rolleye:
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

pafdiver
Forum-lid
Berichten: 83
Lid geworden op: 26 aug 2009 10:30

pafdiver 01 jun 2011 15:36

Na het lezen van dit bericht kan ik alleen maar zeggen:

"Helemaal mee eens"

fietspraat
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 22 nov 2010 16:46
Contact

fietspraat 01 jun 2011 15:41

Ik vond reden B: "B. Jac van Meer was tot voor een paar jaar terug eigenaar van Card Sports, de importeur van Pinarello" nog een graad erger.
Dus als dat bijzondere karretje van mij was geweest en ontvreemd was had men het niet geplaatst ?

fiets,fiets,fiets en verder niets.

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 01 jun 2011 15:52

het gaat je wel erg aan het hart he Mike?

Zit je nu met een "hete" Pina die je nu nergens meer kwijt kunt? ;)
pas op! paaltje!

raassie
Forum-lid
Berichten: 940
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 01 jun 2011 15:52

[quote="fietspraat"]Ik vond reden B: "B. Jac van Meer was tot voor een paar jaar terug eigenaar van Card Sports, de importeur van Pinarello" nog een graad erger.
Dus als dat bijzondere karretje van mij was geweest en ontvreemd was had men het niet geplaatst ?

[/quote]

+1

Voor iemand die hard en lang heeft moeten sparen voor zijn/haar bijv alu racer met een 105 groepje is het minstens net zo wrang, of misschien nog wat erger.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik iemand die het kan betalen, een mooie fiets misgun.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 01 jun 2011 16:05

Er worden in NL 700.000 fietsen per jaar gestolen, daar kun je een blad mee vullen.

Waarom deze wel? Nieuwswaardefactoren:

-Uiterst dure fiets van een bekend exclusief merk.
-Slachtoffer looft buitengewoon hoge beloning uit.
-Slachtoffer heeft een opvallend verhaal (is importeur geweest)

En misschien helpt het ook wel mee dat
-het slachtoffer een bekende is van de redactie
-het slachtoffer überhaupt op het idee is gekomen om de redactie in te lichten


[quote="fietspraat"]Dus als dat bijzondere karretje van mij was geweest en ontvreemd was had men het niet geplaatst ? [/quote]
Misschien wel, misschien niet. Waarom zou Fiets aan jou verplicht zijn een stukje over jouw gestolen fiets te plaatsen?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

steven-
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 14 mar 2008 23:06

steven- 01 jun 2011 16:17

[/quote] Voor iemand die hard en lang heeft moeten sparen voor zijn/haar bijv alu racer met een 105 groepje is het minstens net zo wrang, of misschien nog wat erger.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ik iemand die het kan betalen, een mooie fiets misgun.[/quote]


Zo zijn er verleden jaar hier bij een club ook 2 fietsen ontvreemd toen deze op het terras zaten. De ene was een simpele ridley met een 105 van een student die hiervoor een jaar had gespaard en gewerkt. De andere was, toevallig, ook een pinarello afgemonteerd met super record en reynolds carbonwielen.
Deze laatste behoorde toe aan een man van 50 die er warmpjes bijzit en nog 3 andere fietsen thuis heeft staan.

Benieuwd voor wie deze diefstal het meeste pijn doet.

( Waarmee ik niet wil zeggen dat je dure fietsen van rijken zomaar mag stelen omdat ze dit niet zo hard zullen voelen in hun portemonnee. Van andermans materiaal blijf je af! )

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27580
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 jun 2011 16:23

Misschien handig om de spelfout ("word" ) ook even uit de advertentie te halen....

Gebruikersavatar
ridefreeordie
Forum-lid
Berichten: 466
Lid geworden op: 27 nov 2009 16:15

Gebruikersavatar ridefreeordie 01 jun 2011 16:25

Wat kost het om een simpel kabelslotje in je zadeltas te proppen?
Oh wacht, dat ziet er natuurlijk niet uit op een racefiets... ;-)
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra

mikethebike
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 10 jan 2005 20:23

mikethebike 01 jun 2011 16:28

[quote="RideFreeOrDie"]Wat kost het om een simpel kabelslotje in je zadeltas te proppen?
Oh wacht, dat ziet er natuurlijk niet uit op een racefiets... ;-)[/quote]

Snap ook niet dat je zo'n luxe karretje even onbewaakt laat, zal iets langer geweest zijn dat één tel ;-)
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

gbjhillman
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14

gbjhillman 01 jun 2011 16:31

[quote="fietspraat"]Ik vond reden B: "B. Jac van Meer was tot voor een paar jaar terug eigenaar van Card Sports, de importeur van Pinarello" nog een graad erger.
Dus als dat bijzondere karretje van mij was geweest en ontvreemd was had men het niet geplaatst ?

[/quote]

Er was ook ooit een Jac. van Meer uit Wouw kampioen van Nederland bij de Amateurs. Zelfde persoon?
� De toestand in de bergen *

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 01 jun 2011 17:43

Ja zelfde persoon. Jac v Meer is een oud beroepsrenner

Gesloten