Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

De Marlin Desert Eagle 28 inch, is dat wat?

ronvdl
Forum-lid

ronvdl 14 apr 2010 17:04

Goedenmiddag,

Graag zou ik jullie advies willen over de aankoop van een nieuwe racefiets. Eerst kort iets over mijzelf; 28 jaar, 1,75 lang en een onervaren (race)fietser. Omdat ik graag wat aan mijn conditie wil gaan doen én omdat ik in een mooi toergebied woon, wil ik graag wat kilometertjes op de racefiets gaan maken.

Nu is mijn budget beperkt, op internet kwam ik de volgende fiets tegen. Ik realiseer me dat ik hier niet de tour mee zal winnen, maar ik wil hier puur ervaring én plezier mee op doen. Ook vindt ik het fijn om de fiets bij een fysieke winkel te kopen en deze zit toevallig bij mij in de buurt.

Nu begreep ik dat de versnellingsgroep een zeer belangrijk onderdeel van de fiets is. Op deze zit een '14 vit. Shimano 2200 mix'. Ik neem aan dat dit een van de goedkopere modellen is van Shimano. Is hier iets mis mee? De fiets is nieuw, dus ik neem aan dat deze onderdelen toch wel een tijdje mee kunnen?

Graag jullie advies over dit model, is dit een goede start, of bega ik direct een miskoop? En in het laatste geval, hebben jullie een goed alternatief in deze prijsklasse?

Groeten,
Ron

PS: In mijn budget heb ik rekening gehouden met de aankoop van kleding, helm en schoeisel (met pedalen want die zitten hier volgens mij niet bij). De aankoop van de fiets staat hier los van.

elboutero
Forum-lid

elboutero 14 apr 2010 17:09

die Shimano 2200 mix is geloof ik de allergoedkoopste en slechtste groep van Shimano. Je zult ongetwijfeld wel even op die fiets kunnen fietsen maar de onderdelen zijn kwalitatief dus nogal slecht.

Denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een degelijke tweedehands
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

mrangry
Forum-lid

mrangry 14 apr 2010 17:12

Ja, hier wordt echt niemand blij van. Probeer in dit budget inderdaad 2ehands te kijken. Er zijn fietsen van 15-20 jaar oud die nog een stuk beter zijn dan deze meuk denk ik.

bibske
Forum-lid

bibske 14 apr 2010 20:12

De 2200 is inderdaad de absolute basisgroep, tegenwoordig trouwens een 8 speed (check de website van Shimano). Dat hoeft trouwens niet meteen slecht te zijn, ik rij nu 5 jaar met een hybride fiets afgemonteerd met iets dergelijks. Hij kostte mij toen amper 150E (nieuw) en ik heb er naar schatting 3000km mee gereden. Jammer genoeg is het nu wel een beetje uit met de pret!
Ik zou ook niet te veel aan een 2dehands fiets uitgeven, hou het simpel en ga snel sparen voor een wat betere fiets (dat hoeft ook niet meteen een nieuwe te zijn).

stefan
Forum-lid

stefan 14 apr 2010 20:44

Je zal inderdaad beter af zijn als je investeert in een wat duurdere fiets.

Ik weet niet of dit hetzelfde merk Marlin is maar zo'n 7 of 8 jaar terug was er een Amerikaans MTB team die ook op Marlin reed. Daarna nooit meer iets van het merk gehoord. Tot nu dan.

sirbas
Forum-lid

sirbas 14 apr 2010 21:18

En dan het gewicht, die 11,5 kg zal dus nog wel de optimistische weergave door de fabrikant zijn, waarmee het karretje vermoedelijk niet onder de 12 kg komt. Zijn we toch zo'n 20 jaar terug in de tijd? Zelfs een budget fiets hoeft toch niet meer dan 9 kg te wegen?

ronvdl
Forum-lid

ronvdl 14 apr 2010 21:27

Dank voor al jullie reacties over deze fiets.

Als ik inderdaad iets verder spaar, laat zeggen 500,- Wat voor fiets zouden jullie mij dan adviseren? Ik heb wel de voorkeur voor een nieuwe fiets. Nogmaals het is puur recratief, voor de zomeravonden e.d.

nieuweling
Forum-lid

nieuweling 14 apr 2010 22:02

zelfs voor 500E kan je nog best een 2dehandsje uitzoeken. Voor dat bedrag heb je al makkelijk een zo goed als nieuwe Alu fiets met 105 waar je jaren mee verder kan.

olaf.boon
Forum-lid

olaf.boon 14 apr 2010 22:03

Zet de eagle direct uit het hoofd! Een oude race fiets van 25 euro rijdt beter!
Voor 500 euro zijn er wel aardig fietsje te vinden. Zoek dan bij een van de grote internetaanbieders.
bijvoorbeeld:
http://www.12gotrading.nl/racefietsen/a ... e_hai_tour
Maar ga hier dan ook geen wedstrijden op rijden!

bibske
Forum-lid

bibske 15 apr 2010 01:15

Voor 50 Euro meer heb je dan deze.

Gewoon nu op marktplaats een oud beestje op de kop tikken voor 100E, lekker gaan rijden en sparen. Op het moment dat je genoeg hebt voor een nieuwe verkoop je de oude of je houdt hem om in de winter op te fietsen.

depoldertoerist
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 15 apr 2010 02:32

Ben het met Bibske eens.

Overigens heb ik nu een aantal keer zo'n Target gezien en voor dat geld is het helemaal geen gekke fiets. En voor dat geld kan het me ook niet schelen dat je de lasnaden ziet zitten. maar er is tweedehands echt wel wat te krijgen voor weinig om op te beginnen. Aan de andere kant als je toch je 450 euro op wil maken...

http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... otoGallery

Heb je wel een 105 groep en een mooi afgewerkte fiets (dat is natuurlijk heel persoonlijk)
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

ronvdl
Forum-lid

ronvdl 15 apr 2010 16:25

Heren,

Ik denk dat jullie postitiever zullen zijn over de volgende fiets. http://bit.ly/cEldbR

Groeten,
Ron

Plaats reactie