Betaalmethode Strava familieabonnement
Ik zit eraan te denken om een Strava familie abonnement te nemen.
Een kennis koopt elk jaar voor 80 euro play store tegoed en betaalt hiervan zijn 1-jarig "normale" Strava abonnement.
Nu kan blijkbaar het familieabonnement niet op dezelfde manier worden betaald, maar moet dit bv met creditcard of paypal.
Wat is de meest eenvoudige manier om het Strava familieabonnement aan te schaffen?
Ik heb geen creditcard of paypal account. Enkel een bankpas van Rabobank.
Ik heb al een beetje naar Paypal gekeken, maar zie het niet zitten om een bankpas te koppelen en zou dan ook de voorkeur geven aan paypal-tegoed.
Zat er ook nog aan te denken om een bekende met een paypal account of creditcard te vragen, maar dan wil ik niet dat het automatisch over een jaar weer wordt afgeschreven. Dan regel ik over een jaar weer wel iemand (mits ik het wil verlengen).
Iemand ervaringen of tips?
Een kennis koopt elk jaar voor 80 euro play store tegoed en betaalt hiervan zijn 1-jarig "normale" Strava abonnement.
Nu kan blijkbaar het familieabonnement niet op dezelfde manier worden betaald, maar moet dit bv met creditcard of paypal.
Wat is de meest eenvoudige manier om het Strava familieabonnement aan te schaffen?
Ik heb geen creditcard of paypal account. Enkel een bankpas van Rabobank.
Ik heb al een beetje naar Paypal gekeken, maar zie het niet zitten om een bankpas te koppelen en zou dan ook de voorkeur geven aan paypal-tegoed.
Zat er ook nog aan te denken om een bekende met een paypal account of creditcard te vragen, maar dan wil ik niet dat het automatisch over een jaar weer wordt afgeschreven. Dan regel ik over een jaar weer wel iemand (mits ik het wil verlengen).
Iemand ervaringen of tips?
Wat jij wilt, is wél de lusten, maar niet de lasten.
Je wilt iemand voor je karretje spannen die namens jou een jaar vooruit betaalt, maar die je tijdig waarschuwt dat er weer een jaarlijkse afschrijving aan komt waarop jij een nieuw keuzemoment hebt om opnieuw deze afweging te maken (of het automatisch afgeschreven wordt is op dat moment niet eens jouw zorg, want het betreft niet jouw rekening). En dit enkel, omdat jij je bankpas niet aan Paypal wilt koppelen.
Veel succes met het vinden van zo'n persoon. Ik had je nummer al uit mijn telefoon gewist namelijk.
Je wilt iemand voor je karretje spannen die namens jou een jaar vooruit betaalt, maar die je tijdig waarschuwt dat er weer een jaarlijkse afschrijving aan komt waarop jij een nieuw keuzemoment hebt om opnieuw deze afweging te maken (of het automatisch afgeschreven wordt is op dat moment niet eens jouw zorg, want het betreft niet jouw rekening). En dit enkel, omdat jij je bankpas niet aan Paypal wilt koppelen.
Veel succes met het vinden van zo'n persoon. Ik had je nummer al uit mijn telefoon gewist namelijk.
Beetje minder kan ook prima, hé?r0g3r schreef: ↑09 sep 2025 23:55 Wat jij wilt, is wél de lusten, maar niet de lasten.
Dat iemand geen behoefte heeft aan een creditcard met ook weer bijkomende kosten, zie ik wel in. Maar PayPal kost niks, op de "moeite" voor het maken van een account en koppelen bankrekening. Als je 2FA aan zet dan is het ook voldoende veilig. En inderdaad kun je nog altijd met PayPal saldo werken, zonder bankrekening te koppelen.
Dogma F
Aparte reactie. Gelukkig heb jij mijn nummer niet in jouw telefoon staan. Scheelt jou weer werkr0g3r schreef: ↑09 sep 2025 23:55 Wat jij wilt, is wél de lusten, maar niet de lasten.
Hm oké. Jij zou dus een paypal rekening aanschaffen?Ramon73 schreef: ↑10 sep 2025 05:49Beetje minder kan ook prima, hé?r0g3r schreef: ↑09 sep 2025 23:55 Wat jij wilt, is wél de lusten, maar niet de lasten.
Dat iemand geen behoefte heeft aan een creditcard met ook weer bijkomende kosten, zie ik wel in. Maar PayPal kost niks, op de "moeite" voor het maken van een account en koppelen bankrekening. Als je 2FA aan zet dan is het ook voldoende veilig. En inderdaad kun je nog altijd met PayPal saldo werken, zonder bankrekening te koppelen.
Nog paar vragen daarover:
- Ik las ook iets over dat als je met paypal tegoed werkt dat sommigen dan een legitimatiebewijs moeten insturen ter verificatie. Klopt dat? Ben een beetje huiverig daarvoor.
- Ik zal paypal waarschijnlijk alleen gebruiken voor dit doeleinde. Wat gebeurt er als ik bv 1,5 jaar het account niet gebruik? Ik las iets over dat de rekening dat wordt stopgezet, maar ben je dan ook het geld erop kwijt?
- Enig idee hoeveel tijd er tussen "ik ga een paypal rekening openen" en dat je ermee kan betalen zit?
- Klopt het dat het abonnement automatisch na een jaar wordt verlengd en dus weer wordt afgeschreven van de paypal rekening?
Sorry voor de vele vragen. Ben nogal een digibeet qua zulke dingen
Ik snap werkelijk niet hoe iemand géén creditcard kan hebben??
Verder is Paypal ook een must have, als je m koppelt aan je CC heb je ook geen gedoe met tegoed enzo én heb je dubbele buyers protection.
Verder is Paypal ook een must have, als je m koppelt aan je CC heb je ook geen gedoe met tegoed enzo én heb je dubbele buyers protection.
Mee eens, ik gebruik m vrij weinig. En ik vind het nog irritant ook want einde van de maand wordt dan je cc opeens afgeschreven. De optie om m ter plekke met je mobiele app weer af te lossen gebruik meestal, dan wordt je niet verrast. Ik gebruikte de cc altijd voor ali express en mijn vakantieboekingen (franse camping), maar die ondersteunen tegenwoordig ook allemaal ideal.
Enige waarvoor ik hem gebruik is borg bij hotel en camping.
Overigens krijg ik het idee dat TS eerder eng vindt, over de veiligheid maak me niet zo'n zorgen (2FA). Ik zou die cc eerder opzeggen omdat de kosten niet meer tegen het gemak opwegen (is nu nog niet het geval).
Enige waarvoor ik hem gebruik is borg bij hotel en camping.
Overigens krijg ik het idee dat TS eerder eng vindt, over de veiligheid maak me niet zo'n zorgen (2FA). Ik zou die cc eerder opzeggen omdat de kosten niet meer tegen het gemak opwegen (is nu nog niet het geval).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ik betaal alles online met CC. Dat is de enige manier om 100% zeker je geld terug te krijgen bij problemen of niet-levering. Spullen zijn bovendien meteen verzekerd.
Dat alleen al is de jaarbijdrage meer dan waard. De goedkoopste kaart die ik kon vinden kost overigens 25 euro per jaar, daarvoor koop je tegenwoordig nog geen 3 biertjes in de kroeg....
Dat alleen al is de jaarbijdrage meer dan waard. De goedkoopste kaart die ik kon vinden kost overigens 25 euro per jaar, daarvoor koop je tegenwoordig nog geen 3 biertjes in de kroeg....
Paypal is gratis, je hoeft dus niks aan te schaffen.CubeRider schreef: ↑10 sep 2025 07:03
Hm oké. Jij zou dus een paypal rekening aanschaffen?
Nog paar vragen daarover:
- Ik las ook iets over dat als je met paypal tegoed werkt dat sommigen dan een legitimatiebewijs moeten insturen ter verificatie. Klopt dat? Ben een beetje huiverig daarvoor.
- Ik zal paypal waarschijnlijk alleen gebruiken voor dit doeleinde. Wat gebeurt er als ik bv 1,5 jaar het account niet gebruik? Ik las iets over dat de rekening dat wordt stopgezet, maar ben je dan ook het geld erop kwijt?
- Enig idee hoeveel tijd er tussen "ik ga een paypal rekening openen" en dat je ermee kan betalen zit?
- Klopt het dat het abonnement automatisch na een jaar wordt verlengd en dus weer wordt afgeschreven van de paypal rekening?
Sorry voor de vele vragen. Ben nogal een digibeet qua zulke dingen![]()
Ik heb Paypal lang geleden met tegoed gebruikt, bijna altijd met gekoppelde bankrekening (creditcard tegenwoordig). Als je een paypal account opent en tegoed stort, dan is dat direct bruikbaar. Koppel je je bankrekening, dan kost dan wel even wat tijd voordat paypal de rekening geverifieerd heeft (kleine week). Ik kan me niet voorstellen dat je ook nog eens extra legitimatie moet insturen als je met tegoed werkt ipv bankrekening.
Ik heb/wil geen Strava, dus of ze automatisch verlengen kan ik je niet zeggen. Als je met tegoed werkt, dan kunnen ze niet eens verlengen.
Dogma F
Niet helemaal waar. Als je met PayPal betaalt, betaal je vaak een surplus. Op die manier betaal je dus wel degelijk. Overigens is dat bij creditcard soms ook zo.Paypal is gratis, je hoeft dus niks aan te schaffen.
Eerlijk gezegd ken ik niemand in mijn omgeving met een persoonlijke creditcard.
Zou ook totaal niet weten wat ik ermee zou moeten betalen, aangezien ik niet naar het buitenland ga en niet shop bij buitenlandse winkels zoals Ali. Ik betaal alles met ideal.
Dus voor mij wegen de kosten van een creditcard niet op tegen de voordelen.
Zou ook totaal niet weten wat ik ermee zou moeten betalen, aangezien ik niet naar het buitenland ga en niet shop bij buitenlandse winkels zoals Ali. Ik betaal alles met ideal.
Dus voor mij wegen de kosten van een creditcard niet op tegen de voordelen.