Afgelopen maanden heb ik als hobbyproject een vastgekoekte oranje Batavus Champion Intercycle uit 1978 volledig gereviseerd. Beessie stond al minstens 15 jaar bij iemand in de garage weg te rotten.
Was een erg tof project, waarbij ik letterlijk ieder schroefje en dingetje uit elkaar heb gehaald, schoongemaakt, opgepoetst en indien nodig weer ingevet etcetera. Is in het lab van mijn vaders werk opnieuw gespoten, nadat ik zelf het frame kaal had gemaakt... wat een k*twerk haha! Minstens 10 uur in de afbijtdamp gestaan en lopen schuren totdat de huid van m'n handen vielen XD. En voor wie ooit een Suntour perfect freewheel wil servicen, zorg ervoor dat de lagertjes niet alle kanten opspringen, want dan ben je vervolgens een uur alle balletjes aan het zoeken
Maar alle gekheid op een stokje, heb er veel van geleerd en de voldoening is groot! Leuke fiets om af en toe mee naar een vriend te fietsen voor de fun!
Vraag: Ik heb alleen één probleempje nog en het lukt me even niet om te bedenken hoe ik dit op kan lossen. De velgen zitten vast middels ouderwetse vleugelmoeren. Voor is er niks aan de hand, maar achter 'klemt' het wiel niet genoeg. Als ik wat harder aanzet dan gaat het wiel scheef staan en schuurt hij tegen de linkerkant van het frame...
Weten jullie bij zo'n oudere fiets hoe ik dit kan verhelpen? Zouden iets van universele kettingspanners ofzo hiervoor werken? Of hoe kan ik hem nog meer vast klemmen?
Alle tips zijn welkom!
Fijn weekend nog!