Bandenvulpistool voor racefietsventiel
Beste,
Ik vul al jaren mijn racefietsbanden via mijn compressor en bandenvulpistool.
Echter moet ik altijd zitten klooien met een extra tussenstukje, want de vulaansluiting van zo'n vulpistool is meestal voor autobanden of mountainband ventielen.
Iemand een idee of er een vulpistool bestaat speciaal voor racefietsventielen?
Ik vul al jaren mijn racefietsbanden via mijn compressor en bandenvulpistool.
Echter moet ik altijd zitten klooien met een extra tussenstukje, want de vulaansluiting van zo'n vulpistool is meestal voor autobanden of mountainband ventielen.
Iemand een idee of er een vulpistool bestaat speciaal voor racefietsventielen?
Laatst gewijzigd door havana op 12 jul 2025 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
In de praktijk is dat geen probleem is mijn ervaring. Klemt er precies in.
Waarschijnlijk bedoel je dit? https://www.mantel.com/sks-pompslang-met-eva-kop
Hmmm ja dit zou wat kunnen worden. Dan heb ik geen verschillende stukjes meer nodig om ertussen te zetten.
Deze slang kan ik dan rechtstreeks in mijn pistool draaien.
-
scottpch64
- Forum-lid
Mee too, uiteinde van de slang afgesneden en een SKS Rennkompressor messing kop met slangenklem erop gefixt, werkt zo al een paar jaar erg goed!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Eens, ik ben daar nooit vrienden mee geworden.
Gewoon de oude knop en elke jaar een nieuw robbertje.
Als het om gewoon oppompen gaat kan je de eva kop er wel opzetten. Persoonlijk zou ik het niet doen.
Gaat het om "ploppen" van tubeless kan die kop met het binnenwerk teveel weerstand geven en dan moet je nog terug naar het autoventiel.
Als het om gewoon oppompen gaat kan je de eva kop er wel opzetten. Persoonlijk zou ik het niet doen.
Gaat het om "ploppen" van tubeless kan die kop met het binnenwerk teveel weerstand geven en dan moet je nog terug naar het autoventiel.
En wat is dan de gewone ouderwetse knop?wasbeer2006 schreef: ↑13 jul 2025 08:47 Eens, ik ben daar nooit vrienden mee geworden.
Voor mij is het gewoon oppompen van mijn binnenbandjes op de racefiets.