Continental binnenband met uitneembare kern
-
- Forum-lid
Ik heb een aantal continental binnenbanden gekocht. Maar daar zie ik dat de ventielen uitneembare kernen hebben.
Dit geeft wel gedoe met handpompjes of met co2 patronen. Dat de handpomp of de pomp van de co2 patroon er zo opgeschroefd wordt. Dat wanneer ik deze eraf draai. Ik die hele uitneembare kern meeneem en mijn band dus weer plat staat.
Ik zie dat er dit in de omschrijving staat:
Alle ventielen hebben uitneembare kernen. Zo kan er altijd een ventielverlenger opgeschroefd worden.
Ik kan me niet herinneren dat ik hier bij mijn vorige binnenbanden ook last van had. Hebben alle continental binnenbanden dit?
En hoe voorkom ik dat ik handpompjes of co2 pompjes er te ver op schroef zodat de verlenger eraf geschroefd wordt?
Dit geeft wel gedoe met handpompjes of met co2 patronen. Dat de handpomp of de pomp van de co2 patroon er zo opgeschroefd wordt. Dat wanneer ik deze eraf draai. Ik die hele uitneembare kern meeneem en mijn band dus weer plat staat.
Ik zie dat er dit in de omschrijving staat:
Alle ventielen hebben uitneembare kernen. Zo kan er altijd een ventielverlenger opgeschroefd worden.
Ik kan me niet herinneren dat ik hier bij mijn vorige binnenbanden ook last van had. Hebben alle continental binnenbanden dit?
En hoe voorkom ik dat ik handpompjes of co2 pompjes er te ver op schroef zodat de verlenger eraf geschroefd wordt?
Door je ventielkern goed vast te draaien, en je handpomp bij gebruik niet al te vast te draaien.stansfield schreef: ↑13 mei 2025 11:31
Toen ik een paar jaar geleden nog Continental binnenbanden gebruikte, hadden die ook steeds verwijderbare ventielkernen.

- Maatwielen
- Forum-lid
- Contact
De kern gewoon iets strakker draaien, maar vooral niet te strak.
Website: https://www.maatwielen.nl
-
- Forum-lid
Bedankt voor de tips.
Ik heb me hierover in het verleden ook al druk gemaakt. Alsof iedereen met ventiel verlengers rondrijdt of zo. En de rest van de wereld moet die ondingen dan maar voor lief nemen. In mijn optiek totaal onzinnig. Een handigheidje voor een niche groepje en de rest zit met de gebakken peren. Echt klungel dingen, die ventiel kernen. Bovenstaande tips werken. Een binnenband kiezen van een ander merk ook.
Live fast; die young. mijn blog
-
- Forum-lid
Heb je zo'n tooltje om die kern vast te draaien?
Zijn echt voor een habbekrats op Ali te bestellen. Kan je gelijk reserve kernen erbij bestellen mocht je daar behoefte aan hebben.
Zijn echt voor een habbekrats op Ali te bestellen. Kan je gelijk reserve kernen erbij bestellen mocht je daar behoefte aan hebben.
Vastdraaien en loctite (al genoemd) werken het beste. Maar het probleem is niet het ventiel, maar de pompconstructie. Een beetje slimmer ontwerp zou toch moeten kunnen zou je zeggen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- thestudent
- Forum-lid HC
Ik heb gewoon een mega goedkoop xand pompje via futurum dat gewoon een klemhendeltje heeft. Heb ik nog nooit een ventielkern mee losgedraaid. Dat lukt alleen met die lezyne ondingen. Je oplossing is vooral een ander pompje.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
Wat ik al vaker gememoreerd heb, zorg dat je de ventielkern van je reserve binnenbanden strak aangedraaid zijn voordat je ze in je zadeltasje stopt!
Wanneer je Co2 patronen gebruikt kun je ook nog opteren voor een pompstuk die je op je ventiel drukt ipv erop schroeft.
Wanneer je Co2 patronen gebruikt kun je ook nog opteren voor een pompstuk die je op je ventiel drukt ipv erop schroeft.
-
- Forum-lid
Heb je hier een linkje van? Of naam waarop ik kan zoekenmichiel831 schreef: ↑13 mei 2025 19:35 Heb je zo'n tooltje om die kern vast te draaien?

Zoals ook genoemd heb ik het met mijn vaste pomp nooit want daar zit zo'n klem hendeltje aan. Met mijn oude lezyne handpomp wel. En nu ook met de co2 opzet stukje.
Gelukkig ben ik niet de enige met deze frustratie