Vroeg me af is dit de orginele 11 speed grijze KMC ketting met Xbridge. ? Enige verschil lijkt dat de Decathlon 118 schakels heeft en de orginele KMC 114. Echter bij Decathlon word geen technische specificatie beschrijving genoemd omschreven.
https://www.decathlon.nl/p/fietsketting ... XYQAvD_BwE
KMC 11 speed ketting Decathlon
-
- Forum-lid
Lijkt mij een gewone X11 in een ander doosje.
Vraag me dan af waarom ze niet de volledige specificaties/technology van KMC zoals XBridge vermelden. Je krijgt nu dat mensen geen risico willen lopen en voor de fractionele meer prijs een orginele KMC kopen. Geeft ook veel onduidelijkheid mbt omschrijving Decathlon.
Ben terug gebeld door KMC en de Decathlon 11 speed versie is niet het zelfde als de orginele KMC ketting 11 speed. Volgens KMC zijn er bij de Decathlon versie gebruik gemaakt van dunnere platte plaatjes.De orginele KMC versie heeft inkepingen de zo genaamde XBridge dat volgens hun het schakelen iets soepeler maakt. Zit dus wel degelijk verschil tussen of je dat in de praktijk gaat voelen horen of versneld slijtage gaat krijgen lijkt me sterk. Echter voor mij voor die paar euri word het orgineel KMC.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Mij lijkt de ketting op de Decathlon site identiek als die op de KMC-site.
Het zou zomaar eens dezelfde ketting in een ander doosje kunnen zijn.
Wat de KMC-medewerker ook mag beweren.
Het zou zomaar eens dezelfde ketting in een ander doosje kunnen zijn.
Wat de KMC-medewerker ook mag beweren.

I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Moet nog wat andere onderdelen bij Decathlon kopen zal nog eens naar de ketting kijken neem dan mn oude ketting mee kan ik als nog besluiten of orgineel ( die Decathlon ook verkoopt) of de Decathlon versie. Ga ervanuit dat die KMC medewerker geen onzin uitslaat.
Laatst gewijzigd door Snarfie op 02 apr 2025 15:33, 3 keer totaal gewijzigd.