Decathlon
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Het zou mooi zijn als consumenten besluiten om deze winkel te vermijden, evenals zichzelf te rade gaan als ze weer een veel te goedkoop product uit China bestellen om wat euro's te besparen. Je draagt actief bij aan dwangarbeid, klimaatschade en je verzwakt de concurrentiepositie van Europa door mee te doen aan deze race to the bottom. Hopelijk volgen er zware sancties.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Wat kun je nog wel kopen? Ipv een chinese auto een Tesla dan maar….?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Donkervoortdaniel1975 schreef: ↑01 mar 2025 08:47 Wat kun je nog wel kopen? Ipv een chinese auto een Tesla dan maar….?

Treurige business. Maar ik vraag me sterk af of Nike, Adidas en Sidi wèl controleren waar alle leer precies vandaan komt voor hun schoenen. Alle dure kledingmerken hebben ook geen eigen fabrieken, die huren net als Decathlon productielijnen in Xinjiang, Bangladesh, Cambodja etc. Dat je meer betaald voor Nike dan Kipsta zegt echt helemaal niks over de milieunormen of werknemersrechten en -verdiensten.
Minder kopen mensen, het enige dat echt goed is voor deze planeet en haar inwoners.
Minder kopen mensen, het enige dat echt goed is voor deze planeet en haar inwoners.
Wat ik me nu afvraag is hoe het zit met de niet goedkope kleding en fietsonderdelen van Decathlon. Dar artikel focust zich op de categorie super goedkoop. Voetbal schoenen van 45 euro, gemaakt met dwangarbeid en ontbossing.
Maar hoe zit het nu met de fietsen van 4000 euro die ze er ook verkopen en wollen polo's van 40 euro en fietsbroeken van 70 euro? Is dat ook allemaal foute zooi?
Maar hoe zit het nu met de fietsen van 4000 euro die ze er ook verkopen en wollen polo's van 40 euro en fietsbroeken van 70 euro? Is dat ook allemaal foute zooi?
Live fast; die young. mijn blog