Volgens bikefit heb ik een stuurpen van 11cm nodig en een stuur van 40cm breed. De cockpit waar ik naar kijk biedt enkel 10/40 en 11/42 aan. Ik weet dat een losse combo stuur en stuurpen voor de hand ligt. Maar ik vraag me af of ik het echt ga merken als ik voor 10/40 of 11/42 kies ipv 11/40. Framemaat ligt vast en zadelpen zonder setback ook. Ik wil niet verder naar achter zitten.
Een stuurpen die 1cm korter is kan denk ik geen kwaad? Veel hangt toch af van de positie van je handen op de hoods?
stuurpen
- CampaYolo
- Forum-lid
Of naar een andere bikefitter gaan, die je 1cm korter op de fiets zet.
Probleem opgelost.
Zelf vind ik een te breed stuur drie keer niks. Bij langere ritten krijg ik dan van die vervelende pijntjes/ irritaties die niet nodig zijn.
Probleem opgelost.

Zelf vind ik een te breed stuur drie keer niks. Bij langere ritten krijg ik dan van die vervelende pijntjes/ irritaties die niet nodig zijn.
Laatst gewijzigd door CampaYolo op 14 feb 2025 15:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
- thestudent
- Forum-lid HC
kijk ook goed naar de reach wat t stuur zelf
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Zijn nieuwe fiets, al dan niet met 3 keuzemogelijkheden tot een upgrade. 
Het ligt er ook maar net aan wat je gewend bent.. of je die 10 mm gaat voelen. Maar een andere maat stuurpen om je stuur passend te maken met je bikefit is natuurlijk de omgekeerde wereld. Zoek gewoon naar een stuur dat past.

Het ligt er ook maar net aan wat je gewend bent.. of je die 10 mm gaat voelen. Maar een andere maat stuurpen om je stuur passend te maken met je bikefit is natuurlijk de omgekeerde wereld. Zoek gewoon naar een stuur dat past.
WiND - 56 - / Waltly - Expedition Overlander
Met kortere stuurpen vergroot je die hoek in ieder geval niet negatief. Je komt weer iets meer rechtop te zitten waardoor je in theorie wat snelheid inlevert. Eventueel kan je zadel weer een paar mm naar achter, met behoud van de beoogde heuphoek (of nog ietsje groter) naar achter, maar niet overdrijven.
Een half centimetertje minder spacers kan ook.
Zou het andersom zijn, dan zou je een deel van het bereikte effect van de bikefit teniet doen en dan had het zeker wel uit kunnen maken.
Een half centimetertje minder spacers kan ook.
Zou het andersom zijn, dan zou je een deel van het bereikte effect van de bikefit teniet doen en dan had het zeker wel uit kunnen maken.
Campagnolo Ultra Dork