Elves Falath Evo+ (2025)
Eerst goed rondgekeken naar aero fietsen maar nergens iets gevonden wat mij aanstond.
Ten tweede prijs, vaak al zo rond de 4K met alu wielen en 105 di2 en dan in een saaie zwarte of grijze kleur. Mijn huidige Sensa heeft een lekker blauw kleurtje, en zocht weer iets in die richting.
Via Youtube, Cam Nicolas, GC performace etc een Elves frame gezien wat mij erg aanstond.
Helemaal top dat je hem precies zo kan laten spuiten zoals je zelf wil en eigenlijk een complete unieke fiets hebt. Iemand van de fietsclub gevraagd of hij mij wel zou willen helpen met opbouwen.
Dat vond hij leuk, dus ook dat "probleem" kon afgestreept worden.
Nadat ik verschillende geometrie sites bekeken heb om te zien of de fiets mij zou passen heb ik de knoop doorgehakt om zelf een fiets op te gaan bouwen.
Lang getwijfeld over welke kleuren het zouden worden, uiteindelijk bij flash silver en jewelery blue uitgekomen. Deze kleurt net hoe het licht erop valt blauw of paars.
Hier een ontwerp van laten maken en binnen een dag had ik deze al op de mail.

Ik heb even gewacht tot Black Friday en Singles day om te kijken of er leuke aanbiedingen kwamen.
En die waren er!
Zo heb ik via aliexpress een elitewheels edge wielset gekocht van 50mm hoog voor 580 euro (1339 gram thuis gewogen)
Bij onze vriend Wim de Vos in Oosterhout een 105 di2 groepset voor 799 euro
Bij Mantel in de sales schwalbe one tubeless bandjes van 32mm
3D zadel en stuurlint van Aliexpress
Pedalen, bidonhouders en hidemybell bij een NL webshop
Het Frame incl. stuur en zadelpen kwamen op 1100 euro
Gereedschap 0 euro, zo kwam ik uiteindelijk op NET onder de 2750 euro voor een custom gespoten frame met 50mm carbonnen wielen met 105 di2.
En dan nu het verloop van het bestel / opbouw proces
Na het bestellen / betalen van het frame op 5 december was het wachten tot ik de foto's zou krijgen van het gespoten frame.
Deze foto's kwamen op eerste kerstdag op de mail. Deze foto's goed bekeken. Ook een vriend van mij heeft er goed naar gekeken. Aangezien ik in mijn enthousiasme misschien direct akkoord zou geven.
Hij zag echter ook niks, dus op 2de kerstdag akkoord gegeven op het spuitwerk.

De wielen waren met een week binnen en zagen er prima uit.
Hier het bijgeleverde velglint erin geplakt zodat ik ze van het voorjaar tubeless kan maken.
(Heeft nu nog weinig nut aangezien ik er pas in maart mee de weg op ga)
Zaterdag 11 januari was ik lekker een rondje aan het gravellen, na 20km belde de vrouw des huizes.
Er is net een "pakketje" voor je geleverd!! Heb uiteraard netjes mijn geplande rit afgemaakt en thuis de gravelbike eerst afgespoten en zelf even gedouched want het was KOUUUD!!
Daarna de doos uitgepakt en gelukkig was het frame goed verpakt, ook geen enkele beschadiging op de doos gelukkig.