36mm road banden
Hey,
Recent een gravelbike aangeschaft, die ik voor merendeel van de tijd op de weg zal gebruiken.
Ik ben dan ook op zoek naar een goed optie van zowel binnenband als buitenband. Dit voor op de weg.
Ik weeg 129kg en ben 1.99, dus de banden moeten best wat gewicht kunnen dragen.
Alle tips zijn welkom!!
Recent een gravelbike aangeschaft, die ik voor merendeel van de tijd op de weg zal gebruiken.
Ik ben dan ook op zoek naar een goed optie van zowel binnenband als buitenband. Dit voor op de weg.
Ik weeg 129kg en ben 1.99, dus de banden moeten best wat gewicht kunnen dragen.
Alle tips zijn welkom!!
- thestudent
- Forum-lid HC
Vittoria Corsa Next in 34mm kan ook. Het zal allemaal aan de velg band combi liggen hoe breed het daadwerkelijk is.
En vooral ook wat je wensen zijn qua rolweerstand, lekbestendigheid, levensduur, gebruik
Ik gebruik Panaracer gravelking slicks TLC in de plus variant in 35mm maar die zijn veel breder dan dat eerder 38.
Eigenlijk begin ik me nu langzaam te ergeren dat de rolweerstand toch wel fors is. Maar ik heb er al twee jaar geen lek mee in de winter en er is nog maar weinig slijtage.
Mijn volgende band wordt wel iets snellers denk ik.
En vooral ook wat je wensen zijn qua rolweerstand, lekbestendigheid, levensduur, gebruik
Ik gebruik Panaracer gravelking slicks TLC in de plus variant in 35mm maar die zijn veel breder dan dat eerder 38.
Eigenlijk begin ik me nu langzaam te ergeren dat de rolweerstand toch wel fors is. Maar ik heb er al twee jaar geen lek mee in de winter en er is nog maar weinig slijtage.
Mijn volgende band wordt wel iets snellers denk ik.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
Ik had de Michelin power adventure in 36 mm. Die vond ik lastig tubeless te maken en ook de rolweerstand viel mij tegen.
Nu de Vredestein aventura Seta in 38 mm. Daar ben ik wel tevreden over. Die lijken sneller te zijn op de weg en hebben zeker meer grip offroad.
Nu de Vredestein aventura Seta in 38 mm. Daar ben ik wel tevreden over. Die lijken sneller te zijn op de weg en hebben zeker meer grip offroad.
-
- Forum-lid
1 mm meer en zeer duurzaam en sterk: Schwalbe Marathon (de standaard versie). Ik doe 25.000 km met een setje a € 50. In die kilometers heb ik 1x lek gereden (en ik kom elke dag langs een uitgaansgebied). Bijpassende Schwalbe binnenbandjes en klaar ben je. Zeer geschikt voor asfalt en gravel.
Achteraf is elke fietstocht leuk.
De Marathon is gemaakt om lang mee te gaan en lekbestendig te zijn. That's it.
Echt geen fijne band vind ik.
De Schwlabe G-One RS is snel op asfalt en kan lichte gravel aan. In 35 en 40 dacht ik.
De Vredestein Superpass is een heel soepel en snelle raceband en gaat tot 32. Stilaan mijn standaard band aan het worden.
Echt geen fijne band vind ik.
De Schwlabe G-One RS is snel op asfalt en kan lichte gravel aan. In 35 en 40 dacht ik.
De Vredestein Superpass is een heel soepel en snelle raceband en gaat tot 32. Stilaan mijn standaard band aan het worden.