Is pomp niet (duurzaam) opgewassen tegen druk TireBooster?
Ik heb de afgelppen paar jaar twee goede fietspompen kapot gekregen. Het betreft een Topeak BlowJoe en een Lezyne Macro Floor Drive. Allebei na regelmatig oppompen van een TireBooster (ruim 11 Bar). En allebei ging het om een niet meer werkend terugslagventiel.
Ik heb nu een SKS Rennkompressor gekocht en verwacht daar wel wat meer van.
Twee vragen mbt bovenstaande:
1. Komt dit bekend voor (mn defect na pompen op relatief hoge druk), of heb ik gewoon pech gehad?
2. De Lezyne pomp heb ik nog staan. Is het terugslagventiel daarvan gemakkelijk te vervangen? Ik kom daar niet goed uit.
Ik heb nu een SKS Rennkompressor gekocht en verwacht daar wel wat meer van.
Twee vragen mbt bovenstaande:
1. Komt dit bekend voor (mn defect na pompen op relatief hoge druk), of heb ik gewoon pech gehad?
2. De Lezyne pomp heb ik nog staan. Is het terugslagventiel daarvan gemakkelijk te vervangen? Ik kom daar niet goed uit.
Van de week mijn lezyne pomp ook gesloopt met het oppompen van de tire booster, pomp was 5 jaar oud en de druk meter klopte wel niet meer, maar aan 11 bar zat ik nog niet. Nu kan ik pompen en komt er soms lucht uit en soms niet.
Wilier Cento1Air (2017)
Specialized Crave (2013)
Specialized Crave (2013)
- daniel1975
- Forum-lid HC
De aanschaf van die 3 opgeteld is ook een simpele compressor. Zou mijn keuze zijn.
Less is bore
Er gaat niets boven een Rennkompressor. De eerste die ik kocht is veertig jaar meegegaan. Ik heb nu de tweede en als mijn verwachtingen kloppen, ga ik geen derde nodig hebben in m’n leven.
hun fietsen.
- thestudent
- Forum-lid HC
Je kan bij een Rennkompressor ook nog los de onderdelen vervangen mocht het tegen die tijd nodig zijn. Bij lezyne kan ik t op de website niet vinden, alleen een rebuild kit voor de out HP serie vloerpomp. Topeak is een beetje plastic fantastic meestal, maar eigenlijk pompen ze vaak toch nog best oke, voor zolang as t duurt blijkbaar. De lezyne macro floor drive is ook de goedkope variant. De iets duurdere met metalen voet en houten handvat zijn wel iets degelijker denk ik.
https://www.sks-germany.com/nl/download ... 1736322772
https://www.sks-germany.com/nl/download ... 1736322772
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ze moeten alleen eens stoppen met die stomme schaalverdeling op de drukmeter. Die gaat bij rennkompressor tot 15 of 16 bar. Heel vervelend afleesbaar met de huidige bandendrukken. Tot 8 is meer dan genoeg.
Less is bore
Voor oppompen van booster is 11bar wel handig.
Maar idd gewoon 5 bar is zat, wat mijn sks twentyniner heeft. (maar kwa pomp is die wel meer plastic helaas)
Zat recent wel te denken om die nieuwe rennkompressor te kopen met digitale meter.
Vooral voor strandfiets/gravelbike wil ik gewoon schaalverdeling van 1-2 bar duidelijk zien.
Maar idd gewoon 5 bar is zat, wat mijn sks twentyniner heeft. (maar kwa pomp is die wel meer plastic helaas)
Zat recent wel te denken om die nieuwe rennkompressor te kopen met digitale meter.
Vooral voor strandfiets/gravelbike wil ik gewoon schaalverdeling van 1-2 bar duidelijk zien.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Die manometer moet ik ook nog eens vervangen. Mijn Rennkompressor is uit 1992 ofzo, en doet het nog prima. Alleen eens per 5-10jr de afdichting van de kop vervangen en klaar.
Ik heb een jaar geleden ofzo een SKS met digitale meter gekocht, en gebruik de rennkompressor niet meer zo veel. Meestal mee op vakantie omdat ie lekker compact en snel is.
Ik heb een jaar geleden ofzo een SKS met digitale meter gekocht, en gebruik de rennkompressor niet meer zo veel. Meestal mee op vakantie omdat ie lekker compact en snel is.
Ik heb de Lezyne Macro Floor Drive uit elkaar gehaald maar kan 'm niet repareren.
Als iemand de pomp wil hebben voor onderdelen (op het terugslagventiel na is alles in orde), dan is die gratis af te halen. Graag PM bij interesse.
Over een paar dagen gaat ie anders sowieso naar de stort.
Als iemand de pomp wil hebben voor onderdelen (op het terugslagventiel na is alles in orde), dan is die gratis af te halen. Graag PM bij interesse.
Over een paar dagen gaat ie anders sowieso naar de stort.