Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Gios Leggero (frameset)

LaurensE
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2024 18:42

LaurensE 04 mei 2024 18:44

Iemand ervaring met het huidige aanbod van Gios, meer specifiek: Gios Leggero (frameset)?
Ik kan er weinig over vinden op het www.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8181
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 04 mei 2024 21:07

Ik zou zeggen verdiep je eens in dit topic: viewtopic.php?t=29981&sid=8b1737ca2ede8 ... f20a7912e3
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16327
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 mei 2024 09:52

Ik denk dat je in het grote China topic meer kans maakt...
Campagnolo Ultra Dork

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5249
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 09 mei 2024 08:44

Best grappig gios.it ; maar een Spaans bedrijf.
Op het eerste zicht lijken me de frames een interessante optie voor zelfbouw (er is tenminste een bedrijf dat achter het product staat).

Wel jammer; ze verkopen carbon frames; staal enkel als volledige fiets. Ik zou eerder geïnteresseerd zijn in een stalen frame ;-).

oystein
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 mei 2010 18:08
Locatie: Schouwen-Duiveland

oystein 13 mei 2024 11:50

Gios is wel van origine een Italiaans bedrijf maar met een post/administratie kantoor adres in Spanje ?? ...

Het verhaal hierachter zit namelijk zo.
Alfredo Gios is ooit begonnen met het bouwen van stalen frames ... ze bestonden recent 75 jaar ... dat was denk ik in 2023 ??

Alfredo leeft niet meer en weet niet zeker hoe de familie relatie is maar zal dan de zoon of kleinzoon Luca Gios zijn die nu de boel runt.
Maar Luca is niet na school meteen in het familiebedrijf gaan werken maar heeft een carrière extern opgebouwd en dat was bij Kelme in Spanje.
Wie kent de Kelme ploeg nog van de jaren 90 ?
En Kelme zit toevallig in Elche .. net als het Spaanse adres op de Gios site.

Ik weet dat Luca een aantal jaren geleden weer terug is gegaan naar Gios maar wellicht wel in Elche is blijven wonen en vanuit Spanje de boel bestiert ?
Mijn kennis is van de NL importeur van Kelme waar ik ca. 10-15 jaar geleden dicht bij betrokken was (heb Kelme zelf ook een keer bezocht en Luca was daar toen onze gastheer) en hoorde later dat Luca terug is bij Gios.

Welk groot merk laat niet zijn frames in China maken ?
Zolang het eigen ontwerp en kwaliteitscontrole is dan is er weinig mis mee ... als het nu een plakmerk blijkt zijn zij inderdaad ver af gegleden maar daar hebben wij weinig zicht op ... alleen maar vermoedens en suggesties ??

Op dit moment doen zij veel zaken in Azie waar Gios blijkbaar best populair is ... hier een interview met Luca Gios:
https://www.bikenews.online/index.php?r ... cle_id=602

P.S. de laatste tijd denk ik ook weer aan een nieuwe racer nu mijn aluminium Van Tuyl al weer 25 jaar oud is.
Ik had de Leggero ook al gezien en blijft een mooi frame ... zeker nu zijn 50% korting geven op Gios.it
Blijkbaar het resultaat van de in het interview aangehaalde overstocking ... pak er je voordeel mee ;-)

Plaats reactie