Alles over vakanties op én met de fiets

Camping in gravelparadijs

Drossie3
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2024 19:28

Drossie3 03 mei 2024 19:16

In de zomer willen we een weekje met de gravelfiets naar een camping. Mijn vrouw en dochter met de auto, een vriend en ik met de fiets.
We willen in dagen fietsen ter plaatse zijn vanuit centraal België. We denken dus aan zo'n 500-600km max.
Vanaf de camping willen we wat halve of hele dagtochten doen, liefst gravelritten.

Kent iemand leuke bestemmingen? Momenteel denken we aan de Franse Jura.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8170
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 mei 2024 21:16

De Jura lijkt me wat lastig qua gravel. Prachtig gebied waar je veel desolate trajecten kunt vinden maar waar je ook heel omsloten gebieden hebt met veel familie campings.
Het geografische profiel is meer iets voor klimmers, vooral in het gebied met de vele campings aan meertjes.

Ik zou eerder uitzien naar het gebied rond Troyes. Veel vlakker en leuke gravelroutes.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8170
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 mei 2024 21:25

En als je toch graag die kant in wilt:
https://www.outdooractive.com/mobile/en ... 7pgd9t,0,0
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Drossie3
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2024 19:28

Drossie3 08 mei 2024 15:57

Enzzo schreef: 03 mei 2024 21:16 De Jura lijkt me wat lastig qua gravel. Prachtig gebied waar je veel desolate trajecten kunt vinden maar waar je ook heel omsloten gebieden hebt met veel familie campings.
Het geografische profiel is meer iets voor klimmers, vooral in het gebied met de vele campings aan meertjes.

Ik zou eerder uitzien naar het gebied rond Troyes. Veel vlakker en leuke gravelroutes.
Bedankt!
Troyes is ook ok. Heb je daar een routes van?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8170
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 mei 2024 16:52

Niet zo paraat maar ik weet dat GastheerG er niet lang geleden nog geweest is. Misschien hem even pb’n

Rit 9 of 10 van de Tour dit jaar gaat er ook rijden over glavelpaden dus er zal ongetwijfeld veel over te vinden zijn.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie