Giant
-
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 26 apr 2024 20:40
Vandaag een testritje gemaakt op een Giant Defy Advanced Pro 1. Ze hadden zowel een ML en een L staan, dus heb beiden even geprobeerd.
De ML zat voor mijn gevoel meteen vrij goed, de L voelde wat groot.
In de winkel hebben ze een rekentool van Giant gebruikt en daar kwam met mijn lengte (1.85) en binnenbeenlengte (91) een L uit.
Ik zou de L met smaller stuur en kortere stuurpen (9cm) kunnen nemen, dan kunnen er wat spacers onder het stuur weg, of de ML met meer spacers.
Als er iemand een tip kan geven wat de beste optie is hoor ik het graag!
De ML zat voor mijn gevoel meteen vrij goed, de L voelde wat groot.
In de winkel hebben ze een rekentool van Giant gebruikt en daar kwam met mijn lengte (1.85) en binnenbeenlengte (91) een L uit.
Ik zou de L met smaller stuur en kortere stuurpen (9cm) kunnen nemen, dan kunnen er wat spacers onder het stuur weg, of de ML met meer spacers.
Als er iemand een tip kan geven wat de beste optie is hoor ik het graag!
Je geeft het zelf eigenlijk al aan wat de juiste is. Ik heb de rekentool van Giant nu niet echt hoog zitten trouwens. Die is dus niet heilig wat mij betreft. Over hoeveel spacers hebben we het als je voor een ML zou gaan?
Ride bikes, not tanks!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5636
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Klusje wat de FM toch kan doen als je een nieuwe fiets koopt, ik zie het probleem niet!
Afhankelijk van de hoeveelheid spacers zou ik voor de L gaan, over hoeveel spacers gaat het?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Ander model (TCR), maar hier met 1.85m tevreden met een ML met 2,5cm spacers (eat that, stijlpolitie!)
Een L wordt mij veel te lang (dus zou ik een hele korte stuurpen moeten gebruiken.
Eigenlijke tip: er zit meer in/aan/op je lichaam dan alleen benen…
Als die ML goed voelt, gewoon doen. Met tijd wen je ook aan de positie, en kun je, als het moet van de stijlpolitie, alsnog een paar spacers weghalen of een langere stuurpen steken.
Een L wordt mij veel te lang (dus zou ik een hele korte stuurpen moeten gebruiken.
Eigenlijke tip: er zit meer in/aan/op je lichaam dan alleen benen…
Als die ML goed voelt, gewoon doen. Met tijd wen je ook aan de positie, en kun je, als het moet van de stijlpolitie, alsnog een paar spacers weghalen of een langere stuurpen steken.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41914
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
BBL is niet heilig.
Die geeft bij mij altijd een te groot frame aan. Want relatief lange benen tov gehele lengte.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16820
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Daar heb je gelijk in maar er wordt imo te veel naar de profs gekeken die allemaal op een "eerder" te laag, minder luchtweerstand, frame rijden.daniel1975 schreef: ↑27 apr 2024 19:43BBL is niet heilig.
Die geeft bij mij altijd een te groot frame aan. Want relatief lange benen tov gehele lengte.
Maar als ik het goed heb gelezen is TS geen prof noch wedstrijdrijder.
Ik heb een BBL van 94 cm voor een lengte van 187 cm en reed vroeger met een drop van 14 cm.
Maar na een rugoperatie en redelijk wat last van nek hernia's blijven daar nog 8 cm van over.
Zeker als beginnende fietser is de, ook, passende iets grotere maat veelal de betere keuze
Je kan als je achteraf toch nog dieper wil, zonder spacers of zelfs met een stuurpen met grotere negatieve hoek rijden
Je ziet op marktplaats net iets te veel spacertorens en omhoogwijzende stuurpennen, maar dan waarschijnlijk veelal fietsers die ook de raad, om bij twijfel voor de kleinere maat te gaan, ter harte hebben genomen.

I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend