Alles over cyclos en toertochten. In samenwerking met (en gemodereerd door) CycloWorld.cc

Gran Fondo Alé La Merckx, nieuwe cyclo van het niveau Marmotte, Ötztaler, Maratona

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1686
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 19 apr 2024 19:12

Er worden veel nieuwe cyclo's georganiseerd, maar zelden eentje waarvan je denkt: wow! De Gran Fondo Alé La Merckx is de uitzondering die de regel bevestigt. Wat een supergaaf parcours is dit! In Italië en Zwitserland. 167 km, 4300 hm, 6 cols boven de 2000 meter en een spectaculaire finale.

Mooier is nauwelijks denkbaar en ook qua zwaarte behoort hij tot de hoogste categorie. Ik ben in ieder geval van de partij.

https://www.cycloworld.cc/nieuwsartikel ... erren/3089
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2336
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 19 apr 2024 20:13

Da's inderdaad een heel aantrekkelijke cyclo, Herman! Schitterend rondje, prachtige panorama's, mooie uitdaging met een straffe finale. :winkthumb:

Weet jij toevallig ook of die laatste twee steile km's naar de finish inmiddels geasfalteerd zijn, of binnenkort nog worden? Zie ter illustratie mijn reactie in het Giro 2024-topic.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1686
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 19 apr 2024 22:39

Hi Buzz,

dank voor je reactie, ook in het Girotopic. Omdat ik me zorgen maakte over de veiligheid van de deelnemers die via dat paadje ook moeten afdalen heb ik gevraagd hoe ze de terugweg organiseren over zo’n slecht wegdek. In de Kitzbüheler Radmarathon bijv. zijn de deelnemers verplicht om met de gondel af te dalen vanaf de Kitzbüheler Horn.

Het antwoord luidde: “Er is geen afdaling met de gondel gepland. De weg is bereikbaar en veilig.”

Ik heb er nog niet op doorgevraagd. Eerlijk gezegd zou het me niks verbazen als dat pad geasfalteerd wordt voor de Giro. Maar dat is een wilde gok die nergens op gebaseerd is.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 20 apr 2024 06:57

Schrijf je een verslag over je ervaring? Ik wil volgend jaar een cyclo fietsen en na deze mooie introducerende woorden ben ik wel benieuwd of de praktijk net zo positief is. Veel succes gewenst in in ieder geval.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1686
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 20 apr 2024 11:29

ColumsbusMJ schreef: 20 apr 2024 06:57 Schrijf je een verslag over je ervaring? Ik wil volgend jaar een cyclo fietsen en na deze mooie introducerende woorden ben ik wel benieuwd of de praktijk net zo positief is. Veel succes gewenst in in ieder geval.
Vrijwel het hele parcours ken ik wel, dat heb ik eerder gereden bij verschillende andere gelegenheden. Dus dit artikel is met de nodige ervaring geschreven. Nu nog kijken of het er op de dag zelf ook uitkomt. Er komt zeker een verslag. Leuk dat je hem op het oog hebt.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
Pat-G
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 feb 2014 10:25
Locatie: Valkenburg (ZL)

Gebruikersavatar Pat-G 22 apr 2024 11:25

Interessante Cyclo!
Misschien iets voor volgend jaar. Ik ben benieuwd naar je ervaringen Herman!

Plaats reactie