Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Kamperen, waar laat je je fiets veilig?

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12665
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 mar 2024 12:35

In je auto is het veiligst daar krijgen ze hem nooit uit. Tenzij ze het contact aankrijgen.
Maar met de nieuwere auto,s gaat dat waarschijnlijk niet lukken.

Ik zet ze altijd gewoon in de stacaravan, Overdag op de slaapkamer en als wij daar liggen in de woonkamer.

Dure fietsen verzekeren is bijna niet mogelijk. Meeste reisverzekeringen gaan max tot 2500 a 3000 euro, maar dan moet je dat al aangegeven
En fietsverzekering zijn zo duur dan betaal je in vijf jaar je hele fiets dubbel.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5116
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 27 mar 2024 13:14

wasbeer2006 schreef: 27 mar 2024 12:35 In je auto is het veiligst daar krijgen ze hem nooit uit. Tenzij ze het contact aankrijgen.
Maar met de nieuwere auto,s gaat dat waarschijnlijk niet lukken.
https://www.youtube.com/watch?v=W9cZmJHOuK0

Juist met nieuwere auto's erg makkelijk.
Je schijnt dus gewoon op vin nummer een sleutel te kunnen bestellen...

Ok dat zullen ze dan niet snel doen als je op fietsen uit zijn, dus dan helpt fiets opbergen in auto wel.
Ik huur altijd bestelbusje als ik paar weken in Frankrijk ga fietsen, mooie plek om fietsen te stallen.
En kwa huur ook goedkoper dan normale auto huren.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3036
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 mar 2024 13:15

En je hebt geen inkijk in een busje denk ik? Dat scheelt ook natuurlijk. In een auto is het moeilijk een fiets te verbergen.
Ride bikes, not tanks!

hopjes
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 27 mar 2024 13:17

Tijdens kamperen ook de fietsendrager mee en deze staat meestal met een slot aan een boom/struik/paal in het zicht naast de tent. Vervolgens de fiets met een hangslot aan de drager en ook met een hangslot aan de boom. Vaak ook nog een oud kleed of handdoek erover heen zodat het er meer uit ziet als oud ijzer dan als een fiets. Overigens heb ik de fiets over het algemeen wel in het zicht van camping buren. Ik verkies dat boven helemaal uit het zicht verstoppen achter de tent waardoor het ook van 'sociale camping controle' onttrokken word.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5116
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 27 mar 2024 14:27

leon1 schreef: 27 mar 2024 13:15 En je hebt geen inkijk in een busje denk ik? Dat scheelt ook natuurlijk. In een auto is het moeilijk een fiets te verbergen.
Ook nog eens ja, en geen gedoe met wielen eruit halen ofzo.
Maar in auto met deken eroverheen werkt ook best ok.

M'n vader zet z'n fiets altijd tegen boom met goed hangslot en zeiltje eroverheen.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 27 mar 2024 14:37

[/quote]

Juist met nieuwere auto's erg makkelijk.
Je schijnt dus gewoon op vin nummer een sleutel te kunnen bestellen...

[/quote]

Klopt gedeeltelijk. Je moet ook een ID + kopie kentekenbewijs meeleveren. Maar fake ID kan altijd. Kentekenbewijs wordt vaak wel lastiger.

Wat wel echt een issue is, is keyless entry. Als je de sleutel in huis hebt liggen, dan is deze uit te lezen binnen een bepaalde range (dus ook buiten). De sleutel is dan de kopieren. Daarom moet je zo'n sleutel altijd in een speciaal zakje bewaren binnen. Sommige verzekeraars eisen tegenwoordig dat keyless entry wordt uitgeschakeld als je all risk wil.
Laatst gewijzigd door marsman op 27 mar 2024 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 27 mar 2024 14:38

Mijn ruim 40 jarige ervaring:
Bij evenementen loop je het meeste risico.
Met een goed slot vastzetten aan een boom, of dissel (maar je gaat met een tent, dus een dissel heb je niet.
Wielen eruit halen maakt het ook onaantrekkelijk. Maar die moet ook weer ergens kwijt. Dat is geen punt al je geen ieniemienie tentje hebt.
Dat laatste doe ik alleen bij een evenement.
Buiten evenementen om wordt op campings opmerkelijk weinig gestolen. Ik heb het persoonlijk in ruim 40 jaar nog nooit meegemaakt.
Als ik regen verwacht doe ik er wel zo'n Decathlon regenhoes overheen
Courir c'est mourir un peu

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5116
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 27 mar 2024 15:07

marsman schreef: 27 mar 2024 14:37 Klopt gedeeltelijk. Je moet ook een ID + kopie kentekenbewijs meeleveren. Maar fake ID kan altijd. Kentekenbewijs wordt vaak wel lastiger.
Kijk het filmpje eens, schijnt dat via bepaalde weg je dus geen papieren hoeft aan te leveren...

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 27 mar 2024 15:38

marsman schreef: 27 mar 2024 14:37
Klopt gedeeltelijk. Je moet ook een ID + kopie kentekenbewijs meeleveren. Maar fake ID kan altijd. Kentekenbewijs wordt vaak wel lastiger.

Wat wel echt een issue is, is keyless entry. Als je de sleutel in huis hebt liggen, dan is deze uit te lezen binnen een bepaalde range (dus ook buiten). De sleutel is dan de kopieren. Daarom moet je zo'n sleutel altijd in een speciaal zakje bewaren binnen. Sommige verzekeraars eisen tegenwoordig dat keyless entry wordt uitgeschakeld als je all risk wil.
Om die reden heb ik het keyless entry van mijn auto uitgezet. Ik moet nu de deur openen en sluiten door op het knopje te drukken en voor het starten even de sleutel tegen het knopje te houden. Kleine moeite en geen mogelijkheid meer om de sleutel op afstand uit te lezen.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 27 mar 2024 15:40

synapse schreef: 27 mar 2024 14:38 Mijn ruim 40 jarige ervaring:
Bij evenementen loop je het meeste risico.
Met een goed slot vastzetten aan een boom, of dissel (maar je gaat met een tent, dus een dissel heb je niet.
Wielen eruit halen maakt het ook onaantrekkelijk. Maar die moet ook weer ergens kwijt. Dat is geen punt al je geen ieniemienie tentje hebt.
Dat laatste doe ik alleen bij een evenement.
Buiten evenementen om wordt op campings opmerkelijk weinig gestolen. Ik heb het persoonlijk in ruim 40 jaar nog nooit meegemaakt.
Als ik regen verwacht doe ik er wel zo'n Decathlon regenhoes overheen
Bij GF Schleck had iemand zo'n slotje met een cijferslot gebruikt, maar was de cijfercode vergeten (althans ik hoop dat het de eigenaar was :lol: ). Die gooide de fiets op de schouder en liep weg. Geen haan die er naar kraaide :roll:

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3533
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 27 mar 2024 15:45

synapse schreef: 27 mar 2024 14:38 Bij evenementen loop je het meeste risico.
Precies, als er veel fietsen staan, is de kans groot dat je er een paar meepakt. Dus bij evenementen en populaire gebieden. En dus ook voor de camping in de alpen waar veel fietsers zijn. Op een zuid franse camping waar ze je aankijken of je wel goed bij je hoofd bent dat je verder gaat fietsen dan de lokale boulangerie, gaan ze echt niet zoeken naar racefietsen die ze kunnen jatten. Behalve als ze echt voor het grijpen staan. Maar als ze vastzitten, neuh, niet echt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12665
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 mar 2024 16:00

marsman schreef: 27 mar 2024 14:37
Wat wel echt een issue is, is keyless entry. Als je de sleutel in huis hebt liggen, dan is deze uit te lezen binnen een bepaalde range (dus ook buiten). De sleutel is dan de kopieren. Daarom moet je zo'n sleutel altijd in een speciaal zakje bewaren binnen. Sommige verzekeraars eisen tegenwoordig dat keyless entry wordt uitgeschakeld als je all risk wil.
Dan heb je wel een hele slechte auto of een wat oudere...... die sleutels werken netzo als je AXS/ETap groep.
Zolang de sleutel niet beweegt zend ie geen signaal uit. Ik heb het thuis getest met mijn Volvo en mijn vrouw haar mini.

Geen enkel signaal en bij bewegen wel.

Plaats reactie