Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Kamperen, waar laat je je fiets veilig?

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 26 mar 2024 21:52

Met een art4 slot aan een boom. Nooit druk over gemaakt. Het mooie is dat op een camping iedereen kwetsbaar is, dus een ander gaat niets bij je jatten en er is veel meer sociale controle dan in een hotel of app.

Geen tokkie camping nemen of in een drukke stad.

wdfl
Forum-lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 26 mar 2024 21:59

wij kamperen met een caravan en daar staat de gewoon met 2 sloten op de fietsendrager.
hoes erover en gedaan.
type camping doet veel.
maar eigelijk nooit echt issues gehad
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mar 2024 22:18

Ik heb een kabel van 5 meter. Gaat door alle wielen en frames.

Te dure fietsen gaan niet mee; voorkomen is beter dan genezen.

Voor op de weg rijd ik doorgaans op mijn gravelracer met wegbandjes of mijn reservefiets (die nu verkocht is).

pino
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 26 mar 2024 22:22

Altijd een 105 derailleur erop. Naar iets anders kijken de boeven niet.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1482
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 27 mar 2024 08:10

met fietsvakantie, dan zit je er meestal op ;)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3534
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 27 mar 2024 08:23

Mijn ervaring in de alpen (bourg d'oisans (la piscine), was dat losse fietsen werden meegeklauwd. Mijn fiets stond toen nog met een slot aan het huisje vast. Achteraf hoorden we 's nachts wat en dat was waarschijnlijk de boef die mijn fiets probeerde te pakken, en constateerde dat ie vast stond. Mijn toen 5 jaar oude stinkhelm (je wilt m niet ruiken, mijn vrouw wilde dat ding niet in het huisje, hing aan mijn stuur) hebben ze toe wel meegenomen. :roll: :roll: Volgende dag een ochtendje gedacht dat ik achterlijk was en mijn helm ergens neer gepleurd had, waarna ik me realiseerde dat ze die gejat hadden (en verderop op de camping mensen daadwerkelijk zonder fiets zaten, dat waren inderdaad losse fietsen). Moraal van het verhaal: als je je fiets vastzet, kost het waarschijnlijk teveel moeite. En een slot doorslijpen, maakt zeker op een camping veel te veel herrie.

Tegenwoordig staat mijn fiets in de nacht in het huisje. Als we er zijn buiten, met een slot eraan vast. Ook als ik naar het zwembad ga. En in de nacht binnen. En als ik echt wegga, ook binnen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4365
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 27 mar 2024 10:19

Het soort camping maakt zeker uit. Op een staatsbosbeheer- of boerencamping zou ik de fiets bijna los durven laten staan. Over 3 weken in Schin op Geul tijdens de AGR, zet ik de fiets nog eens extra vast.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2024 10:22

Ik heb ook een rondje fietsen-jatten meegemaakt op Le Colporteur, 2 dagen voor La Marmotte.
De hele zware sloten en de fietsen die in auto's lagen waren er nog, verder veel duur spul wel. Standaard sloten worden geruisloos open geknipt. Daarom altijd ART4 slot bij ons. Dan moet je serieus knippen of slijpen en is de drempel (meestal) te hoog.
Less is bore

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1482
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 27 mar 2024 10:24

is voor mij ook een goude regel, aan de wereld vast zetten, maakt niet uit hoe dik de ketting of kabel is. het is een eerste afschrik.
boom, trekhaak, dissel, hek, andermans caravan. En als het echt niet anders kan aan een handvat van gasfles of bbq,hond.

ik heb een hangslot wat om mijn trekhaak past maar gesloten niet over de kogel past, daarbij kan er wel een 2.5m staalkabel in het hangslot.
het was een schijfrem hangslot voor de motor,

ik zoek nog altijd een soort stungun slot. als je je fiets wegzet, alles onder spanning komt te staan.
en ik zou beginnen met mijn schuurdeur klink onder spanning te zetten...... dan had ik mogelijk mijn fijne pina nog in bezit.
ik heb er ooit wel een losse stungun gemaakt, 5mm overslag, dat ding gaf toch een flinke tik, deed echt pijn. nu eigelijk als slot uitvoeren met afstandbediening ik zie een business

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2024 10:34

Mag niet. Je moet een vriendelijk bordje ophangen of ze alstublieft van je fiets af willen blijven ;-)
Less is bore

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 27 mar 2024 10:35

Wat hier al geschreven is: koop een Art goedgekeurd slot. Koop de langste die je vinden kunt, sommige bomen zijn dik :-). Haal het slot ook door je wielen heen, die wippen ze er anders alsnog uit. Je zal de eerste niet zijn die zijn frame zonder wielen aantreft.

Fietsendiefstal komt best vaak voor. Ik vertrouw die schuurtjes ed bij Campings en hotels ook zeker niet.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 mar 2024 11:20

Ik gebruik tegenwoordig een slot met een alarm. Dat begint eerst te piepen en als je er dan niet afblijft dan begint 'ie te jengelen. Uiteraard kun je er een doek omheen wikkelen. Dus het is wel kunst het alarmdeel een beetje op een moeilijke plek te bevestigen. Ik zie trouwens niet welk niveau ART dit is. Duur slot maar ja, fietsen weg is duurder.

Nu ben ik nooit op een camping te vinden maar als ik ergens ben waar de fietsen niet achter slot en grendel kunnen dan blijven ze in de auto. En ook daar met slot er omheen. En vast aan een bevestigingbeugel die bloot komt te liggen als je de bank opklapt. Dat dan met een ander slot want zo'n vouwslot krijg je natuurlijk niet door de beugel.

Dit is dat slot met alarm:
BORDO™ ALARM XPLUS™ 6000KA/90 BLACK SH
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie