Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Kamperen, waar laat je je fiets veilig?

esmeew
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 26 mar 2024 20:37

Hoi allemaal,
wij willen binnenkort met de auto en tent op vakantie gaan, en de fietsen meenemen.
Nou ben ik tot nu toe enkel op vakantie geweest met een hotel/huisje waar je je fiets dus binnen kunt zetten.

Mijn vraag aan jullie: tips voor wat met de fietsen te doen?

Waar ik zelf aan dacht: tijdens het slapen fietsen in de auto, met een zeil erover. Enkel campings waarbij de auto naast de tent mag staan en niet op een parkeerplaats. Eventueel nog de fietsen op slot in de auto.
Tijdens uiteten gaan / boodschappen doen. Kunnen de fietsen met een 10M lang bootslot aan elkaar geknoopt worden, en in de tent gelegd worden. In theorie kan iemand dan nog wel de fietsen meenemen... maar je moet wel weten dat ze in de tent zijn. Toch voelt dat onzeker en ben ik graag bij mijn fiets in de buurt... Andere suggesties?
Dank!

Boslim
Forum-lid
Berichten: 177
Lid geworden op: 18 jul 2015 13:40

Boslim 26 mar 2024 20:51

AirTag in de fietsen, wellicht een tent waarbij ze op slot in de voortent kunnen staan en anders inderdaad in je auto met een zeil...veel plezier

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4365
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 26 mar 2024 20:54

Nu kan ik naïef zijn, maar mijn fietsen stonden altijd met een kabelslot vast aan een boom achter de tent. Tegenwoordig met de caravan staan ze met hetzelfde slot vast aan de caravan. De meeste campings zijn wel veilig genoeg daarvoor.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3533
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 26 mar 2024 20:57

Aan een boom, hek. Werkt in Amsterdam ook...

Hangt ook een beetje vanaf waar je heen gaat. In de Alpen, waar op campings veel fietsers tegenkomt, wordt veel geklauwd, omdat er veel halen valt. Op andere plekken valt het eerder mee. Maar als je fiets vastzet, kom je een eind. En in de nacht in de auto.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

pino
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 26 mar 2024 21:08

Image 26-03-2024 at 21.06.jpeg
Een dik motorkettingslot dat door twee frames en een hek past. En dan aan een hek of de fietsendrager vast.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2024 21:11

Aan een boom, caravandissel, de spaken van de lichtmetalen wielen: alles wat solide is. Ligt bij ons standaard een Art4 slot in de auto. Dan moet je echt wel serieuze moeite doen om de fiets mee te nemen.
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5971
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 26 mar 2024 21:11

Ik heb van die Ekoi tassen waar precies en fiets met wielen in past. Eentje op de achterbank en eentje in de kofferbak. Zo deden wij het altijd, zeker als we in de caravan/ voortent geen ruimte hadden. Buiten op slot naast caravan of tent zou ik nooit doen - zeker niet als je zelf ook nog eens weg gaat. Sommige doen het en hebben nooit problemen, ik zou het doen en m’n fiets is weg als ik om brood loop :lol:

https://www.ekoi.com/nl/housses-velos/1 ... twFcLGKZbx
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

pino
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 26 mar 2024 21:19

rene schreef: 26 mar 2024 21:11 Ik heb van die Ekoi tassen waar precies en fiets met wielen in past. Eentje op de achterbank en eentje in de kofferbak. Zo deden wij het altijd, zeker als we in de caravan/ voortent geen ruimte hadden. Buiten op slot naast caravan of tent zou ik nooit doen - zeker niet als je zelf ook nog eens weg gaat. Sommige doen het en hebben nooit problemen, ik zou het doen en m’n fiets is weg als ik om brood loop :lol:

https://www.ekoi.com/nl/housses-velos/1 ... twFcLGKZbx
Jij pakt ze mooi in voor degene die ze meeneemt. Ben geen braak expert, maar een kofferbak of auto lijkt me makkelijker te openen dan een dik slot.
Deskundig advies is altijd welkom!
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5896
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 26 mar 2024 21:29

Ik heb me daar eigenlijk nooit druk over gemaakt. Gewoon een zwaar kabelslot aan een boom, hek, paal of whatever vastmaken. Heel soms op een camping waar ik het wat minder vertrouwde de fiets in de auto gelegd.

Bij kampeer trektochten stond de fiets nergens aan vast, alleen een ringslot. Maar dat was ook geen fiets die diefstalgevoelig was
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5971
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 26 mar 2024 21:34

pino schreef: 26 mar 2024 21:19
rene schreef: 26 mar 2024 21:11 Ik heb van die Ekoi tassen waar precies en fiets met wielen in past. Eentje op de achterbank en eentje in de kofferbak. Zo deden wij het altijd, zeker als we in de caravan/ voortent geen ruimte hadden. Buiten op slot naast caravan of tent zou ik nooit doen - zeker niet als je zelf ook nog eens weg gaat. Sommige doen het en hebben nooit problemen, ik zou het doen en m’n fiets is weg als ik om brood loop :lol:

https://www.ekoi.com/nl/housses-velos/1 ... twFcLGKZbx
Jij pakt ze mooi in voor degene die ze meeneemt. Ben geen braak expert, maar een kofferbak of auto lijkt me makkelijker te openen dan een dik slot.
Deskundig advies is altijd welkom!
Braakexpert of niet , op slot in een auto met alarm is er nog iets verzekerd - zeker als ik er nog een slot rond slinger aan een transport oog in de kofferbak oid. En als mijn alarm gaat van de auto als ik in de caravan ernaast lig te slapen wekt mij wel. Een boom maakt geen geluid, of jij moet er weten met een alarm ? ⏰
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

meuk
Forum-lid
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 26 mar 2024 21:38

Gewoon met slot aan boom. En geen tokkiecamping nemen.

pino
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 26 mar 2024 21:42

Die verzekering is wel een goede.
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie