Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Kamperen, waar laat je je fiets veilig?

esmeew
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 27 mar 2024 16:22

Super!
Dit geeft mij het vertrouwen dat ik de fietsen met een goed gevoel achter kan laten op de camping, in de tent, vast met een goed slot, terwijl ik ondertussen uiteten ga of een boodschap doe. Ik heb ook nog nooit iets gestolen zien worden op de camping.. en goede slaapmatten en slaapzakken kunnen ook behoorlijk prijzig zijn.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5108
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 27 mar 2024 17:13

Ik zou hem eerder aan een boom zetten met een hoes erover dan in een tent. Je wil dat ze herrie moeten maken om het art4 slot los te krijgen.

laurens87
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 27 mar 2024 17:31

Ik laat mijn fiets altijd in de auto liggen. De fiets wordt ook in de auto vervoerd. Wij zijn met zijn 2-en en hadden met een station-wagon gelukkig alle ruimte om alles in de auto te krijgen. Dus een fiets, alle kampeerspullen (inclusief kookspullen). De fiets kwam er alleen uit als ik aan het fietsen was. Nooit issues mee gehad.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38048
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 mar 2024 18:55

wasbeer2006 schreef: 27 mar 2024 16:00
marsman schreef: 27 mar 2024 14:37
Wat wel echt een issue is, is keyless entry. Als je de sleutel in huis hebt liggen, dan is deze uit te lezen binnen een bepaalde range (dus ook buiten). De sleutel is dan de kopieren. Daarom moet je zo'n sleutel altijd in een speciaal zakje bewaren binnen. Sommige verzekeraars eisen tegenwoordig dat keyless entry wordt uitgeschakeld als je all risk wil.
Dan heb je wel een hele slechte auto of een wat oudere...... die sleutels werken netzo als je AXS/ETap groep.
Zolang de sleutel niet beweegt zend ie geen signaal uit. Ik heb het thuis getest met mijn Volvo en mijn vrouw haar mini.

Geen enkel signaal en bij bewegen wel.
Same here. Volvo zendt alleen even als de auto er om vraagt. Als ik mijn hand op de deurklink leg is er een split second contact. Verder niet.

Bij de oudere Mazda2 van mevr75 springt de auto wel al open als je in de buurt komt. Dat is oud zendsysteem idd.
Less is bore

marsman
Forum-lid
Berichten: 2412
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 28 mar 2024 13:17

https://www.carblogger.nl/adac-test-key ... te-stelen/

Is pas vanaf 2018 / 2019 goed geregeld met UWB. Maar lang niet alle wagens hebben dat
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

thijz
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 aug 2015 00:46

thijz 28 mei 2024 16:08

Ik ben net terug van een week solofietsen en kamperen in Zweden. Normaal ga ik zo lightweight als mogelijk bikepacken, met overnachtingen in B&B's, dan neem ik een Abus Bordo cijferslot van ik geloof 90 cm mee, daar kan ik makkelijk twee fietsen mee vastzetten aan elkaar en meestal is er wel een schuurtje, een keuken of een tuin waar we mogen staan.

Nu had ik ook een Knog Scout geplaatst, redelijk stealth onder mijn bidonhouder. Klein en minimaal gewicht, werkt alleen met een iPhone, maar die heb ik dus geen probleem. Er zit zo'n trackerfunctie op maar ook een bewegingsalarm. Eén keer is het alarm afgegaan midden in de nacht, het apparaatje loeit redelijk hard en mijn telefoon gaf ook een duidelijk alarm. Niemand te bekennen gelukkig, het was wk 5 en ik had hem op de hoogste gevoeligheid ingesteld (wie leest er nou een handleiding?), mogelijk een windvlaag. Slot en Knog zorgden er de hele week voor dat ik me geen enkele zorg heb gemaakt. Mijn fiets lag wel steeds vlak naast mijn tentje.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4585
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 28 mei 2024 19:09

Kornuit schreef: 27 mar 2024 15:38
marsman schreef: 27 mar 2024 14:37
Klopt gedeeltelijk. Je moet ook een ID + kopie kentekenbewijs meeleveren. Maar fake ID kan altijd. Kentekenbewijs wordt vaak wel lastiger.

Wat wel echt een issue is, is keyless entry. Als je de sleutel in huis hebt liggen, dan is deze uit te lezen binnen een bepaalde range (dus ook buiten). De sleutel is dan de kopieren. Daarom moet je zo'n sleutel altijd in een speciaal zakje bewaren binnen. Sommige verzekeraars eisen tegenwoordig dat keyless entry wordt uitgeschakeld als je all risk wil.
Om die reden heb ik het keyless entry van mijn auto uitgezet. Ik moet nu de deur openen en sluiten door op het knopje te drukken en voor het starten even de sleutel tegen het knopje te houden. Kleine moeite en geen mogelijkheid meer om de sleutel op afstand uit te lezen.
Er zijn wel oplossingen in de markt die op de plek van de reguliere knoopcelbatterij een bewegingssensor met batterij plaatsen. Probleem opgelost. Is soms noodzakelijk om auto verzekerd te krijgen. Je houdt dan wel mooi key entry.

Plaats reactie