Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Futurumshop geeft geen garantie

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 mar 2024 07:32

Al meerdere keren garantie geclaimd bij Futurum, iedere keer netjes geholpen.

Ze zijn niet voor niks zo duur, hun service is gewoon goed.

martinobongo2
Forum-lid
Berichten: 195
Lid geworden op: 02 jan 2014 22:13

martinobongo2 23 mar 2024 08:34

+1
En als je de moeite neemt om snel wat reviews over deze pedalen te absorberen, dan lees je wel dat zowel het monteren van de plaatjes (= eenmalig) als het in- en uitklikken (= meermalig) meer gedoe is t.o.v. de benchmark SPD-SL of vergelijkbaar. Persoonlijk vind ik het technische concept veuls te ingewikkeld, met het klikmechanisme in het plaatje i.p.v. in het pedaal………maar dat geheel terzijde ;)

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 667
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 23 mar 2024 11:09

Ik heb wisselende ervaringen met Futurumshop en bestel daar pas als het elders niet te krijgen of veel duurder is. Maar op basis van de openingspost valt er weinig te zeggen of de starter in dit geval terecht niet tevreden is.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Died007
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mar 2024 20:26

Died007 23 mar 2024 15:30

Fijn dat jullie wel veel goede ervaringen hebben. Blijkbaar wordt getwijfeld aan mijn oprechtheid en juistheid van zaken. Na overleg met een concurrent van Futurum zijn we er achter gekomen dat de C-veer -tegenwoordig- veelal te strak staat (en dus niet gekalibreerd wordt). Dan kun je neerwaardse kracht uitoefenen wat je wilt, maar zonder geweld klikken ze niet vast. Oplossing, nieuwe juiste C-veren of deze oprekken (onder verhitting). Controle is: de veer moet vrij kunnen draaien in houder. Ik heb aan Futurum gevraagd waarom ik niet kan inklikken, heb aangegeven wat het probleem was en gevraagd of ik -onder garantie- service kon krijgen. De enig reactie van de medewerker was: 'gebruikelijk dat de Wahoo speed pedals stroef zijn, je moet op de juiste wijze instappen...kijk maar top YouTube voor een filmpje'. Ik heb ook na mijn beklag over deze domme reactie geen enkel inhoudelijk antwoord gekregen. Tot slot, als de leverancier iets levert wat niet voldoet aan verwachting op basis van marketing is dat een reden om te kunnen ruilen, helaas snapt en Futurum en een aantal forumleden dat niet. Op de website staat letterlijk: "soepel inklikken", om dan vervolgens te verwijzen naar een filmpje terwijl de c-veer te strak staat lijkt me dan onjuiste voorlichting. Lang verhaal kort. Ik ben nog niet eerder op een dergelijke wijze afgescheept door een service medewerker van welke winkel dan ook. Nogmaals, ik heb nooit enige inhoudelijk reactie op mijn vragen gekregen, alleen naderhand een lauw excuus mailtje. Maar goed, die je voordeel ermee, zowel met Wahoo pedalen als Futurum. Een gewaarschuwd mens telt voor twee😉

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15978
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 mar 2024 15:38

Died007 schreef: 23 mar 2024 15:30 ........Blijkbaar wordt getwijfeld aan mijn oprechtheid en juistheid van zaken. .............
Die reactie heb ik hier nergens gelezen.
Wel werd de vraag gesteld of je speciaal voor deze case een account hebt aangemaakt.
Wel werden je enkele tips gegeven wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.
Wel werd je de tip gegeven om nogmaals met Futurum in contact te gaan.

Maar top dat het nu is "opgelost".
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8370
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 23 mar 2024 15:50

Lcsmet schreef: 23 mar 2024 15:38
Died007 schreef: 23 mar 2024 15:30 ........Blijkbaar wordt getwijfeld aan mijn oprechtheid en juistheid van zaken. .............
Die reactie heb ik hier nergens gelezen.
Wel werd de vraag gesteld of je speciaal voor deze case een account hebt aangemaakt.
Wel werden je enkele tips gegeven wat de mogelijke oorzaak zou kunnen zijn.
Wel werd je de tip gegeven om nogmaals met Futurum in contact te gaan.

Maar top dat het nu is "opgelost".
Als je al een aantal keren geprobeerd hebt om een goed contact te krijgen dan stop je toch op enig moment?
Ik weet dat doorgaans er niet veel aan te merken is op de klantenservice, maar als er iemand gezeten heeft die zijn dag niet had, dat kan soms, dan kunnen ze er toch op terug komen? Ik neem aan de TS het niet allemaal uit zijn duim gezogen heeft.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3237
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 23 mar 2024 17:15

Ironisch zijn het dit soort verhalen die de goede reputatie die Futurum heeft alleen maar bevestigen.
Soms zijn de reviews zo goed dat je denkt, ja ja. Nu weet je dat het een echte winkel is waar soms ook klanten iets kopen die niet tevreden zijn.

Onderhand is mijn onderbewuste weer even op geattendeerd dat je prima iets kunt kopen bij Futurum.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 mar 2024 07:38

Blijkbaar wordt getwijfeld aan mijn oprechtheid en juistheid van zaken.
Dat is helemaal niet zo. Wél blijkt duidelijk dat dat jouw slechte ervaring met service van Futurum redelijk uitzonderlijk is.

Overigens is fouten maken menselijk. Ik doe nooit na één slechte ervaring een webshop levenslang in de ban. Ik gun ze altijd een 2e kans. Zou ik dat niet doen zou ik bij de gekende namen nauwelijks nog iets kunnen bestellen, want ze maken allemaal wel een een fout(je). Ik ga toch ook niet levenslang de A12 mijden omdat ik er één keer een uur in de file heb gestaan?

De medewerker met wie je te maken had, zat overduidelijk te klungelen. Dat is niet OK. Maar ook Futurum zal last hebben van het personeelstekort en ook zonder personeelstekorten zijn goede mensen lastig te krijgen, en al helemaal lastig te behouden. Het is ook niet simpel; als servicemedewerker moet je werkelijk overal verstand van hebben, van gelletjes tot regenpakken tot Wahoo pedalen.

walter820
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 jul 2020 08:35

walter820 24 mar 2024 07:49

Waarom niet ineens gebruik gemaakt van uw 'Herroepingsrecht'?

Herroepingsrecht
Onderstaand informeren wij je graag over het wettelijke herroepingsrecht. Je kan hier te allen tijde gebruik van maken maar wij prefereren het uiteraard als je gebruik maakt van onze normale, kostenvrije retourprocedure welke eenvoudig online in te vullen is via jouw account!

In Nederland geldt het wettelijke herroepingsrecht. Dit betekent dat je het recht hebt om binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van het product zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Om de overeenkomst te herroepen moet je ons via ondubbelzinnige verklaring laten weten dat je dit wenst te doen. Hiervoor kan je bijvoorbeeld gebruik maken van het herroepingsformulier dat wij meesturen in de orderbevestiging. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om de mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van degoederen komen voor jouw rekening.

Het herroepingsformulier kan je hier vinden.

Gevolgen van de herroeping
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een anderewijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen na ontbinding. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen we jou voor terugbetaling geen kosten in rekening brengen. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.

Plaats reactie