Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsvakantie 3-4 dagen maximum 400kms met auto

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 16 apr 2024 16:44

Ik woon op een steenworp afstand van Heerlen. Twee tips: de Amstel Gold Route is bij lange na niet het mooiste dat de regio te bieden heeft. Zonde om daar een dag aan te spenderen. Net als langs de Maas fietsen. De benen activeren na de autorit, kan ook op een andere (lees: mooiere) manier. Als je hulp nodig hebt, stuur gerust een PB. Zo niet, even goede vrienden en veel plezier!
Michiel

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8152
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 apr 2024 17:20

rob74 schreef: 22 mar 2024 12:53 Ik ben twee jaar geleden nog door de Champagne streek gefietst. Ik kan me vooral het volgende herinneren
- extreem leeg landschap, geen dorpjes of restaurants onderweg
- graan velden, graan velden en graan velden
- welgeteld een wijngaard gezien. Waar ze die Champagne van maken, was mij een raadsel
Het stuk tussen Reims en charleville mezieres is inderdaad dodelijk saai. (Op de eerste kilometers vanaf Charleville Mezieres na)

De wijnvelden van de champagne liggen voornamelijk ten zuiden van Reims en Challons. Die zijn gebouwd op de oude afvalbergen van Parijs en hebben qua terroir, waar de Fransen zo prat op gaan niet veel te bieden. Behoudens de enorme hoeveelheid natuurlijke kalk in de grond. Een “kalkstrip” die zich uitstrekt van de Moezelstreek tot Cornwall in Engeland.

Overigens zijn de regels voor snoeien, aanplanten, opbinden, druivensoorten en bemesting en bestrijding aan hele strikte regels gebonden in de Champagne.

Hoe dan ook: iets oostelijker heb je veel leuker landschappen en fietsroutes. Meer geaccidenteerd terrein maar ook veel meer afwisseling
(Ik woon er half dus spreek uit ervaring 😉 )
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5246
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 16 apr 2024 20:14

Geniet ervan!

Walter

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1488
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 16 apr 2024 20:49

hi walter, welkom in Zuid Limburg, dat wat fietsvriend aanhaalt klopt wel een beetje.
beentjes strekken kan ook met een rondje voerstreek over Val-Dieu, waarbij je ook glooiend kunt rijden.
de AGR365 is leuk voor de bekende klimmetjes, vooral als je niet uit de omgeveing komt.
op de site van wielrennenmaastricht.nl staan wat routes die mij hielpen toen ik hier net kwam wonen.
vooral de stuwmerentocht+bakkertje op de barque michel of het land van Herve in trekken waren echt lekkere routes die heel verschillend zijn.

en niet vergeten om te genieten van alle herstel versnaperingen ;)

Tomasz007
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:52

Tomasz007 16 apr 2024 23:47

Dag TKMP

Het is niet Walter maar ik die dus naar Zuid-Limburg kom, bedankt voor de tips, ik bekijk de routes van de site zeker nog!

Groeten
Thomas

Plaats reactie