Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

RouteYou ervaringen

abdr
Forum-lid
Berichten: 567
Lid geworden op: 09 mar 2019 14:16

abdr 17 mar 2024 20:34

Dat is appelen met peren vergelijken, brouter is een programma om met een minimum aan input een goede (fiets)route te berekenen (het beste, vind ik), Judise is in eerste plaats een editor en organiser van fietsroutes. Er zit wel beperkte routering in Judise maar als ik bv. in Spanje 2 punten zet die verder dan 130 km van elkaar liggen, dan kan Judise daar geen route tussen berekenen terwijl ik in die streek al een brouter-route heb gevolgd van 800km.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 18 mar 2024 06:40

Klopt, andere use case.

Judise is vooral heel geschikt voor mensen die hun eigen route in elkaar willen klikken.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5896
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 18 mar 2024 08:53

Waar ik Routeyou vooral voor gebruik:

Ik zit in Frankrijk en ik zoek een mooie route. Pak de Michelin kaart erbij en zoek zoveel mogelijk groene weggetjes uit. Daarna met Routeyou via de gekozen weggetjes verbindingen maken en een gpx maken. Routeyou is hier vooral de techniek, de inspiratie begint bij de kaart. En voor die techniek is Routeyou zeer goed bruikbaar. Enig nadeel is dat op sommige stukken weg wil Routeyou de weg niet intekenen van A naar B, ook al liggen die op 100 m afstand, en wordt er een grote omweg ingetekend. Het pakket denkt onterecht, tenminste vaak onterecht dat je daar niet kan fietsen. Tip: zet dan de navigatie even 'uit' of in de wandel stand. Dann mag je plots wel ergens oversteken
Live fast; die young. mijn blog

Plaats reactie