Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote bezorgdiensten review topic

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37706
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 feb 2013 09:50

Wat zijn jullie ervaringen met DHL?
Ik had er al vaker gedoe mee gehad, maar nu weet ik het zeker: nooit meer iets kopen bij een bedrijf wat met DHL werkt.
Voor het eerst in mijn leven een Rapha broek gekocht. Gewoon eens proberen of het echt zo formidabel is als iedereen beweert.
Helaas niet verder gekeken dan mijn neus lang was en dus verzonden met DHL.
Gisteren een onhandig papiertje in de bus dat ze langs waren geweest (geen verdere info!) en 's avonds een smsje dat ik DHL kon bellen. Vervolgens de meest onhandige computer ooit aan de lijn: geen cijfer-keuzemenu maar spraakgestuurd, niet fijn ( maar dat kan nog kwestie van smaak/wennen zijn).
Na veel gedoe met die pratende bits&bytes afgesproken dat ik het pakketje bij het dichtstbijzijnde kantoor op ga halen. Blijkt er helemaal geen express-kantoor te zijn en kan ik gvd weer naar dat grote, drukke, klantonvriendelijke centrum in Ypenburg, ruim 19km verderop. En ze vertelde ook niet wanneer het daar is (zal waarsch morgen wel zijn denk ik).
Ze zullen business2business ongetwijfeld hun werk doen, maar naar particulieren is het een ramp. Zoals gezegd: ik beperk mij ook de komende jaren weer tot webshops die niet met DHL werken. :evil:
Less is bore

M4rtijn76
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 13 jul 2012 11:47

M4rtijn76 27 feb 2013 09:56

Ik bestel regelmatig wat op internet en heb persoonlijk nooit problemen ondervonden met DHL of UPS. Problemen heb ik wel gehad met PostNL en DPD, pakketjes die niet of beschadigd bezorgd werden, een pakket dat bij de buren was afgegeven zonder dat er bij ons een briefje door de brievenbus was gedaan e.d. Zo zie je maar weer, in de wereld van pakketbezorging is nog veel te verbeteren!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37706
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 feb 2013 10:01

En bij ons gaat PostNL en DPD meestal foutloos en met goede communicatie. Bezorger komt vaak zelfs eind vd middag terug ("dan ben ik het kwijt en heeft u het op tijd").
Mijn grootste probleem met DHL is de klantonvriendelijkheid en het afhalen in verwegistan bij ongemotiveerde figuren.
Less is bore

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 27 feb 2013 10:14

Idd, hier niet beste ervaringen met postnl. Pakketten die kwijt zijn, die er 3 weken over doen naar Belgie, Dtslnd

Gebruikersavatar
roger68
Forum-lid
Berichten: 546
Lid geworden op: 04 jul 2007 23:32

Gebruikersavatar roger68 27 feb 2013 10:20

Met zo’n beetje alle verzendpartijen gewerkt en over het algemeen goede ervaringen. Ene firma heeft een wat betere ‘track and trace’ andere idd wat makkelijkere manier van werken igv niemand thuis bij bezorging.
Hele mooie service met PostNL meegemaakt: Pakketje zou op zaterdag afgeleverd worden maar omdat het een kantoorpand betrof, werd dit tot maandag uitgesteld. Ben vervolgens zelf op zaterdag naar sorteercentrum gereden en loods binnen gelopen. Wat mensen aangesproken en die konden wel lachen om mijn verzoek. Nadat ze een kopietje van m’n paspoort hadden gemaakt en check bestelformulier ben ik met een medewerker samen gaan zoeken. Diverse gereedstaande karretjes doorgespit (paar honderd pakketjes). Na een uurtje zo blij als een kind het pand verlaten met m’n nieuwe Garmin GPS!

mtbfool
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 23 mei 2007 20:14
Locatie: Helmond

mtbfool 27 feb 2013 10:23

Heb hier goede ervaringen met DPD en met DHL voor zowerl versturen als ontvangen.
PostNL nu de laatste 2 keer pakket met vloeistoffen er in kapot gegaan en hele lange tijden voor een pakket met postnl in het buitenland is.

Grtz; Mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

Gebruikersavatar
joko
Forum-lid
Berichten: 367
Lid geworden op: 06 mar 2010 01:15

Gebruikersavatar joko 27 feb 2013 10:43

Pakketjes die ik moet ontvangen via DHL laat ik op mijn werk bezorgen, via PostNL ook wel eens thuis. Die levert het dan altijd af bij één van mijn drie buurvrouwen waarvan er eentje altijd wel thuis is.

Goede ervaringen met versturen via DHL4you. Stukken goedkoper dan PostNL, maar ook minimaal een dag langzamer. Ik moet pakketjes nl. al vóór 14.00 uur naar het servicepunt brengen en dat lukt mij eigenlijk nooit. Dan wordt het dus de volgende dag opgehaald, weer een dag later ligt het in het distributiecentrum en met geluk wordt het dan een dag later bezorgd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 27 feb 2013 11:42

Mijn ervaringen

PostNL: vreemd genoeg nog nooit problemen mee gehad, ik weet dat er de laatste tijd heel veel klachten zijn
DPD: prima alleen jammer dat ze bij eerste bezorging nooit bij de buren proberen
Selektvracht: prima komen alleen op zeer onlogische tijdstippen en in hele brakke personenauto's, maakt onprofessionele indruk
UPS: prima
DHL: prima

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37706
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 feb 2013 12:07

Ligt het dan echt alleen maar aan DHL hier in de regio? Dat ga je haast denken.... Hoeven jullie het nooit ver weg op te halen met gebrekkige service en communicatie?
Less is bore

mtbfool
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 23 mei 2007 20:14
Locatie: Helmond

mtbfool 27 feb 2013 12:13

Nope , wij kunnen als we willen laten bezorgen op een DHL steunpunt en die zitten overal in de wijken.

Grtz; mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 27 feb 2013 12:27

Ik heb dat ook een keer gehad ja, toen mest ik het 30km verderop ophalen in Rotterdam, bleek dat boek te zijn van Rose.

Tegenwoordig zou ik het op kunnen halen in de videotheek.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37706
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 feb 2013 12:38

Die optie kreeg ik niet: Ypenburg is enige optie :s
Less is bore

Plaats reactie