Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote bezorgdiensten review topic

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3534
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 26 mar 2024 14:37

jwkeij schreef: 26 mar 2024 13:46 Hier gaat het gelukkig vaak goed met bezorgen.
Zo heb ik ooit 3 maanden op banden gewacht... bleken uiteindelijk al 3 weken in de struiken van de buren te liggen, haha.

Maar bekijk het eens van de andere kant: onze 24-uurs maatschappij koopt zich helemaal de vinkentering op het internet. Complete winkelstraten staan hierdoor leeg... Maar wie gaat al die online aankopen bezorgen? Ik spreek vaak collega's van de bezorgdienst: 400 pakketten per dág zijn geen uitzondering. En in nieuwbouwwijken is nooit iemand thuis. Geen wonder dat het in de tuin ligt of op een pakketpunt.
Daarom ook mijn pleidooi om standaard bij bestellen aan te geven waar het heen moet. Ik ben overdag weinig thuis, dus ik weet van te voren al dat ze voor saus komen. Maar (vooral bij partners van bol.com) kan ik niet aangeven dat het naar de afhaal moet. Scheelt de bezorger ergernis, scheelt mijn buren ergernis, scheelt CO2, en de winkelier verdient ook nog wat. Ik laat mijn pakketten als ik de kans heb op een afhaal bezorgen. Mijn buren niet, en dat begint best wel irritant te worden, zeker als ik thuis werk. Kan ik naar de deur onder werk, voor een pakket van de buren, dat er dan ook nog eens dagen staat (ik heb verder leuke buren hoor :-), dus ik vergeef het ze).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Roos2
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 feb 2024 16:23

Roos2 26 mar 2024 15:42

Ik pak geen pakketjes meer aan van de buren.
Leuke buren. Maar bestelde altijd net voordat ze op vakantie gingen.
Staat die stomme zooi weken bij mij.
Ik doe het niet meer.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mar 2024 16:04

daniel1975 schreef: 26 mar 2024 12:52
havana schreef: 26 mar 2024 10:58 Toch knap hoe ze grote partijen aan zich weten te binden: Canyon, Apple, Specialized en vele andere.
Eerste gedachte: UPS is goedkoopst.
If you pay peanuts , you get monkeys.
Volgens mij is UPS alles behalve goedkoop! Consumer to consumer is het een van de duurste. Kan bij die zakelijke deals anders liggen natuurlijk.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 26 mar 2024 16:35

Roos2 schreef: 26 mar 2024 15:42 Ik pak geen pakketjes meer aan van de buren.
Leuke buren. Maar bestelde altijd net voordat ze op vakantie gingen.
Staat die stomme zooi weken bij mij.
Ik doe het niet meer.
Je hoeft je buren hier niet te reviewen :lol: :lol: :lol:
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 26 mar 2024 19:07

DPD had ik even aangestipt in mijn review. Zouden afgelopen vrijdag langskomen. Ik ben dan niet thuis dus ze geven mij de optie een andere datum uit te kiezen. Maandag dus. Dan ben ik er wel. Niemand gezien. Vandaag, geen actie. Pakket ligt op het depot. Dus zojuist het bezorgadres maar gewijzigd naar een servicepunt. Dus weer twee wijzigingen. Maar ja, ze laten zelf steken vallen. Als je maandag dan niet kunt bezorgen, biedt dan ook die datum niet aan! Gaat lekker zo.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15978
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 mar 2024 19:24

jwkeij schreef: 26 mar 2024 13:46 ..........En in nieuwbouwwijken is nooit iemand thuis. Geen wonder dat het in de tuin ligt of op een pakketpunt.
In de tuin lijkt mij niet de juiste werkwijze.
Als er niemand thuis is kan de bezorger het nog altijd in een afhaalpunt afgeven.
De ontvanger krijgt dan een mailtje waar hij/zij het pakje kan gaan afhalen.

Ik vind het ergerlijker dat als ik thuis ben de bezorger niet aanbelt en het maar direct naar een afhaalpunt brengt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 667
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 26 mar 2024 21:18

rikkert schreef: 26 mar 2024 14:37 Daarom ook mijn pleidooi om standaard bij bestellen aan te geven waar het heen moet. Ik ben overdag weinig thuis, dus ik weet van te voren al dat ze voor saus komen. Maar (vooral bij partners van bol.com) kan ik niet aangeven dat het naar de afhaal moet.
PostNL app downloaden en daarin afleverpunt kiezen. Gaan alle pakketten daarheen, ook als je geen keuze kunt maken bij de verkoper.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 mar 2024 11:54

En we modderen weer verder. DPD gebeld. Want het pakket staat nog steeds niet in uitlevering. Nu blijkt dat met de gekozen service (classic) je geen adres kunt wijzigen en ook geen servicepunt mag opgeven. Het pakket wordt standaard 3x thuis aangeboden. In de app kan ik inderdaad geen adres wijzigen maar wel een service punt selecteren. Wat ik ook heb gedaan.

Dus ja, ze maken er ook wel een zooitje van. Opties aanbieden die ze niet aan mogen bieden. En dan is er dus niemand die nadenkt en iets doet. Dan blijft het pakket gewoon liggen. Waarom zou je ook moeite doen op je eigen core-business? :evil:
Ride bikes, not tanks!

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3534
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 27 mar 2024 12:31

Se7en schreef: 26 mar 2024 21:18
rikkert schreef: 26 mar 2024 14:37 Daarom ook mijn pleidooi om standaard bij bestellen aan te geven waar het heen moet. Ik ben overdag weinig thuis, dus ik weet van te voren al dat ze voor saus komen. Maar (vooral bij partners van bol.com) kan ik niet aangeven dat het naar de afhaal moet.
PostNL app downloaden en daarin afleverpunt kiezen. Gaan alle pakketten daarheen, ook als je geen keuze kunt maken bij de verkoper.
Goeie tip, nu kan ik het soms per pakket aangeven maar in de app heb ik zojuist alles op de pakketautomaat een kilometer verderop gezet. Scheelt weer, en grijp ik nooit mis. Overigens wel jammer dat het per adres gaat en dan aan mijn mail wordt gekoppeld. Ik denk dat pakketjes van mijn vrouw en kinderen nu ook in de automaat komen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 mar 2024 12:58

Ah, krijg echt twee minuten geleden bericht.
Pakket is onderweg.....
Naar het servicepunt......
Wat niet zou mogen met een classic label.....

Doesn't matter anymore! Straks of morgen maar meteen ophalen!

Daarom laat ik DPD, UPS en GLS altijd op het werk bezorgen. Geen gezeik. Maar ik wist vooraf niet wat Cadex (Giant) voor koerier gebruikt als je op hun eigen website iets besteld.
Ride bikes, not tanks!

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5118
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 27 mar 2024 13:11

dhl express op werk bezorgen is drama, die proberen altijd eind dag/begin avond te bezorgen...
Krijg je eerst mail we komen tussen 14:00 en 18:00 en dan opeens 16:50 - 20:00 ofzo.
Gelukkig gaat hel laatste tijd wel goed, maar regelmatig gehad dat je dan om 19u bericht krijgt ja u was er niet... (lekker handig om op een bedrijventerrein om die tijd langs te gaan)

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 mar 2024 13:13

DHL express werkt hier goed. DHL ecommerce daarintegen is beter thuis. Ik werk redelijk afgelegen en ik heb het vermoeden dat de soms ingehuurde bezorgers van DHL ecommerce niet de rit willen maken voor 1 pakket. Dus dat wordt dan ook in het dichtsbijzijnde stadsdeel van Rotterdam (of sattelietgemeente hoe je ook zou willen noemen) gedropt.
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie