Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote bezorgdiensten review topic

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3533
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 26 mar 2024 07:58

Ja, dat is inderdaad de andere kant, 6 keer adres veranderen en dan klagen dat het fout gaat. Ik verander inderdaad hoogstens 1 maal het adres. En dat gaat ook niet altijd goed. Maar inderdaad om het een beetje op te nemen voor de bezorgers: if you pay peanuts you get monkeys. Hard werken voor te weinig geld. Overwerk wordt niet betaald, meerdere keren een pakket bezorgen op hetzelfde adres waar niemand thuis is. Tuurlijk, vriendelijkheid kost niks, en als geadresseerde van een pakket kun jij er ook niks aan doen, maar als de hele straat niet thuis was, je nog een keer moet komen voor hetzelfde geld, snap ik een beetje chagrijn van zo'n bezorger ook wel. Daarom pleit ik ook voor korting op bezorgen bij een ophaalpunt en toeslag voor tweede bezorging aan huis. Dan worden mensen zich een beetje bewust van kosten/gevolgen van hun gedrag.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 26 mar 2024 08:34

Tja, ik heb misschien zelf ook wel bijgedragen aan de verwarring voor mijn pakket. Nadat het niet op de afgesproken tijd is gekomen kon ik niet meer inschatten wanneer ze dan wel zouden komen. Toen heb ik maar een servicepunt geselecteerd. Dus ja, dan heb je al twee wijzigingen te pakken. Eerst tijd, daarna plaats.
Ride bikes, not tanks!

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 643
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 26 mar 2024 08:56

Veranderingen zijn killing voor het proces op één of andere manier. Zelf nadenken door bezorgers is er niet meer bij helaas, maar deels ook begrijpelijk door lage vergoeding per pakketje en hoge werkdruk.
Ervaringen hier? DHL en Postnl betrouwbaar, waar ik een kleine voorkeur heb voor Postnl qua leveringszekerheid en voor DHL als het gaat om communicatie via de app. DPD is hier altijd ellende met vertragingen, slechte communicatie en ophalen bij servicepunt. Ook vaak voorgekomen dat het volgens DPD al is geleverd, maar vervolgens pas de volgende dag komt. UPS ook, maar er zijn weinig partijen meer die dit gebruiken volgens mij.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2248
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 26 mar 2024 09:35

PostNL heeft mijn voorkeur. En dan bij voorkeur bij een afhaalpunt. Helaas is deze keuze niet altijd te vinden of beschikbaar, maar waarom is mij een raadsel.
Ooit al eens via UPS een Canyon mtb welke bij een tankstation buiten tegen de gevel aan stond in doos mogen weghalen. Ding was er gewoon neer gepleurt en de tankstation medewerker wist van niets.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

0475
Forum-lid
Berichten: 819
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 26 mar 2024 09:44

vincent75 schreef: 26 mar 2024 09:35 PostNL heeft mijn voorkeur. En dan bij voorkeur bij een afhaalpunt. Helaas is deze keuze niet altijd te vinden of beschikbaar, maar waarom is mij een raadsel.
Wanneer de verzender PostNL gebruikt maar niet de mogelijkheid geeft een afhaalpunt te kiezen: via de PostNL app is het vaak mogelijk om dat alsnog te doen zou gauw de zending is aangemeld bij PostNL.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mar 2024 10:19

vincent75 schreef: 26 mar 2024 09:35 PostNL heeft mijn voorkeur. En dan bij voorkeur bij een afhaalpunt. Helaas is deze keuze niet altijd te vinden of beschikbaar, maar waarom is mij een raadsel.
Ooit al eens via UPS een Canyon mtb welke bij een tankstation buiten tegen de gevel aan stond in doos mogen weghalen. Ding was er gewoon neer gepleurt en de tankstation medewerker wist van niets.
En als je dan Canyon erop aanspreekt krijg je als antwoord: dat komt door UPS.

Nee Canyon, jij bent verantwoordelijk.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2024 10:40

Canyon neemt geen verantwoordelijkheid en UPS reageert nergens op. Die zijn gewoon niet te bereiken. Been there, done that.
Bedrijven die met UPS verzenden bestel ik gewoon niks meer. Het is echt niet te doen.
Less is bore

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 26 mar 2024 10:58

Toch knap hoe ze grote partijen aan zich weten te binden: Canyon, Apple, Specialized en vele andere.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 26 mar 2024 11:10

Na een paar keer een pakket bij de voordeur aan te hebben getroffen en een aangetekend pakket (zonder handtekening) in de brievenbus, heb ik de PostNL bezorger er op aangesproken. Natuurlijk was het zijn collega :roll:

Sindsdien ligt het pakket wel op de afgesproken plek in de houtopslag. :like:

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3533
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 26 mar 2024 11:20

havana schreef: 26 mar 2024 10:19
vincent75 schreef: 26 mar 2024 09:35 PostNL heeft mijn voorkeur. En dan bij voorkeur bij een afhaalpunt. Helaas is deze keuze niet altijd te vinden of beschikbaar, maar waarom is mij een raadsel.
Ooit al eens via UPS een Canyon mtb welke bij een tankstation buiten tegen de gevel aan stond in doos mogen weghalen. Ding was er gewoon neer gepleurt en de tankstation medewerker wist van niets.
En als je dan Canyon erop aanspreekt krijg je als antwoord: dat komt door UPS.

Nee Canyon, jij bent verantwoordelijk.
Dat blijft wonderlijk he, zij huren een of andere gruizige vervoerder in. Ze kunnen ook een goede inhuren. Dus is het hun probleem. En als het over dure fietsen gaat, zou ik die paar euro meer als bedrijf wel over hebben. Het is geen lading pleepapier.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2024 12:52

havana schreef: 26 mar 2024 10:58 Toch knap hoe ze grote partijen aan zich weten te binden: Canyon, Apple, Specialized en vele andere.
Eerste gedachte: UPS is goedkoopst.
If you pay peanuts , you get monkeys.
Less is bore

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1699
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 26 mar 2024 13:46

Hier gaat het gelukkig vaak goed met bezorgen.
Zo heb ik ooit 3 maanden op banden gewacht... bleken uiteindelijk al 3 weken in de struiken van de buren te liggen, haha.

Maar bekijk het eens van de andere kant: onze 24-uurs maatschappij koopt zich helemaal de vinkentering op het internet. Complete winkelstraten staan hierdoor leeg... Maar wie gaat al die online aankopen bezorgen? Ik spreek vaak collega's van de bezorgdienst: 400 pakketten per dág zijn geen uitzondering. En in nieuwbouwwijken is nooit iemand thuis. Geen wonder dat het in de tuin ligt of op een pakketpunt.
WiND 56 - 2020

Plaats reactie