Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Olie op naaf door lek hydraulische rem?

jeroenvermeeren
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2024 09:08

jeroenvermeeren 24 feb 2024 17:39

Beste allemaal,

Ik heb twee weken geleden mijn nieuwe fiets gekregen (Scott Addict RC 20). Hier zitten hydraulische remmen op. Nu zag ik recent dat onder mijn voorwiel wat olie lag op de grond, vermoedelijk afkomstig van de remmen.

Ik heb alles goed schoongemaakt, wat met mijn fiets geschud (oa om de Sram Force te activeren in de app) en daarna weer neergezet. Na een paar uur is mijn naaf weer wat vettig. De olie loopt vervolgens van de naaf via de spaken naar beneden naar de velg, waar het wiel op de grond staat.

Ik zie echter bij de remklauw en leiding geen lek of olie waarvan ik kan bedenken dat dat de aanleiding vormt / er een lekkage is.

Hebben jullie een idee wat het kan zijn? Het is mijn eerste fiets met hydraulische remmen, dus ik heb hier geen kennis van of ervaring mee.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 24 feb 2024 18:26

Niks afvragen en hop terug naar de verkopende partij. Het kan overal lekken. Verbinding remklauw en leiding is het waarschijnlijkste. Zorg dat het niet blijft druppen op onderdelen dot vloeistof is naar spul voor gelakte delen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie