Voor al je afspraakjes

Ronde Hoep

Blauwtje 2.0
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2024 09:39

Blauwtje 2.0 19 feb 2024 12:43

Ik weet even niet in welke categorie ik deze vraag moet stellen:
Elk jaar maak ik ergens in NL een ronde van ca. 150km voor enkele vrienden, zo ook dit jaar.
Nu heb ik een mooie route in het midden van het land en zit er een aardig deel in, waarbij er ook een deel langs de Amstel in zit.
Nu is mijn vraag:
Is er gedurende dit jaar in dit gebied nog te fietsen, hetzij aan de westzijde van de Amstel of aan de oostzijde?
Ik heb gekeken naar de planning, maar zie dan ook overal bijstaan: voorbereidende werkzaamheden.
Een indicatie van de route: (desnoods kan ik voor de kenners ter plaatse, de GPS ook sturen)
Afbeelding
Alvast bedankt voor jullie terugkoppeling.
Bijlagen
Rondje Wijde Meren.JPG

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2269
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 19 feb 2024 12:55

Ik ken het daar vrij goed, als je de komoot link kunt delen kan ik iets preciezer kijken. De Ronde Hoep ligt er op het moment aan de zuidkant helemaal uit, maar er zijn wel alternatieven.

1094
Forum-lid
Berichten: 1690
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 19 feb 2024 13:00

Zoals je het nu getekend hebt kan je volgens mij prima rijden via de westkant van de Amstel. De planning kan je hier terugvinden\
https://www.agv.nl/nieuws/2023/septembe ... -met-2026/

Blauwtje 2.0
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2024 09:39

Blauwtje 2.0 19 feb 2024 13:06

@Woefdram: pb verstuurd
@1094: Ken de info, dank daarvoor. Echter kom je ook de info tegen dat er overal voorbereidingen zijn. En heb geen zin om door kilo's modder te sturen. Heb dit winter al genoeg modder aan de fiets gehad :evil:

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1488
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 19 feb 2024 13:43

Op enkele voorjaarsweekenden in maart en april zijn en roeiwedstrijden op de Amstel. Dan is er geen doorkomen aan. Verder kan ik niets vreemds bedenken waarom het niet zou kunnen zoals je het getekend hebt.
hun fietsen.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2269
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 19 feb 2024 15:23

Ik heb je een bericht teruggestuurd, maar kan het zelf niet meer zien in de outbox, heb je wel wat gekregen?

esmeew
Forum-lid
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 19 feb 2024 15:47

Dit zou allemaal moeten kunnen inderdaad zonder problemen!
Je kan ook aan de westzijde van de amstel fietsen ipv de oostzijde .Dan blijf je in uithoorn het water volgen. Overigens is daar weer ergens binnenkort een viaduct ten hoogte van de A9 afgesloten. Ze zijn er veel aan het bouwen rondom de A9 en ouderkerk.

1094
Forum-lid
Berichten: 1690
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 19 feb 2024 16:11

Die westkant is imo ook een fijnere kant om te fietsen ipv zo een smal pad met veel bochten en slecht zicht(zeker met een groepje)

Blauwtje 2.0
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2024 09:39

Blauwtje 2.0 19 feb 2024 17:41

Woefdram schreef: 19 feb 2024 15:23 Ik heb je een bericht teruggestuurd, maar kan het zelf niet meer zien in de outbox, heb je wel wat gekregen?
Heb niks in de inbox. Als je jouw bericht nogmaals wilt sturen, graag.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2269
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 19 feb 2024 21:14

Dan doe ik het hier wel even. Een paar opmerkingen en tips:
  • In Woerden bij koerspunt 10 kom je uit bij een onbediend pontje, handiger is het om iets eerder af te slaan en toch op hetzelfde punt uit te komen.
  • Bij koerspunten 28 en 29 kom je uit op een draak van een weg bij Amstelhoek, doodsaai, beter is het om hier de Amstel over te steken en de linkeroever naar Nes te pakken. Bovendien kom je dan in Uithoorn langs een hele rits terrasjes aan het water en een goede ijstent.
  • Tussen koerspunt 36 en 37 kom je in Ouderkerk uit bij een pontje dat bij mijn weten heel onregelmatig vaart, beter is om even door te rijden en bij de brug (Oranjebaan) de Amstel over te steken. Dit is net klaar en je rijdt zonder verkeer in een klaverblad achtige route onder/over de brug Ouderkerk in.
  • Steek daarna in Ouderkerk eerst de Bullewijk over naar de rechteroever die doorloopt langs de Waver. Steek dan bij Stokkelaarsbrug de Waver over en pak de linkeroever van de Winkel tot je weer op koerspunt 41 zit. Hiermee vermijd je het saaie stuk langs de A2 en dit deel van De Hoep is voorlopig nog niet aan de beurt als ik de planning zie. De dijkweg langs de Winkel is onlangs vernieuwd en een genot om te rijden.
Op dit moment ligt de hele zuidkant van De Hoep eruit, dat is "Dijkverbetering 4" in het kaartje van de eerder genoemde AGV link, maar daar kom dus je niet. Dat kan in mei al weer anders zijn maar aan het planningskaartje te zien overvind je er verder geen last van. En in mei zijn de roeiwedstrijden ook wel voorbij. esmeew heeft wel een goed punt, de A9 wordt verbreed en ze zijn heel druk bezig met de viaducten, maar vooralsnog is de doorgang bij koerspunt 36 en later als je er weer terug onderdoor gaat gewoon open, wel goed om die even in de gaten te houden of vraag het tegen die tijd nog eens.

Blauwtje 2.0
Forum-lid
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 feb 2024 09:39

Blauwtje 2.0 19 feb 2024 21:27

Super man, wat een uitleg. Ik ga dit meenemen.
Ook zal ik voordat wij met de vrienden gaan, de route nog een keer fietsen om verrassingen te voorkomen.
Na deze gedegen uitleg kan het hooguit maar een enkele situatie zijn :like:

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2611
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 19 feb 2024 21:41

BertL schreef: 19 feb 2024 13:43 Op enkele voorjaarsweekenden in maart en april zijn en roeiwedstrijden op de Amstel. Dan is er geen doorkomen aan. Verder kan ik niets vreemds bedenken waarom het niet zou kunnen zoals je het getekend hebt.
https://varendoejesamen.nl/agenda/natio ... -te-amstel

Met name de Head of the River is wel een drukke.

Plaats reactie