Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Smart bike

Bison47
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2023 16:08

Bison47 10 feb 2024 19:19

Hallo allemaal,

Even gezocht op het forum maar de laatste berichten rondom smart bikes zijn alweer van even geleden. Ik ben in de markt voor een smart bike (vrouw wil er ook gebruik van maken vandaar geen direct drive trainer). Nou is er vanwege mijn lengte/binnenbeenlengte al het e.e.a. afgevallen waaronder de Wahoo Kickr Bike, Stages SB20 en de Wattbike.

Zijn over de Tacx Neo Bike Plus en de True Bike. Deze laatste maakt vrij veel geluid daar waar de Tacx erg stil is (wat mijn voorkeur heeft). Voordeel van de True Bike is dan weer dat er een beetje beweging in zit.
Heeft iemand een van deze trainers?

De laatste tijd verschijnen er steeds meer trainers (3M etc) die wat minder statisch zijn. Dit geldt nog minder voor de smart bikes en zeker niet voor de Neo Bike Plus.
Verwachten jullie dat de smart bikes ook die kant op zullen gaan? Of weet iemand toevallig al meer over nieuwe generaties?
Zou het gelet op de prijs toch wel zonde vinden als er binnen nu en een jaar een 'bewegende' smart bike verschijnt.

Ten slotte, ik zie hier en daar dat erg motion plates onder worden gezet maar heb geen idee of dat goed werkt. Iemand hier een beeld bij?

Dank!

jappiex
Forum-lid
Berichten: 620
Lid geworden op: 20 mei 2007 12:44

jappiex 01 mar 2024 09:12

Ik kan je niet helpen aan een antwoord maar heb wel een vraag in het verlengde hiervan. Ik heb iemand thuis die wel eens sprinttrainingen op een wattbike doet. Dit zou idealiter ook thuis moeten kunnen. Ik wil slecht weer trainingen binnen kunnen afwerken. Zoek hiervoor een indoorfiets met vrijloop welke te koppelen moet zijn aan Zwift en Strava. Kwam deze aanbieding tegen: https://fitwinkel.nl/artikel/32509/life ... ntage.html maar twijfel of ik niet voor een wattbike moet gaan. Zijn er mensen met kennis van zaken hier?

Plaats reactie