Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Bandana en oudere wielrenners.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8016
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 feb 2024 21:30

Of gewoon een jaren ‘80 zweetband…

Afbeelding
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

chris80
Forum-lid
Berichten: 1170
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 26 feb 2024 21:51

BertL schreef: 26 feb 2024 18:13
chris80 schreef: 26 feb 2024 17:35Dus als iemand een goude tip heeft tegen zweet in de ogen hoor ik het graag..
Daarvoor gebruik ik een Buff. Werkt voor mij prima. In de winter voor wat extra warmte en in de zomer loopt het zweet niet in je ogen. Boordschutters gebruiken een lik vaseline over de wenkbrauwen, is mij door eentje ooit eens verteld.
Een buff, bandana, skullcap etc heb ik ook allemaal gehad, waarbij mijn voorkeur uit ging naar de skullcap. Maar boven de 20 graden heb ik het idee dat de hitte niet goed weg wil en ik dus oververhit raak. Zonder zo'n ding voel ik ook lekker de rijwind over mijn hoofd gaan.

Vaseline werkte prima, maar nu met mijn nieuwe zonnebril komt het bril gedeelte tegen mijn wenkbrauwen en voor ik het weet zit de hele bril onder de vaseline :o.

Een dunne rand van een zweetband onder de helm zal ik nog wel eens proberen :like:

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 27 feb 2024 04:58

Ah!… vaseline over de wenkbrauwen. Niet alleen functioneel, maar ook stilistisch weer een zeer goede aanvulling. Lees op de Cosmopolitan site dat “Waar het smeren van vaseline op je wenkbrauwen […] van pas bij kan komen, is het in model brengen van je brows - zo kan je optisch zeker vollere wenkbrauwen krijgen door vaseline”

Volle brows! Optisch, dus niet ten koste van de aërodynamica.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1439
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 27 feb 2024 18:43

Op een dag ben je een stijl-icoon!
hun fietsen.

Plaats reactie