Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Roularta inloggen

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 15 feb 2024 11:39

Nee,.... Ik heb ook met een antiek email adres ingelogd en nu inmiddels met mijn huidige email adres. En ik heb Edwin daar niets voor hoeven laten doen. Je kan dit in het account bij Roularta aanpassen.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8149
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 15 feb 2024 12:02

53x11 schreef: 15 feb 2024 10:57 Even voor de zekerheid: Als ik mijn antieke hotmail adres (waarmee ik nu dus moet inloggen) wil wijzigen in mijn huidige gmail adres, dan kan dat alleen als ik het Edwin lief vraag? Of kan ik het ook ergens zelf regelen? (ik kan het nergens vinden iig)
Als je nog bij je antieke mailadres kan komen, bijvoorbeeld via de server van hotmail zelf (https://www.hapres.com/info/blogs/hotma ... 0Sign%20In.)
dan kun je het zelf via de procedure die Walter [strikethrough]hierbove[/strikethrough] beschreef, vorige pagina.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3245
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 15 feb 2024 12:06

E-mailadres wijzigen kan via die Roularta inlog.
Bijlagen
email wijzigen.jpg

senior1
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 feb 2024 21:25

senior1 15 feb 2024 12:49

Babaloose schreef: 15 feb 2024 09:34 Alles dat hij hoeft te doen, is:

Met zijn email adres inloggen, dus niet met de gebruikersnaam senior.
Als zijn wachtwoord niet aan de nieuwe veiligheidseisen voldoet, lukt dat niet.
Dan vraagt hij een nieuw wachtwoord aan.
De link wordt vervolgens naar zijn email adres gestuurd.
Hij maakt een nieuw wachtwoord aan dat wel voldoet aan de eisen.

Vervolgens logt hij weer in met zijn email adres en nieuwe wachtwoord.

Maar eindeloos zaniken is zoveel bevredigender.
Eigenlijk moet ik hier niet op reageren maar toch: als je niets beter weet te zeggen houdt dan je mond.

senior1
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 feb 2024 21:25

senior1 15 feb 2024 12:51

Babaloose schreef: 15 feb 2024 09:34 Alles dat hij hoeft te doen, is:

Met zijn email adres inloggen, dus niet met de gebruikersnaam senior.
Als zijn wachtwoord niet aan de nieuwe veiligheidseisen voldoet, lukt dat niet.
Dan vraagt hij een nieuw wachtwoord aan.
De link wordt vervolgens naar zijn email adres gestuurd.
Hij maakt een nieuw wachtwoord aan dat wel voldoet aan de eisen.

Vervolgens logt hij weer in met zijn email adres en nieuwe wachtwoord.

Maar eindeloos zaniken is zoveel bevredigender.
Fijn dat mensen denken te weten wat ik moet doen maar na 30 jaar IT maak ik mezelf wijs er toch wel iets van te weten.

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1274
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 15 feb 2024 12:58

Laat dat nou net een valkuil te zijn, weet ik uit ervaring!
...

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 15 feb 2024 13:33

Mensen, deze hele toestand is al ellendig genoeg. Laten we proberen het onderling een beetje vriendelijk te houden :)

Een klein beetje uitleg over de shitshow van de afgelopen week, voor zover ik die heb gekregen. FIETS is tegenwoordig onderdeel van Roularta, een grote Belgische uitgeverij. Zoals altijd na overnames zijn er bij ons ook allerlei projecten om de Nederlandse tak in de al bestaande Belgische tak te integreren. Eén van die projecten was om de Nederlandse magazines in het Belgische 'Mijn Magazines' onder te brengen. Daarmee kunnen lezers die 1 vd magazines lezen, met 1x inloggen ook bij de andere bladen die onder deze uitgeverij vallen. Tot zover een prima idee, denk ik.

Waar ze duidelijk geen rekening mee gehouden hebben is dat onze vorige eigenaar een nogal onhandige 'single sign on' constructie heeft gebouwd waarmee je met 1x inloggen (maar op de achtergrond met 2 accounts) op zowel fiets.nl als op het forum kon komen. Daar hebben we al heel wat problemen mee gehad in het verleden. Bijvoorbeeld doordat het bedrijf dat die sso verzorgde 2 jaar op rij hun certificaten niet vernieuwde en we gewoon een paar dagen onbereikbaar waren.

Met de nieuwe inlog methode die er nu is, ik noem hem maar even de Roularta methode, is die ellende weg. Je logt nu met 1 account in en kunt overal bij. Dit is in eigen beheer, dus problemen zouden ook sneller gefikst moeten worden. Maar er is, zoals zo vaak (in mijn vorige leven was ik applicatiebeheerder, dus dit zit me hoog :evil: ), niet heel goed getest en gecommuniceerd. Daardoor kwam het voor mij ook als een verrassing dat het forum hiermee geraakt werd. Supervervelend en nogal onhandig. Ik hoop dat de meeste mensen nu weer online zijn. Zo niet, laat het even weten via een pb. Een volgende stap is dat we eindelijk met de vele kleine ergernissen op onze site (en het forum) aan de gang kunnen dit jaar. Ik hoop dat dit het dieptepunt was en we vanaf nu alleen maar beter worden.

Dank voor jullie geduld en nogmaals excuus voor het geklungel!
Afbeelding | Afbeelding

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5246
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 15 feb 2024 14:03

senior1 schreef: 14 feb 2024 20:35



Dat emailadres is al vanaf hetzelfde, dus dat wordt moeilijk. Ik logde altijd met een gebruikersnaam in en deze site vertikt het om die te erkennen. ...
Los van het feit dat er geen communicatie was; vind je het echt erg nu met een mailadres aan te melden ipv een gebruikersnaam?

senior1
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 feb 2024 21:25

senior1 15 feb 2024 20:41

walter- schreef: 15 feb 2024 14:03
senior1 schreef: 14 feb 2024 20:35



Dat emailadres is al vanaf hetzelfde, dus dat wordt moeilijk. Ik logde altijd met een gebruikersnaam in en deze site vertikt het om die te erkennen. ...
Los van het feit dat er geen communicatie was; vind je het echt erg nu met een mailadres aan te melden ipv een gebruikersnaam?
Nee, helemaal niet. Dat gebeurt bij zowel websites. Punt was dat het in ieder geval bij mij niet werkte omdat er een nieuw profiel aan gehangen moest worden. Overigens snap ik eigenlijk niet waarom ineens zoveel mensen zich druk aan het maken zijn over iets wat voor mij niet echt een probleem is :oops:

senior1
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 feb 2024 21:25

senior1 15 feb 2024 20:44

Oppbogga schreef: 15 feb 2024 12:58 Laat dat nou net een valkuil te zijn, weet ik uit ervaring!
Ach, ik raakte een beetje geïrriteerd omdat iemand me iets ging uitleggen wat ik zelf al lang had geprobeerd omdat dat gewoon het meest voor de hand liggende was. Het klonk een beetje als "reset nou gewoon je pc en kijk wat er dan gebeurt". Daar heb ik zelf gedurende die 30 jaar diverse gebruikers blij mee gemaakt. :lol:

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5246
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 15 feb 2024 20:45

senior1 schreef: 15 feb 2024 20:41 ...Overigens snap ik eigenlijk niet waarom ineens zoveel mensen zich druk aan het maken zijn over iets wat voor mij niet echt een probleem is :oops:
Ik had net begrepen dat je dat wel een probleem vond. Iet dus ;-)

senior1
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 feb 2024 21:25

senior1 15 feb 2024 20:46

Edwin schreef: 15 feb 2024 13:33 Mensen, deze hele toestand is al ellendig genoeg. Laten we proberen het onderling een beetje vriendelijk te houden :)

Een klein beetje uitleg over de shitshow van de afgelopen week, voor zover ik die heb gekregen. FIETS is tegenwoordig onderdeel van Roularta, een grote Belgische uitgeverij. Zoals altijd na overnames zijn er bij ons ook allerlei projecten om de Nederlandse tak in de al bestaande Belgische tak te integreren. Eén van die projecten was om de Nederlandse magazines in het Belgische 'Mijn Magazines' onder te brengen. Daarmee kunnen lezers die 1 vd magazines lezen, met 1x inloggen ook bij de andere bladen die onder deze uitgeverij vallen. Tot zover een prima idee, denk ik.

Waar ze duidelijk geen rekening mee gehouden hebben is dat onze vorige eigenaar een nogal onhandige 'single sign on' constructie heeft gebouwd waarmee je met 1x inloggen (maar op de achtergrond met 2 accounts) op zowel fiets.nl als op het forum kon komen. Daar hebben we al heel wat problemen mee gehad in het verleden. Bijvoorbeeld doordat het bedrijf dat die sso verzorgde 2 jaar op rij hun certificaten niet vernieuwde en we gewoon een paar dagen onbereikbaar waren.

Met de nieuwe inlog methode die er nu is, ik noem hem maar even de Roularta methode, is die ellende weg. Je logt nu met 1 account in en kunt overal bij. Dit is in eigen beheer, dus problemen zouden ook sneller gefikst moeten worden. Maar er is, zoals zo vaak (in mijn vorige leven was ik applicatiebeheerder, dus dit zit me hoog :evil: ), niet heel goed getest en gecommuniceerd. Daardoor kwam het voor mij ook als een verrassing dat het forum hiermee geraakt werd. Supervervelend en nogal onhandig. Ik hoop dat de meeste mensen nu weer online zijn. Zo niet, laat het even weten via een pb. Een volgende stap is dat we eindelijk met de vele kleine ergernissen op onze site (en het forum) aan de gang kunnen dit jaar. Ik hoop dat dit het dieptepunt was en we vanaf nu alleen maar beter worden.

Dank voor jullie geduld en nogmaals excuus voor het geklungel!
Ik heb je al een PB gestuurd.

Plaats reactie