Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Betaalbare fietsbril op sterkte

ReneZH
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mei 2023 21:45

ReneZH 13 feb 2024 20:27

Afbeelding

ReneZH
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mei 2023 21:45

ReneZH 13 feb 2024 20:27

depoldertoerist schreef: 12 feb 2024 10:09 Afbeelding

De bril heeft een rondere vorm dan een normale bril en ook de glazen zijn wat groter. Mijn ervaring is dat ik minder vliegjes in mijn ogen heb die ook niet tranen en in tegenstelling tot mijn gewone brillen ook niet tegen een rand aan zit te kijken.

Afbeelding

Edit: ik heb de Blaze

Het je de Blaze ook van Brillen24? Die kon ik niet vinden op hun site

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3533
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 feb 2024 08:29

@ReneZH: als ik het zo zie op de site is de lijn van brillen Active, met verschillende types zoals Blaze, Beat, Performer, Challenger.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3533
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 feb 2024 08:33

@depoldertoerist: ik zie dat jij gele glazen hebt. Dat lijkt inderdaad een goede optie. Ik zie dat je verschillende percentages kunt kiezen. 50 procent, 30 of 10. Welke heb jij en hoe bevalt die?

Ik zit te denken aan type Challenger met geel glas.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1749
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 14 feb 2024 13:05

Ik heb gekozen voor 50% en eigenlijk voldoet dat onder bijna alle omstandigheden. Als het echt donker is (nacht) dan is het een beetje te veel van het goede maar zelf in schemer is het prettig.
Tot nu toe had ik altijd fotochromatische glazen, maar in de praktijk reageert dat vooral met lichter worden gewoon te traag. Zelf ervaar ik dit als een fijner alternatief.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3533
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 14 feb 2024 13:09

depoldertoerist schreef: 14 feb 2024 13:05 Ik heb gekozen voor 50% en eigenlijk voldoet dat onder bijna alle omstandigheden. Als het echt donker is (nacht) dan is het een beetje te veel van het goede maar zelf in schemer is het prettig.
Tot nu toe had ik altijd fotochromatische glazen, maar in de praktijk reageert dat vooral met lichter worden gewoon te traag. Zelf ervaar ik dit als een fijner alternatief.
Dank je, ik ga eens goed nadenken.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Mollos
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2021 22:59

Mollos 27 feb 2024 13:23

Heb zelf afgelopen jaar deze bril gekocht bij Hans Anders. Had ik dan ook in een 3 voor de prijs van 1 actie, aangezien ik ook gewone brillen nodig had.

https://www.hansanders.nl/sportbrillen/ ... 30460.html

Uit de lijn van de brillen die ze bij DSM ook gebruiken. Fijne bril welke mooi alle wind tegenhoudt. Zit een doorzichtig vizier, zonnebril visier en een meekleurende bij. Allemaal in een stevige hoes. Ze hebben verschillende modellen van deze lijn welke allemaal met zo'n clip op sterkte te maken zijn.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8367
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 27 feb 2024 14:58

Dan hoop ik dat het wisselen van de glazen bij jou makkelijker gaat dan toen ik het in de winkel probeerde. Dat ging zo moeilijk, ook bij de verkoopster dat ik er van afgezien heb. Nu een bril met geslepen varifocale glazen.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5233
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 27 feb 2024 15:05

Mollos schreef: 27 feb 2024 13:23 Heb zelf afgelopen jaar deze bril gekocht bij Hans Anders. Had ik dan ook in een 3 voor de prijs van 1 actie, aangezien ik ook gewone brillen nodig had.

https://www.hansanders.nl/sportbrillen/ ... 30460.html

Uit de lijn van de brillen die ze bij DSM ook gebruiken. Fijne bril welke mooi alle wind tegenhoudt. Zit een doorzichtig vizier, zonnebril visier en een meekleurende bij. Allemaal in een stevige hoes. Ze hebben verschillende modellen van deze lijn welke allemaal met zo'n clip op sterkte te maken zijn.
Wat was dan hier de complete bril kost?
- de website is mij hier niet duidelijk...
Walter

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 329
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 27 feb 2024 15:28

Bij hans anders loont het om op te letten wanneer er bepaalde kortingsacties zijn.
Ik was destijds ongeveer 180 euro kwijt.
De insert met extra dunne glazen, anti kras laag etc. Toen kwamen die brillen net uit, ik had nog een kortingsbon.
Boerke van buut'n

Mollos
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2021 22:59

Mollos 27 feb 2024 15:34

walter- schreef: 27 feb 2024 15:05
Mollos schreef: 27 feb 2024 13:23 Heb zelf afgelopen jaar deze bril gekocht bij Hans Anders. Had ik dan ook in een 3 voor de prijs van 1 actie, aangezien ik ook gewone brillen nodig had.

https://www.hansanders.nl/sportbrillen/ ... 30460.html

Uit de lijn van de brillen die ze bij DSM ook gebruiken. Fijne bril welke mooi alle wind tegenhoudt. Zit een doorzichtig vizier, zonnebril visier en een meekleurende bij. Allemaal in een stevige hoes. Ze hebben verschillende modellen van deze lijn welke allemaal met zo'n clip op sterkte te maken zijn.
Wat was dan hier de complete bril kost?
- de website is mij hier niet duidelijk...
Walter
Even een lastige aangezien ik voor 3 brillen, 2 normale titaniumbrillen met computerglazen (ben IT'er die hele dagen aan PC zit) en dan deze zonnebril op sterkte 328,00 kwijt was. Maar dat komt dus door de dure glazen in de gewone brillen dat de prijs wat hoger is. Desalniettemin zou ik gewoon eens contact opnemen met ze. Ze hebben nu een 3 = 1 actie en mocht je daar geen gebruik van maken 50% korting. Veel mensen in NL krijgen daarnaast ook nog vanuit de zorgverzekering een vergoeding en dan kan het best voordelig zijn.

Plaats reactie