Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Betaalbare fietsbril op sterkte

ReneZH
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mei 2023 21:45

ReneZH 03 feb 2024 20:01

Goedendag,

Ik heb beide ogen een sterkte van rond de -2 en een kleine cilinder, dus wil wel graag deze zomer met wielrennen een wielrenbril op sterkte hebben. Wil er alleen graag niet teveel aan uitgeven, dus heb veel geGooglet. De goedkoopste oplossing lijkt mij een wielrenbril met een inzetclip, en dan de clip met glazen laten opsturen naar bijv. Brillenglazen.com. De twee glazen op sterkte laten maken zou 69euro moeten kosten.

Zijn er mensen die hier goede ervaringen mee hebben of nog een beter / goedkoper idee hebben?

derxx
Forum-lid
Berichten: 743
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 03 feb 2024 22:16

Ik denk dat dat wel de goedkoopste oplossing is. Ik heb van BBB een model gehad die inzetclips had. Kostte iets van 80-90 euro ofzo, en dan nog de clip op sterkte laten maken natuurlijk.
Afbeelding

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2256
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 03 feb 2024 22:19

Ik heb een bril met clip gehad maar die beviel helemaal niet omdat zweet overal doorheen loopt en het niet schoon te maken is.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8018
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 feb 2024 22:20

Volgens mij heeft forumlid Jans nogal wat ervaring met dit onderwerp.
Misschien een PB sturen?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8367
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 03 feb 2024 22:39

Enzzo schreef: 03 feb 2024 22:20 Volgens mij heeft forumlid Jans nogal wat ervaring met dit onderwerp.
Misschien een PB sturen?
Varifocaal en 400 euro is een ander ding.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8018
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 03 feb 2024 23:07

Reageer je nu op mij of op de vraag van de TS?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5233
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 04 feb 2024 01:36

Bij brillen24 heb je goedkoop 'sportbrillen' op sterkte; voor 80 euro een eigen model sportbril op sterkte; voor 130 euro een oakly.
Het zijn niet de meeste fancy modellen, maar ze doen wat ze moeten doen.
Als mode je weinig interesseert kan je goedkoop daar terecht voor een volledige bril
Ik vind een bril al prutsen, inserts lijken mezelf nog meer prutsen.

Gebruikersavatar
CampaYolo
Forum-lid
Berichten: 330
Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust

Gebruikersavatar CampaYolo 04 feb 2024 06:46

Woefdram schreef: 03 feb 2024 22:19 Ik heb een bril met clip gehad maar die beviel helemaal niet omdat zweet overal doorheen loopt en het niet schoon te maken is.
Ik heb zelf een bril met inserts van Hans Anders.
Mooi ding en zit prettig, maar zweet is echt wel een dingetje ja.
Boerke van buut'n

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5582
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 04 feb 2024 08:18

Betaalbaar is niet altijd bruikbaar, ik heb zelf een Oakly op sterkte varifocus, kostte 700 euro maar zeker zijn geld waard.
Deze bril heb ik zomers toch ook al zo'n 15 a 20 uur op, tijdens mij fietstochten voor mij dus geen reden om daarop te bezuinigen.

Wil je niet te veel uitgeven dan zou ik gewoon een "niet fietsbril" zonnebril nemen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Ronschr
Forum-lid
Berichten: 112
Lid geworden op: 12 jul 2016 19:47

Ronschr 04 feb 2024 10:51

Ik heb serieus slechte ogen, maar daarbij 4 punt verschil tussen links en rechts, en flinke cilinders. Daarbij ben ik boven de 50, dus ik heb ook nog leesgedeeltes in mijn bril.
Ik heb een aantal jaren met een fietsbril met inserts gereden, dat beviel redelijk. Wel even moeten zoeken naar een passend model, je zit al snel met je wimpers tegen de insert. Ook is het lastig schoonhouden, dus altijd op stap met brillendoekjes.

Sinds enige tijd heb ik voor op de fiets daglenzen, en een goedkope BBB-bril met meekleurende glazen. Dit had ik jaren eerder moeten doen! Ik kan prima in de verte kijken, en de fietscomputer lukt tot mijn verbazing ook nog. Mijn ritjes duren tussen de 1,5 en 4 uur, dus ik doe meerdere ritjes met dezelfde lenzen. Dat is natuurlijk niet helemaal de bedoeling, maar het gaat prima.

Ik heb geen perfect zicht, mijn bril is beter. Ik heb diverse sets lenzen geprobeerd (hard, zacht, maandlenzen, daglenzen, you name it) maar vanwege de sterke cilinders kan geen opticien (verschillende bezocht) de lenzen 100% goed krijgen. Er mee werken lukt dus net niet maar voor tijdens het fietsen is het een geweldige oplossing.

Tenslotte zijn die daglenzen zo goedkoop dat in combinatie met een 'niet-op-sterkte-bril' de kosten laag zijn.

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 04 feb 2024 11:11

Mijn sterkte verandert nog al eens heb het opgelost door aero helm te nemen met meekleurend vizier.
Van het merk casco.
Kan ik mooi mijn eigen bril met op maat gemaakte glazen gebruiken.
Tevens minder last van de pollen als de bomen weer beginnen groen te worden.

ReneZH
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 mei 2023 21:45

ReneZH 04 feb 2024 14:01

Bedankt voor al jullie reacties, ik ga ermee aan de gang!

Plaats reactie