Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli winterjas

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 01 feb 2024 12:03

Kleden naar gevoelstemperatuur inspanning en ritduur,dus rustig ritje bij 2gr vieze Oosten wind 4 uurtjes lekker de Alpha aan.1.5 uur knallen dan de perfetto (gabba) aan.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 feb 2024 12:11

Ik heb zelf zowel de Alpha als de Perfetto (wat vroeger de Gabba heette).

Er zit zeker wat overlap tussen beide. Als je twee thermo's aantrekt onder de Perfetto heb je quasi hetzelfde als de Alpha. In zoverre zou je ook prima met alleen de Perfetto de winter door kunnen komen. Toch vind ik het fijn om bij temperaturen pak 'm beet onder de 5 graden voor de Alpha te kiezen. Vooral omdat je dan minder stof aan je lijf hebt hangen wat een comfortabeler gevoel geeft. Het feit dat de mouwen van de Alpha ook ruimer zijn, helpt hierbij. Je hebt dus iets minder een "Michelinmannetjegevoel".

Tot slot ben je sneller klaar met aan- en uitkleden en heb je minder wasgoed (ik was mijn shells niet iedere rit).

RickyL82
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2024 15:28

RickyL82 02 feb 2024 16:38

Thanks voor alle reacties allemaal! Ik heb er veel aan, maar tegelijkertijd wordt de keuze er niet makkelijker op hahaha!
Ik heb een merino baselayer met korte mouwen gekocht van Futurum en eentje met lange mouwen van Craft. Dit zou i.c.m. met de Perfetto als ik het lees het breedst zijn. Maar heeelll misschien houdt ik de Alpha Light er ook nog bij. Ergens belachelijk om 2 zulke dure jasjes te hebben die vrijwel hetzelfde doen. Ik ben er nog niet helemaal uit.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15975
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 feb 2024 15:14

Ach, 2 jasjes is echt niet veel hoor. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 feb 2024 15:57

Idd, ik heb hier alleen al 3 Perfetto's, nog een soortgelijk jasje van Exteondo én een Castelli Alpha :D

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4523
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 03 feb 2024 16:31

4 jasjes van t zelfde. Wat is daar de toegevoegde waarde van? Of vier verschillende kleurtjes ofzo?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 03 feb 2024 16:55

Ik word gesponsord door Castelli dus ik krijg regelmatig nieuw spul ;) Bovendien gebruikt mijn vrouw ook e.e.a. van mij.

Sowieso handig om er minimaal 2 te hebben, mocht er eentje en keer in de was zitten.

RickyL82
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 jan 2024 15:28

RickyL82 05 feb 2024 10:43

Even een update. Gister wezen MTB'en (dik uur knallen met een heen- en terugreis van ruim 20 min. per keer). Was een graadje of 8 dus best zacht.
Had de Perfetto aan met een 4 sessons merino korte mouw shirtje van Futurum.

Wat een geweldig jasje! Kreeg het op de MTB route behoorlijk warm, dus de ventilatie sleuven aan de zijkant geopend. Niet verwacht, maar dat scheelt inderdaad echt veel. Vooral terug heerlijk want het regende flink en harde wind tegen. Maar ondanks dat de Perfetto zo dun is dat hij als een jerey aanvoelt i.p.v. een jack, kwam er geen kou doorheen.

Al met al dus superblij met de Perfetto. In combinatie met een merino baselayer en zelfs nog een lange mouwen thermo voor als het echt rond de 0 is deze echt wel heel breed inzetbaar. De Alpha Ros 2 Light (hoe mooi ook) gaat terug.

Ik heb trouwens ook meteen m'n Castelli Sorpasso RoS Bib Tight aangehad voor het eerst. Ook echt een geweldige broek.

Bedankt allemaal!

Plaats reactie