Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Bikemotion 2024 ?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8421
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 29 jan 2024 12:31

Ik kocht 5 jaar geleden mijn Liv Langma ook met een korting van 1000 euro. Daar moet ik eerlijk gezegd wel bij vertellen dat dat in augustus was.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12744
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 jan 2024 13:51

De marge ligt nu vooral bij de fabrikanten. Marges naar de detailhandel zijn veel minder.
Dat was altijd, afhankelijk van het merk tussen de 30 en 40%. Nu is dat tussen de 30 en 20%

Nu hebben de fabrikanten de handel meer in handen en je ziet het effect...... ze staan er te ver vanaf.
Met de hogere marges van de FM had je veel eerder marktwerking gekrijgen. Nu is het kunstmatig hoog gehouden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16335
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 jan 2024 15:46

Dat hebben we zelf deels in de hand gewerkt door alles online te kopen. De marge die de webshops konden missen, heeft de fabrikant naar zich toegetrokken. Het resultaat is dat je ook online (bijna) de adviesprijs betaalt.

Naar een beurs gaan voor een product dat je uiteindelijk hooguit een paar dorpen verderop koopt en daar kan bezichtigen is ook niet echt interessant. Zeker in een klimaat waarin de het hele concept van beurs al grotendeels achterhaald is. Dat dan de enige beurs van de Benelux ook nog in Kortrijk is, helpt voor de Nederlander ook niet mee. Antwerpen zou al zoveel fijner zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16084
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 jan 2024 21:58

@ernie C.
Geloof me, Kortrijk is minder dan een uurtje rijden voorbij Antwerpen en eens je de Kennedytunnel voorbij bent heb je ook geen files meer.
Er is in Kortrijk veel meer parking en deze kost een fractie van parking in Antwerpen.

Ik was er op de openingsdag en er werd zeker zoveel Frans, Nederlands als "Vlaams" gesproken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16335
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 29 jan 2024 22:51

Dat uurtje moet je wel x2 doen en vergeet het psychologische verschil niet tussen vlak over de grens in Antwerpen en bijna in Frankrijk.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie