Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Loophorloge

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3552
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 jan 2024 14:40

Ik ben naast fietsen weer wat aan het lopen geslagen. Ik neem mijn loopjes op met strava op de telefoon maar dat werkt regelmatig niet echt lekker. Van de week ongeveer 11 kilometer gelopen en de telefoon met strava maakt daar dan 26 km van en dus kwam ik op een tempo waar het Kipchoge dun van door de broek zou lopen :-)

Nu wil ik graag een loophorloge aanschaffen, voor nu even tweedehands (beetje gezocht op marktplaats).

Vraag:

heeft er iemand goede adviezen?

- Ik zie type Forerunner en Vivoactive maar vindt het lastig te bepalen wat nou te kiezen. Ik heb het idee dat voor alleen lopen Forerunner goed zou moeten zijn, Vivoactive meer voor combinatie/meerdere sporten.

- Zijn er mensen die ervaring hebben met Music-option. Werkt dat goed, want een horloge en een koptelefoon is lekkerder dan ook een telefoon in een flipbelt meenemen.

En mocht iemand iet goed functionerends in de aanbieding hebben, stuur me gerust een PM-tje.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 15 jan 2024 15:00

De vraag is een beetje wat je zoekt. Hoe duurder het horloge hoe meer functionaliteit. Zit je met je fiets computer al in een bepaald ecosysteem (Garmin/Wahoo/Polar)?

Voor de prijs kun je bijna niet tegen een Wahoo Elemnt Rival op, die kost op dit moment maar 100€.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4391
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 15 jan 2024 15:29

Voor het opnemen van hardlopen is elk horloge met GPS goed.
Je kunt daarvoor ook heel goed een Galaxy watch of de Apple variant nemen.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3552
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 jan 2024 15:41

wmc schreef: 15 jan 2024 15:00 De vraag is een beetje wat je zoekt. Hoe duurder het horloge hoe meer functionaliteit. Zit je met je fiets computer al in een bepaald ecosysteem (Garmin/Wahoo/Polar)?

Voor de prijs kun je bijna niet tegen een Wahoo Elemnt Rival op, die kost op dit moment maar 100€.
Ja, fietscomputer is een Garmin, maar als lopen en fietsen op strave bij elkaar komt is dat best. Garmin connect gebruik ik eigenlijk niet.
Laatst gewijzigd door rikkert op 15 jan 2024 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2611
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 15 jan 2024 15:42

Garmin Venu SQ Music Edition?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3552
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 jan 2024 15:52

OK, weer een nieuwe optie: Forerunner, Venu, Vivoactive. Ik zie onderdaad nu op google ook een beetje de verschillen, touchscreen of niet, wifi of niet etc.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5096
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 15 jan 2024 16:02

rikkert schreef: 15 jan 2024 15:41
wmc schreef: 15 jan 2024 15:00 De vraag is een beetje wat je zoekt. Hoe duurder het horloge hoe meer functionaliteit. Zit je met je fiets computer al in een bepaald ecosysteem (Garmin/Wahoo/Polar)?

Voor de prijs kun je bijna niet tegen een Wahoo Elemnt Rival op, die kost op dit moment maar 100€.
Ja, fietscomputer is een Garmin, maar als lopen en fietsen op strave bij elkaar komt is dat best. Garmin connect gebruik ik eigenlijk niet.
Ik vind het wel een meerwaarde dat je alles van Garmin (of ander merk) hebt om de voordelen van zo'n horloge te benutten. Als alles bij elkaar kan komen bij in Garmin Connect dan zie je de data van je garmin fietscomputer ook weer op je horloge achteraf in de body balance data etc.

Heb je daar geen behoefte aan dan is, zoals gezegd, elke gps horloge goed genoeg.

bever
Forum-lid
Berichten: 2140
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 15 jan 2024 16:24

ik heb de Forerunner 55. Doet alles wat ik wil, alleen geen muziek er bij

hopjes
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 15 jan 2024 16:49

+1 voor een Garmin VivoActive

Ik heb zelf een vivoactive en vind het een ideaal apparaat, met name (rust)hartslag gegevens. De combinatie met fietsgegevens via garmin connect geeft een redelijk goed inzicht in je fysiek. Ik heb gisteren een nieuwe(5) besteld... je mag mijn huidige vivoactieve 3 overnemen/proberen indien je wil, stuur dan PB.

24 januari is er bij futurumshop een Garmin dagdeal "met de juiste data train je jezelf superfit"... Geen idee wat de deals gaan zijn, maar ongetwijfeld zul je met korting garmin sport horloges kunnen kopen.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4391
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 15 jan 2024 17:44

Nog ter aanvulling:
Persoonlijk vind ik de music functie heerlijk. Mijn Fenix connect wel iets minder dan een telefoon met mijn koptelefoon, maar eenmaal de truc door gaat dat probleemloos. Ik heb wel een Spotify premium account, wat naadloos synchroniseert met het horloge (wel via WiFi).
Maar alles ingesteld is het muziek starten, hardlopen op het horloge starten en de deur uit.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3552
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 15 jan 2024 19:01

@hopjes: heb je een pb voor iets meer info gestuurd.

Nu ik het zo lees, lijkt een Garmin wellicht de aardigste optie omdat idd de hele fitbusiness wordt gecombineerd. Geen idee wat ik er mee moet, maar wie weet.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1157
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 15 jan 2024 19:53

Stel jezelf de vraag of je evt ooit de Powermeter van je fiets ooit gaat willen connecten (als backup). Dat kunnen niet alle horloges namelijk (zoals mijn forerunner 245).


Paar keer bij lange rit meegemaakt dat iemand Garmin vergeten was; ja hoe connect ik dit horloge dan. Conclusie: niet.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Plaats reactie