Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin 530 Activiteitsprofielen

nicostevens
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 feb 2016 17:24

nicostevens 05 jan 2024 16:50

Gebruik garmin voor fietsen en lopen (met fietscomputer in mijn hand?achterzak. Momenteel kan ik alleen de activiteisprofielen van fietsen (gravel wielrennen ect.) op het scherm krijgen maar geen loopactiviteiten. Bij maak een nieuw dan blijft hij enkel fietsprofielen weer te geven en ook met schabloon ect. blijf ik daarin zitten. Loop en fiets wil ik natuurlijk apart opslaan. Welke handelingen moet ik doen?

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4391
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 05 jan 2024 17:06

Een Garmin edge 530 is niet geschikt voor hardlopen. Alle te selecteren profielen zijn dan ook voor het fietsen.
Indien je echter een ander profiel voor het hardlopen gebruik, ten opzichte van het fietsen, dan is dat wel afzonderlijk zichtbaar in Garmin express.
Ik heb bijvoorbeeld een apart profiel voor mijn racefiets, mijn gravelbike, mijn mtb en mijn Elite fietstrainer. In Garmin expres kan ik dan bij activiteiten de verschillende fietsen apart bekijken.
Ga je een stapje verder, bij Strava kan je deze profielen koppelen aan een aparte uitrusting, dan is het nog beter te scheiden van elkaar.

nicostevens
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 feb 2016 17:24

nicostevens 05 jan 2024 19:01

Dank voor het antwoord. Het lek is boven. Ik had langgeleden een hardlopen aangemaakt op mijn garmin. Daarna heb in i.vm. met indoor fietsen dit in indoor veranderd. Het vroger opslaan van mijn hardlopen ging via Strava na het opslaan kon ik het fietsen omzetten in een andere activiteit in dit geval hardlopen. Zowel op mijn Strava als op Garmin in mijn smartphone wordt het goed vermeld. Ik zat steeds in Garmin hardlopen te zoeken maar dat gaat dus niet! Bedankt!!!

nicostevens
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 feb 2016 17:24

nicostevens 05 jan 2024 19:04

Ik zie bij je naam scott zelf heb ik geen stevens meer maar ook een Scott. Fietst pima maar nu even hardlopen bij de kou en regen van nu.

Plaats reactie