Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2024

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 mar 2024 21:10

Ramon73 schreef: 09 mar 2024 18:51 . Net of je in Wallonië rijdt, alleen andere kant van de weg en de wegen zijn ietsje beter.
Dat is al snel ;-)

Leuk om daar te fietsen!
Less is bore

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 09 mar 2024 22:22

Rondje van 47km vanuit Rotterdam naar Gouda en via de IJssel weer terug. Eerst tegen de wind in beuken en toen laagvliegen terug. 8-) En een lekker zonnetje dus in de korte broek!
Screenshot 2024-03-09 222107.jpg
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 mar 2024 06:59

Ik vind het lichtelijk overdreven, al die korte broeken.

De temperatuur lag hier het grootste deel van de rit op 10 graden, met uitschieters naar 12. Gefietst met beenstukken en winterschoenen en daar had ik zeker geen spijt van.
Laatst gewijzigd door havana op 10 mar 2024 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.

scottpch64
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00

scottpch64 10 mar 2024 07:38

Gisterochtend om 08.30u met 5gr op de fiets gestapt, lekker ingepakt een rit van 116km gemaakt. Af en toe het zonnetje erbij maar het bleef steken op zo'n 11/12gr...
Dus korte broek, no way!

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 10 mar 2024 11:57

Vandaag een ronde langs de molens van Kinderdijk en nog een rondje bij Rijsoord. Afgelopen zondag ook al gedaan maar toen in de middag....dat is natuurlijk niet handig met al die lopende chicanes. :mrgreen: Vanmorgen kon je er een kanon afschieten en nog niemand raken. Beter!
Bijlagen
Screenshot_20240310-114448.png
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1754
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 10 mar 2024 17:47

Nieuwe ronde, nieuwe kansen? Gaat ook op met nieuwe fiets?
Maakt niet uit, maar vanmorgen mijn eerste gravelrondje op mijn nieuwe Cervelo Aspero-5 gereden. Redelijk onverwacht was deze eerder binnen dan verwacht, dus kon op zaterdagmiddag hem al oppikken. Eerlijk gezegd had ik meer "nu even niet", want op donderdag mijn nieuwe motor opgehaald, dus best wel veel in 1 weekend :mrgreen: .
Dus vanmorgen toch maar een ritje UHR gemaakt om ook niet te laat terug te zijn, want later nog idd op de motor blokje om.
Qua route het bekende rondje van zo'n dikke 105 km over veel van de bekende gravelpaden die ook makkelijk rijdbaar zijn.
Op 1 of andere manier kon ik me amper inhouden en werd (voor mijn doen) best snelle rit https://www.strava.com/activities/10928887498 met big smile.

Even 2 plaatjes van vanmorgen:
Afbeelding
Afbeelding
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

pino
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 10 mar 2024 17:48

Strakke bak!
Niet zijken maar reiden !

Stancke
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 30 okt 2014 20:38

Stancke 10 mar 2024 22:48

Idd, strakke machine!

Loopt je ketting wel vlak of is dat net een takje dat je ketting wat naar boven duwt? :)
MY23 ORBEA Orca M31e LTD - road
MY23 ORBEA Terra M31e TEAM 1x - gravel

laurens87
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 11 mar 2024 05:03

Niet alleen vandaag (mijn tijd is het nog vandaag) maar ook gisteren. Voor het werk in de buurt van Las Vegas, vanuit Arizona lekker met de auto kunnen gaan. Dus kon de fiets zeker mee! En dus dit weekend gebruik maken om een paar mooie ritten te maken. Zaterdag samen met te collega's begonnen aan de klim naar Mt Charleston. Zij gingen alleen op en af, ik wilde er een rondje van maken. Op 9 Maart al naar dik boven de 2000 meter. Dat is wel zeldzaam!

Begonnen aan de klim om precies 11:30. Ongeveer 20 graden dus boven wel echt fris! Daar had ik rekening mee gehouden dus genoeg kleding mee. Eerst paar kilometer rustig aan opwarmen met de twee man in mijn wiel. Zij zijn echt wel iets zwaarder, zeker 10kg en ik trap ook wel harder dus na 5km reed ik langzaamaan weg. Omdat het als een lange rechte weg begint (ongeveer 4%) blijf ik ze lang zien achter me. Na 13km begint er een "canyon" waar de weg doorheen loopt. Hier kronkelt de weg dus weer omhoog. Na 32 km boven in het dorp Mt Charleston eindigt de weg op 7650ft hoogte (2330m) het is er inderdaad koud en er ligt aardig wat sneeuw.

Afbeelding
Laatste stukje klimmen hier.

Daarna is het een klein stukje afdalen, om door te rijden naar 2500 meter hoogte. Ik heb gezien dat er een mogelijkheid is om naar 2700 meter te gaan. Dus wil dat proberen. De weg kronkelt mooi de berg op, nooit echt stijl. Mooie uitzichten over de woestijn.
Afbeelding
Uitzichten!

Ik kan inderdaad na 2700 meter doorrijden, een slagboom die open is waar staat No Trespassing is niet aan mij besteed. Precies 2700 meter is het moment dat ik niet verder kan en omdraai.
Afbeelding
Afbeelding
Onderweg :winkthumb:

Owh ja, afdalen viel tegen. 6-8% met keiharde tegenwind. Met nog 22km te gaan (min of meer vlak) en die volledig wind tegen zijn hoor ik dat mijn collega's al bij de auto zijn. Ik zeg, als jullie me nu tegemoet rijden dan stap ik wel in. Dus het rondje niet helemaal afgemaakt.

strava:
https://www.strava.com/activities/10926527826
Laatst gewijzigd door laurens87 op 11 mar 2024 05:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

laurens87
Forum-lid
Berichten: 633
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 11 mar 2024 05:30

En dan vandaag. Eigenlijk een bucket-list ride. Zonder precieze route, maar fietsen in Death Valley was iets wat ik altijd wilde doen.
Dus soort van in de buurt (2 uur rijden enkele reis) dus we gaan ervoor. Hier vandaag de overgang naar zomertijd dus 07:00 scherp de wekker is vroeg genoeg. Uiteindelijk om 10:15 op de fiets in Death Valley. Begin van mijn route is in Furnace Creek, onder zee-niveau dus. Het weer is prima voor kort-kort, ongeveer 20 graden en bewolkt. Ik verwacht dus ook geen veel hogere temperaturen. Handschoenen stom genoeg in het hotel gelaten, dus het moet zonder. Wel armstukken en een windstopper bij me gestoken.
Afbeelding
Furnace creek
Afbeelding
Zee-niveau snel gepaseerd (al 45 hm gehad)

Eerste doel van de dag: Dante's View. Vanaf Furnace Creek is dat alleen maar omhoog. Aan 1 stuk, 40km ongeveer 1700hm. Niet heel stijl gemiddeld dus, maar wel doorlopend druk op de benen. De eerste 19km loopt langs de doorlopende weg. Maar het is nergens onveilig dus deze gemiddeld 3% (650hm) gaan best voorspoedig. Binnen het uur ben ik daar, dus dat is gewoon prima. Vervolgens sla ik rechtsaf de doodlopende weg in. De eerste 12km blijven vergelijkbaar. Heel af en toe 5% maar gemiddeld ongeveer 4%. Ook weinig wind dus nog steeds voorspoedig. Na 32 km weet ik dat de weg steiler wordt met een ultiem slot aan het eind. Vervelend is vooral dat na deze 32 km ik ook ineens tegenwind heb. Dus tegenwind en 7-8% omhoog. Even vind ik mezelf heel zielig :mrgreen:
Maar ik blijf gewoon duwen op de pedalen en besluit dan maar iets harder te duwen. Als de weg echt gaat kronkelen dan wordt het meer beschut dus het gaat gelukkig vooruit. De laatste 400 meter klimmen zijn steil, ongeveer 15%. Hier ook een paar mooie uitzichten dus ik maak toch nog een paar foto's.
Afbeelding
Uitzicht!
Eenmaal boven is het uitzicht misschien nog wel beter, hier kijk je recht naar beneden wat onder zeeniveau is! Het meer wat hier ligt is inmiddels al 6 maanden oud. Sinds het enorme noodweer van augustus is dit meer gedeeltelijk gevuld! Mooi om dat vanboven te zien.
Afbeelding
Het meer!

Vervolgens is het dus 40km afdalen. Op het eerste steile stuk ga ik lekker door, het blijkt zelfs de KOM te zijn :o
Vervolgens is het 30km cruisen met 3-5% naar beneden. Bij de auto na 3 uur fietsen om te bevoorraden en nog een stukje te doen. Dus op naar Badwater Basin, ongeveer 30km om op het laagste punt van de VS te komen.
Afbeelding
Onderweg!

Het golft vervelend op en neer dus helemaal lekker gaat het niet. Als ik bij Badwater Basin omkeer blijkt dat ik ook wat tegenwind had, zonder het echt te merken.
Afbeelding
Bij Badwater Basin!

Vervolgens dus terug, niet helemaal dezelfde weg want ik ga nog via Artist's Drive. Een eenrichtingsverkeer weg. Die eerst 4,5km flink omhoog loopt en tussen mooi gekleurde rotsen door kronkelt. Ik leef me nog even uit op het eerste stuk klimmen. Daarna genieten van het uitzicht en afdalen.
Afbeelding
Smalle weg
Afbeelding

Daarna is het nog terug naar de auto gaan, aardige tijd onderweg geweest maar na 5 uur en 45 ben ik terug bij de auto. Ik loop nog even de souvenir winkel in waar ik dit shirt tegenkom:
Afbeelding
$99 dus beetje duur!
Afbeelding
1 van de bekende borden!

Samenvattend: fantastische dag!!
Strava:
https://www.strava.com/activities/10933 ... 1087616716
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1995
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 11 mar 2024 07:33

Wauw, wat een prachtige rit lijkt me dat. Echt supergaaf om daar gefietst te hebben.

N.eelis
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 25 feb 2017 11:35

N.eelis 11 mar 2024 10:47

Gister voor het eerst weer buiten geweest op de racer. Overal prachtig weer... Behalve in de bollenstreek e.o. Onder een strakgrijze lucht met vies oosten windje wel lekker gereden :)

https://www.strava.com/activities/10928656717

Plaats reactie