Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2024

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15977
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 mar 2024 17:20

De overwinning in "Dwars door Vlaanderen" van Marianne Vos gisteren zou haar 250e overwinning op de weg geweest zijn.
En het hoeft nog niet te stoppen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1440
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 28 mar 2024 17:34

Ik heb een paar vragen over dingen die ik niet snap.
Wat doe je op de meest gevaarlijke plek midden in het peloton op een gevaarlijk bekendstaande weg als je een trainingskoers rijdt op de woensdag voor je seizoensdoel?
DDV is een strontkoers. RVV is de Vlaamse Wielerhoogmis. Waar liggen uw prio’s?
hun fietsen.

jbams
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 28 mar 2024 17:38

BertL schreef: 28 mar 2024 17:34 Ik heb een paar vragen over dingen die ik niet snap.
Wat doe je op de meest gevaarlijke plek midden in het peloton op een gevaarlijk bekendstaande weg als je een trainingskoers rijdt op de woensdag voor je seizoensdoel?
DDV is een strontkoers. RVV is de Vlaamse Wielerhoogmis. Waar liggen uw prio’s?
DDV is en schitterende koers. En juist het positioneren is een cruciale skills die je moet blijven trainen, als je daar niet aan mee gaat doen kan je inderdaad beter solo trainen

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4699
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 mar 2024 18:13

BertL schreef: 28 mar 2024 17:34 Ik heb een paar vragen over dingen die ik niet snap.
Wat doe je op de meest gevaarlijke plek midden in het peloton op een gevaarlijk bekendstaande weg als je een trainingskoers rijdt op de woensdag voor je seizoensdoel?
DDV is een strontkoers. RVV is de Vlaamse Wielerhoogmis. Waar liggen uw prio’s?
Is gewoon één van de voorbereidingskoersen voor de RvVl. Je kan niet de RvVl rijden zonder een aantal andere Vlaamse koersen te rijden. VdP rijdt er, Pedersen, Styven, zelfs Pogi is er komen rijden.
Er is niks mis met die weg, wel met hoe de renners/teams dat aanpakken. Als je dan de teamorders hoort en ook hoe het neergeschreven staat in de ploegschema's dan ligt daar het probleem.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 mar 2024 19:17

Bij deze snelheden even uit balans kan fataal zijn.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2328
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 28 mar 2024 19:36

Reactie van Tiesj Benoot gisteren direct na de finish, bij Eurosport... “Ons plan was om op de Kanarieberg te gaan. De gebroeders Van Dijke deden een geweldige lead-out richting de klim. Tim was klaar met zijn beurt, toen ze ons links passeerden. Wout schreeuwde naar me dat ik moest versnellen, wat ik ook deed. Maar ik denk dat hij mijn achterwiel aantikte toen ik ging staan. Ik voel me er heel slecht bij, eerlijk gezegd. Ik hoop dat hij dat hij oké is, ik weet nog niks.”

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mar 2024 19:58

BertL schreef: 28 mar 2024 17:34 Ik heb een paar vragen over dingen die ik niet snap.
Wat doe je op de meest gevaarlijke plek midden in het peloton op een gevaarlijk bekendstaande weg als je een trainingskoers rijdt op de woensdag voor je seizoensdoel?
DDV is een strontkoers. RVV is de Vlaamse Wielerhoogmis. Waar liggen uw prio’s?
Deze speelt inderdaad ook nog steeds door mijn hoofd. Waarom, waarom, waarom. Zo ver voor de finish in een koers die je niet hoeft te winnen zo'n risico nemen. Niet alleen WvA trouwens.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12665
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 28 mar 2024 20:04

Eens bertl en Daniel, wat het versterkt is dat VA ook nog ff "Go" roept tegen.
De beste stuurlui staan aan wal dat weet ik.

Maar waarom zie je inderdaad daar aan de buitenkant van het peloton, op zo,n weg met die snelheid en roep je go.
Alles bij elkaar opgeteld vind ik dat op z,n zachts gezegd niet heel slim.

Als Stroll hem in de muur zet op circuit als een achtbaan is het een B coureur, wat is dit dan?

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4699
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 mar 2024 20:13

daniel1975 schreef: 28 mar 2024 19:58
Deze speelt inderdaad ook nog steeds door mijn hoofd. Waarom, waarom, waarom. Zo ver voor de finish in een koers die je niet hoeft te winnen zo'n risico nemen. Niet alleen WvA trouwens.
Het was op dat moment eerder al laat dan vroeg om de forsing te voeren. Andere jaren gebeurt dat bij eerdere passages van de hellingzone.

Het gevaar zit 'm in de situatie die de renners creëren, niet op welke plaats of op welk moment. Dat het nu in de afdaling voor de Kanarie of een andere helling is maakt niets uit.
Dat is Wevelgem ook zo en dat zal zondag ook zo zijn. Vraag maar aan VdP en aan VanAvermaet, en zoveel anderen die in de aanloop naar (door de teamcoaches) aangestipte zones als gekken beginnen te rijden. Vroeger toen de muur van Geraardsbergen nog gedaan werd, de afdaling van de Koppenberg, etc....

Een relevantere vraag is; waarom weeral VanAert?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 mar 2024 20:14

Ben wel benieuwd hoe Wout dit zelf gaat navertellen als die enigszins weer helder en fris is.
Zoals geschreven,waarom deze actie bij hoge snelheid in de groep op deze positie.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4699
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 mar 2024 20:15

wasbeer2006 schreef: 28 mar 2024 20:04 Eens bertl en Daniel, wat het versterkt is dat VA ook nog ff "Go" roept tegen.
De beste stuurlui staan aan wal dat weet ik.

Maar waarom zie je inderdaad daar aan de buitenkant van het peloton, op zo,n weg met die snelheid en roep je go.
Alles bij elkaar opgeteld vind ik dat op z,n zachts gezegd niet heel slim.

Als Stroll hem in de muur zet op circuit als een achtbaan is het een B coureur, wat is dit dan?
Omdat dat zo vooraf bij de teambespreking afgesproken was. Stond ook op de fiches van Jumbo. Er werd letterlijk het woord 'vechten' voor de koppositie van de groep gebruikt.

jbams
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 28 mar 2024 20:32

Sorry, maar ik vind deze redenatie te simpel. Vallen kan altijd en overal. Als hij achterin de groep zit en valt, dan roept men hier dat je nooit het risico van achterin fietsen moet nemen. Dit is heel zuur, maar hoort helaas bij het risico van wielrennen.

Plaats reactie